Diplomová práce pojednává o antikonzumerismu v sociální reklamě na příkladu interpretace Banksyho street artového díla s názvem Jesus Christ with shopping bags. Práce analyzuje a vyhodnocuje fenomén konzumní společnosti a antikonzumerismu. Pomocí sémiotických a naratologických struktur odhaluje postoje zaujímané autorem. Cílem práce je popsat Banksyho antikonzumní sociální reklamu a odhalit a reflektovat její sociálně komunikační a současně marketingový potenciál.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with anticonzumerism in social advertising on the example of the interpretation of Banksy's street art work called Jesus Christ with shopping bags. The work analyzes and evaluates the phenomenon of consumer society and anticonzumerism. Using semiotic and narratological structures reveals the attitudes taken by the author. The aim of the thesis is to describe Banksy's anti-consumption social advertising and to reveal and reflect its social communication and marketing potential.
Klíčová slova
Banksy, sociální reklama, konzumerismus, street art, kulturní symboly a mýty
Klíčová slova v angličtině
Banksy, social advertising, consumerism, street art, cultural symbols and myths
Rozsah průvodní práce
93 s. (130 589 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o antikonzumerismu v sociální reklamě na příkladu interpretace Banksyho street artového díla s názvem Jesus Christ with shopping bags. Práce analyzuje a vyhodnocuje fenomén konzumní společnosti a antikonzumerismu. Pomocí sémiotických a naratologických struktur odhaluje postoje zaujímané autorem. Cílem práce je popsat Banksyho antikonzumní sociální reklamu a odhalit a reflektovat její sociálně komunikační a současně marketingový potenciál.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with anticonzumerism in social advertising on the example of the interpretation of Banksy's street art work called Jesus Christ with shopping bags. The work analyzes and evaluates the phenomenon of consumer society and anticonzumerism. Using semiotic and narratological structures reveals the attitudes taken by the author. The aim of the thesis is to describe Banksy's anti-consumption social advertising and to reveal and reflect its social communication and marketing potential.
Klíčová slova
Banksy, sociální reklama, konzumerismus, street art, kulturní symboly a mýty
Klíčová slova v angličtině
Banksy, social advertising, consumerism, street art, cultural symbols and myths
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a předložte teoretické poznatky se zaměřením na problematiku konzumerismu, sociální reklamy a Banksyho. 2. Stanovte cíle, metodologické postupy a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte sémioticko-naratologickou analýzu díla a realizujte kvantitativní výzkum.Zhodnoťte výsledky sémioticko-naratologické analýzy a kvantitavního výzkumu ve vztahu k teoretickým poznatkům a výzkumným otázkám.
4. Na základě závěrů analýz a výzkumného šetření odhalte a reflektujte sociálně komunikační a marketingový potenciál konceptu antikonzumerismu v Banksyho díle.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury a předložte teoretické poznatky se zaměřením na problematiku konzumerismu, sociální reklamy a Banksyho. 2. Stanovte cíle, metodologické postupy a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte sémioticko-naratologickou analýzu díla a realizujte kvantitativní výzkum.Zhodnoťte výsledky sémioticko-naratologické analýzy a kvantitavního výzkumu ve vztahu k teoretickým poznatkům a výzkumným otázkám.
4. Na základě závěrů analýz a výzkumného šetření odhalte a reflektujte sociálně komunikační a marketingový potenciál konceptu antikonzumerismu v Banksyho díle.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
Banksy. Wall and Peace –– 2019 – ISBN 978-1-84413-787-9
FILIPOVÁ, Marta a Matthew RAMPLEY, eds.Možnosti vizuálních studií: obrazy, texty, interpretace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář dějin umění, 2007. 254 s. ISBN 9788087029268.
MANCO, Tristan. Stencil graffiti. 2002 – ISBN 9780500283424
MATTANZA, Alessandra. Street art: současná městská výtvarná scéna. Přeložil Runka ŽALUDOVÁ. V Praze: Slovart, 2018. ISBN 978-80-7529-556-9.
PAVELKA, Jiří. Možnosti a limity sémiotické a naratologické analýzy jako nástrojů interpretace. In Média a text II. První. Prešov: Filozofická fakulta Prešovské univerzity v Prešove, 2008. s. 158-171, 13 s. Acta FacultatisphilosophicaeUniversitatis Prešov. ISBN 978-80-8068-730-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 978-80-87500-80-4.
Banksy. Wall and Peace –– 2019 – ISBN 978-1-84413-787-9
FILIPOVÁ, Marta a Matthew RAMPLEY, eds.Možnosti vizuálních studií: obrazy, texty, interpretace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář dějin umění, 2007. 254 s. ISBN 9788087029268.
MANCO, Tristan. Stencil graffiti. 2002 – ISBN 9780500283424
MATTANZA, Alessandra. Street art: současná městská výtvarná scéna. Přeložil Runka ŽALUDOVÁ. V Praze: Slovart, 2018. ISBN 978-80-7529-556-9.
PAVELKA, Jiří. Možnosti a limity sémiotické a naratologické analýzy jako nástrojů interpretace. In Média a text II. První. Prešov: Filozofická fakulta Prešovské univerzity v Prešove, 2008. s. 158-171, 13 s. Acta FacultatisphilosophicaeUniversitatis Prešov. ISBN 978-80-8068-730-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na položené otázky.V oponentském posudku byly položeny tyto otázky viz oponentský posudek. Odpověděl částečně.