Bakalářská práce se zabývá podporou a sponzoringem streamerů a content creatorů značkou MADMONQ. Práce má za cíl zjistit, jaký vliv má tento sponzoring na povědomí a image značky a prodeje jejích produktů. V teoretické části jsou popsány pojmy, týkající se této problematiky: sponzoring, značka/brand, streaming, influencer marketing, event marketing. V praktické části je popsaná historie značky a její současná situace, produkt značky, sponzoring prováděný značkou a jakou formou značka komunikuje se zákazníky. Je zde proveden i marketingový výzkum dotazníkovým šetřením a navrhnuto doporučení na základě výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns itself with backing and sponsorship of streamers and content creators by the brand MADMONQ. The thesis aims to find out what effect this sponsorship has on the brand awareness, image of the brand and sales of the brand products. The theoretical part describes concepts related to this issue: sponsorship, brand, streaming, influencer marketing and event marketing. The practical part describes the history and current situation of the brand, the brand main products, sponsorship performer by the brand and in what form the brand communicates with its customers. In this part is also the marketing research done via online survey and the recommendation based on the results of the research is proposed.
Bakalářská práce se zabývá podporou a sponzoringem streamerů a content creatorů značkou MADMONQ. Práce má za cíl zjistit, jaký vliv má tento sponzoring na povědomí a image značky a prodeje jejích produktů. V teoretické části jsou popsány pojmy, týkající se této problematiky: sponzoring, značka/brand, streaming, influencer marketing, event marketing. V praktické části je popsaná historie značky a její současná situace, produkt značky, sponzoring prováděný značkou a jakou formou značka komunikuje se zákazníky. Je zde proveden i marketingový výzkum dotazníkovým šetřením a navrhnuto doporučení na základě výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns itself with backing and sponsorship of streamers and content creators by the brand MADMONQ. The thesis aims to find out what effect this sponsorship has on the brand awareness, image of the brand and sales of the brand products. The theoretical part describes concepts related to this issue: sponsorship, brand, streaming, influencer marketing and event marketing. The practical part describes the history and current situation of the brand, the brand main products, sponsorship performer by the brand and in what form the brand communicates with its customers. In this part is also the marketing research done via online survey and the recommendation based on the results of the research is proposed.
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska ke sponzoringu a jeho užívání při budování a propagaci značky 2. Představte streaming na internetu. 3. Stanovte cíl práce, metody a výzkumné otázky práce. 4. Popište zvolenou společnost 5. Analyzujte současný sponzoring streamerů zvolenou společností. 6. Představte další způsoby komunikace zvolené společnosti. 7. Ověřte úspěšnost současného sponzoringu na vzorku současných klientů zvolené společnosti. 8. Na základě výzkumů zodpovězte výzkumné otázky. 9. Navrhněte možnosti vylepšení sponzoringu a komunikace brandu zvolené společnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska ke sponzoringu a jeho užívání při budování a propagaci značky 2. Představte streaming na internetu. 3. Stanovte cíl práce, metody a výzkumné otázky práce. 4. Popište zvolenou společnost 5. Analyzujte současný sponzoring streamerů zvolenou společností. 6. Představte další způsoby komunikace zvolené společnosti. 7. Ověřte úspěšnost současného sponzoringu na vzorku současných klientů zvolené společnosti. 8. Na základě výzkumů zodpovězte výzkumné otázky. 9. Navrhněte možnosti vylepšení sponzoringu a komunikace brandu zvolené společnosti.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga. 2015. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 68 s. ISBN 9788087500637.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 8024702541.
OLINS, Wally. 2009. O značkách. Praha: Argo, 253 s. Zip. ISBN 9788025701584.
KYNCL, Robert a Maany PEYVAN. 2018. Streampunkeři. Brno: Host, 255 s. ISBN 9788075775658.
MARTIN, Gail Z. 2017. The essential social media marketing handbook: a new roadmap for maximizing your brand, influence, and credibility. Newburyport: Career Press, 238 s. ISBN 9781632650924.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2004. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 283 s. Manažer. ISBN 8024703939.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga. 2015. Budování značky prostřednictvím Public relations. Zlín: VeRBuM, 68 s. ISBN 9788087500637.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. Expert. ISBN 8024702541.
OLINS, Wally. 2009. O značkách. Praha: Argo, 253 s. Zip. ISBN 9788025701584.
KYNCL, Robert a Maany PEYVAN. 2018. Streampunkeři. Brno: Host, 255 s. ISBN 9788075775658.
MARTIN, Gail Z. 2017. The essential social media marketing handbook: a new roadmap for maximizing your brand, influence, and credibility. Newburyport: Career Press, 238 s. ISBN 9781632650924.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2004. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 283 s. Manažer. ISBN 8024703939.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Prosím specifikujte, kdo je nejčastějším zákazníkem značky, jak se o značce dozvídá a jak často nakupuje. 2. Prosím, vysvětlete blíže, co je obsahem streamů zmiňovaných influencerů a jakým způsobem je v nich zmiňována značka a její produkty, aby to bylo pro sledující „přirozené“? 3. Pokud máte přístup k těmto informacím, uveďte prosím, jaké jsou cca investice do sponzoringu a jaká je jejich návratnost?