Tato bakalářská práce se zabývá analýzou přídavných jmen a příslovcí v anglickém jazyce. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá základní charakteristikou přídavných jmen a příslovcí jako slovních druhů, jejich sémantickými, morfologickými a syntaktickými vlastnostmi, hlavními rozdíly, podobnostmi a korelací mezi nimi, poté se práce zaměřuje na užití příslovečného sufixu -ly a výskyt nulové formy příslovcí, který nastává při vynechání sufixu -ly. Pomocí Korpusu současné americké angličtiny praktická část popisuje četnost a distribuci výskytu příslovečného sufixu -ly a nulové formy příslovcí v americké angličtině.
Hlavním cílem práce je popsat míru četnosti a akceptovatelnosti vynechání příslovečného sufixu -ly v postverbální pozici a porovnat četnost výskytu s příslovci se sufixem -ly v americké angličtině.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an analysis of adjectives and adverbs in English. The thesis comprises a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the basic characteristics of adjectives and adverbs as parts of speech, their semantics, morphology, and syntax, the main differences, similarities, and correlations between them; then, the thesis focuses on the use of the adverbial suffix -ly, and the occurrence of zero-form adverbs when omitting the -ly suffix. Using the Corpus of Contemporary American English, the practical part describes the frequency and distribution of the adverbial suffix -ly and zero-form adverbs in American English.
The main aim of this thesis is to describe the degree of occurrence and the acceptability of omitting the adverbial suffix -ly in post-verbal position and to compare the frequency of occurrence with adverbs with the suffix -ly in American English.
Klíčová slova
přídavná jména, příslovce, sufix -ly, americká angličtina, COCA
Klíčová slova v angličtině
adjectives, adverbs, suffix -ly, American English, COCA
Rozsah průvodní práce
48 s. (81 694 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou přídavných jmen a příslovcí v anglickém jazyce. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá základní charakteristikou přídavných jmen a příslovcí jako slovních druhů, jejich sémantickými, morfologickými a syntaktickými vlastnostmi, hlavními rozdíly, podobnostmi a korelací mezi nimi, poté se práce zaměřuje na užití příslovečného sufixu -ly a výskyt nulové formy příslovcí, který nastává při vynechání sufixu -ly. Pomocí Korpusu současné americké angličtiny praktická část popisuje četnost a distribuci výskytu příslovečného sufixu -ly a nulové formy příslovcí v americké angličtině.
Hlavním cílem práce je popsat míru četnosti a akceptovatelnosti vynechání příslovečného sufixu -ly v postverbální pozici a porovnat četnost výskytu s příslovci se sufixem -ly v americké angličtině.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an analysis of adjectives and adverbs in English. The thesis comprises a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the basic characteristics of adjectives and adverbs as parts of speech, their semantics, morphology, and syntax, the main differences, similarities, and correlations between them; then, the thesis focuses on the use of the adverbial suffix -ly, and the occurrence of zero-form adverbs when omitting the -ly suffix. Using the Corpus of Contemporary American English, the practical part describes the frequency and distribution of the adverbial suffix -ly and zero-form adverbs in American English.
The main aim of this thesis is to describe the degree of occurrence and the acceptability of omitting the adverbial suffix -ly in post-verbal position and to compare the frequency of occurrence with adverbs with the suffix -ly in American English.
Klíčová slova
přídavná jména, příslovce, sufix -ly, americká angličtina, COCA
Klíčová slova v angličtině
adjectives, adverbs, suffix -ly, American English, COCA
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Teoretické zpracování tématu
Sběr a analýza dat z korpusu
Porovnání teorie s daty z korpusu
Stanovení výsledků a vyvození závěrů
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Teoretické zpracování tématu
Sběr a analýza dat z korpusu
Porovnání teorie s daty z korpusu
Stanovení výsledků a vyvození závěrů
Seznam doporučené literatury
Biber, Douglas, Stig Johansson, Geoffrey Leech, Susan Conrad, and Edward Finegan. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman.
Dušková, Libuše et al. 2003. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 3rd ed. Prague: Academia.
Huddleston, Rodney, and Geoffrey K. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.
McNally, Louise, and Christopher Kennedy, eds. 2008. Adjectives and Adverbs: Syntax, Semantics, and Discourse. New York: Oxford University Press.
Quirk, Randolph Sidney Greenbaum, Geoffrey Leech, and Jan Svartvik. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.
Seznam doporučené literatury
Biber, Douglas, Stig Johansson, Geoffrey Leech, Susan Conrad, and Edward Finegan. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman.
Dušková, Libuše et al. 2003. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 3rd ed. Prague: Academia.
Huddleston, Rodney, and Geoffrey K. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.
McNally, Louise, and Christopher Kennedy, eds. 2008. Adjectives and Adverbs: Syntax, Semantics, and Discourse. New York: Oxford University Press.
Quirk, Randolph Sidney Greenbaum, Geoffrey Leech, and Jan Svartvik. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta byly položeny následující otázky:
Do you think that the occurrence of zero form is dependent on whether the text is written or
spoken?
If ‘adverbial -ly’ is an inflectional suffix, what does it inflect for exactly (e.g., person, number, or gender)? Is there any other analysis that is compatible with the facts? Couldn’t the examples in (16-19) and (20-23) be explained by selection; that is, the comparative, superlative, and -ness affixes can attach only to +Adj stems?