Tato bakalářská práce se zabývá hodnoticím aspektem zpráv influencerů na sociálních médiích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje popis pragmatiky, hodnoticím jazykem a sociálními médii. Praktická část obsahuje analýzu 50 vybraných zpráv vytvořenými pěti influencery. Analýza ukazuje na použití vybraných pragmo-gramatických a semantických jevů užitých ve zprávách na sociálních médiích. Závěr práce poukazuje na výsledky provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the evaluative aspect of the messages of social media influencers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains a description of pragmatics, evaluative language, and social media. The practical part includes the analysis of 50 selected messages written by five influencers. The analysis points to the usage of selected pragmo-grammatical and semantic aspects used in selected messages. The conclusion of the thesis shows the results of the analysis.
Klíčová slova
hodnocení, pragmatika, lingvistika, influenceři, sociální média, emoce, pozitivní a negativní význam
Klíčová slova v angličtině
evaluation, pragmatics, linguistics, influencers, social media, emotion, positive and negative meaning
Rozsah průvodní práce
47 s. (68 695 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá hodnoticím aspektem zpráv influencerů na sociálních médiích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje popis pragmatiky, hodnoticím jazykem a sociálními médii. Praktická část obsahuje analýzu 50 vybraných zpráv vytvořenými pěti influencery. Analýza ukazuje na použití vybraných pragmo-gramatických a semantických jevů užitých ve zprávách na sociálních médiích. Závěr práce poukazuje na výsledky provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the evaluative aspect of the messages of social media influencers. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains a description of pragmatics, evaluative language, and social media. The practical part includes the analysis of 50 selected messages written by five influencers. The analysis points to the usage of selected pragmo-grammatical and semantic aspects used in selected messages. The conclusion of the thesis shows the results of the analysis.
Klíčová slova
hodnocení, pragmatika, lingvistika, influenceři, sociální média, emoce, pozitivní a negativní význam
Klíčová slova v angličtině
evaluation, pragmatics, linguistics, influencers, social media, emotion, positive and negative meaning
Zásady pro vypracování
Vyhledání a shromáždění související literatury
Studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Analýza zpráv
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Vyhledání a shromáždění související literatury
Studium odborné literatury
Formulace cílů práce
Analýza zpráv
Vyvození a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Batko, Andrzej. 2017. The Art of Persuasion: The Language of Influence and Manipulation. Gliwice: One Press.
Bednarek, Monika. 2006. Evaluation in Media Discourse: Analysis of a Newspaper Corpus. London, New York: Continuum.
Cruse, D. Alan. 2000. Meaning in Language: An Introduction to Semantics and Pragmatics. New York: Oxford University Press.
Hunston, Susan. 2010. Corpus Approaches to Evaluation: Phraseology and Evaluative Language. London, New York: Routledge.
Martin, J.R., and P.R.R. White. 2005. Language of Evaluation: Appraisal in English. New York: Palgrave Macmillan.
Seznam doporučené literatury
Batko, Andrzej. 2017. The Art of Persuasion: The Language of Influence and Manipulation. Gliwice: One Press.
Bednarek, Monika. 2006. Evaluation in Media Discourse: Analysis of a Newspaper Corpus. London, New York: Continuum.
Cruse, D. Alan. 2000. Meaning in Language: An Introduction to Semantics and Pragmatics. New York: Oxford University Press.
Hunston, Susan. 2010. Corpus Approaches to Evaluation: Phraseology and Evaluative Language. London, New York: Routledge.
Martin, J.R., and P.R.R. White. 2005. Language of Evaluation: Appraisal in English. New York: Palgrave Macmillan.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta byly položeny následující otázky:
In what way are your results significant for future marketing specialists?
Provide a description of TwinWord, unfinished in your thesis.
Does it work as any other AI?
On what basis is some word positive or negative? How does the software work?
On what basis is the scale used in the software?
Studentka na otázky odpověděla částečně.