Teoretická diplomová práca skúma sakrálne motívy v Slovenskej fotografii. Práca je rozdelená na dokumentárnu časť, ktorá začína už v dvadsiatych rokoch dvadsiateho storočia. Hodnotím v nej práce Karola Plicku, pokračujem Karolom Kállayom a Martinom Martinčekom. Spomínam autorov až do súčasnosti, hoci prvým spomínaným sa venujem najobšírnejšie. Druhú časť - Umenie ideí rozdeľujem na mejšie podkapitoly: Akcie a happeningy, Koncept, Výtvarnú fotografiu, Imaginatívnu fotografiu, Analóg, Subjektívny dokument a Fotografiu a maľbu. K autorom, ktorých rozoberám v tejto časti najobšírnejšie patria Ľubo Stacho, Daniela Kapráľová a Dorota Sadovská.
Anotace v angličtině
My theses is a research of the religious motives in Slovak photography. I have devided it into two parts: Documentary Photography and Art Photography. The first part starts in early twenties of twentieth century. My research beggins with the work of Karol Plicka, Karol Kállay and Martin Martinček. To these authors I dedicate the longest part of my work, although I mention the works of photographers all the way until today. The second part is devided into smaller parts: Happening, Conceptual Photography, Art Photography, Imaginative Photography, Analogue, Subjective Documentary and Photography and Painting. In this part I mostly write about Ľubo Stacho, Daniela Kapráľová and Dorota Sadovská.
Klíčová slova
sakrálny, sakrálne motívy, súčasná, slovenská, fotografia, Ľubo Stacho, Dorota Sadovská, Daniela Kapráľová, Karol Kállay, Martin Martinček, Karel Plicka, koncept, výtvarná fotografia, subjektívny dokument, analóg, imaginatívna fotografia, maľba, imaginatívny
Klíčová slova v angličtině
religious, religious motives, contemporary, Slovak, photography, Happening, Conceptual, Conceptual Photography, Art Photography, Imaginative, Imaginative Photography, Analogue, Subjective, Subjective Photography, Painting in Photography, Painting
Rozsah průvodní práce
73s., 21s. obr. priloh
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická diplomová práca skúma sakrálne motívy v Slovenskej fotografii. Práca je rozdelená na dokumentárnu časť, ktorá začína už v dvadsiatych rokoch dvadsiateho storočia. Hodnotím v nej práce Karola Plicku, pokračujem Karolom Kállayom a Martinom Martinčekom. Spomínam autorov až do súčasnosti, hoci prvým spomínaným sa venujem najobšírnejšie. Druhú časť - Umenie ideí rozdeľujem na mejšie podkapitoly: Akcie a happeningy, Koncept, Výtvarnú fotografiu, Imaginatívnu fotografiu, Analóg, Subjektívny dokument a Fotografiu a maľbu. K autorom, ktorých rozoberám v tejto časti najobšírnejšie patria Ľubo Stacho, Daniela Kapráľová a Dorota Sadovská.
Anotace v angličtině
My theses is a research of the religious motives in Slovak photography. I have devided it into two parts: Documentary Photography and Art Photography. The first part starts in early twenties of twentieth century. My research beggins with the work of Karol Plicka, Karol Kállay and Martin Martinček. To these authors I dedicate the longest part of my work, although I mention the works of photographers all the way until today. The second part is devided into smaller parts: Happening, Conceptual Photography, Art Photography, Imaginative Photography, Analogue, Subjective Documentary and Photography and Painting. In this part I mostly write about Ľubo Stacho, Daniela Kapráľová and Dorota Sadovská.
Klíčová slova
sakrálny, sakrálne motívy, súčasná, slovenská, fotografia, Ľubo Stacho, Dorota Sadovská, Daniela Kapráľová, Karol Kállay, Martin Martinček, Karel Plicka, koncept, výtvarná fotografia, subjektívny dokument, analóg, imaginatívna fotografia, maľba, imaginatívny
Klíčová slova v angličtině
religious, religious motives, contemporary, Slovak, photography, Happening, Conceptual, Conceptual Photography, Art Photography, Imaginative, Imaginative Photography, Analogue, Subjective, Subjective Photography, Painting in Photography, Painting
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 40 stran textu + ilustrace, přílohy, použitá literatura. Odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané šablony.rtf) ve formátu PDF,
na 3 ks CD nosiči a 3 ks v tištěné formě: pevná vazba, formát A4.
2. Praktická část:
a) asi 20 - 25 fotografií. Odevzdává se definitivní podoba vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany a jednotlivých stran, či kapitol. Doporučený formát - A4, nebo odvozený. Současně se odevzdává min. 5ks zdrojových, originálních fotografií ve formátu 24x30cm, nebo diapozitivů.
b) min. 15 fotografií uceleného výstavního souboru, ve výstavním formátu, archivní kvalita fotografií.
Všechny práce musí být adjustovány a doplněny písemnou obhajobou cca 2 str. textu.
Všechny práce musí být předány současně na interaktivním CD (4ks) s předepsaným obalem, včetně indexprintu, v prezentačním programu Power Point, nebo Flash a dále v rozlišení 300dpi na formát A4, Tiff.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 40 stran textu + ilustrace, přílohy, použitá literatura. Odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané šablony.rtf) ve formátu PDF,
na 3 ks CD nosiči a 3 ks v tištěné formě: pevná vazba, formát A4.
2. Praktická část:
a) asi 20 - 25 fotografií. Odevzdává se definitivní podoba vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany a jednotlivých stran, či kapitol. Doporučený formát - A4, nebo odvozený. Současně se odevzdává min. 5ks zdrojových, originálních fotografií ve formátu 24x30cm, nebo diapozitivů.
b) min. 15 fotografií uceleného výstavního souboru, ve výstavním formátu, archivní kvalita fotografií.
Všechny práce musí být adjustovány a doplněny písemnou obhajobou cca 2 str. textu.
Všechny práce musí být předány současně na interaktivním CD (4ks) s předepsaným obalem, včetně indexprintu, v prezentačním programu Power Point, nebo Flash a dále v rozlišení 300dpi na formát A4, Tiff.