Bakalářská práce se věnuje tématu sociální reklamy zaměřené na domácí násilí a vnímání emocionálních apelů, které jsou v ní obsaženy. Teoretická část vysvětluje pojmy jako je samotná sociální reklama nebo reklamní apely a ukazuje současnou situaci domácího násilí v České republice. Praktická část je orientovaná na kvalitativní výzkum, který se soustředí na emoční prožívání recipientů při sledování spotů zaměřených právě na tuto problematiku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of social advertising focused on domestic violence and with the perception of emotional appeals by recipients. The theoretical part explains fundamental terms such as social advertising in general and emotional appeals. It also shows current situation of domestic violence in the Czech Republic. The practical part is oriented to qualitative research which covers emotional experiencing of the recipients while watching individual outputs of campaigns focused on domestic violence.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, reklamní spot, emoce, apel, domácí násilí, nezisková organizace
Klíčová slova v angličtině
social advertising, social marketing, advertising spot, emotions, emotional appeals, domestic violence, non-profit organisations
Rozsah průvodní práce
61 s. (87 373 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tématu sociální reklamy zaměřené na domácí násilí a vnímání emocionálních apelů, které jsou v ní obsaženy. Teoretická část vysvětluje pojmy jako je samotná sociální reklama nebo reklamní apely a ukazuje současnou situaci domácího násilí v České republice. Praktická část je orientovaná na kvalitativní výzkum, který se soustředí na emoční prožívání recipientů při sledování spotů zaměřených právě na tuto problematiku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of social advertising focused on domestic violence and with the perception of emotional appeals by recipients. The theoretical part explains fundamental terms such as social advertising in general and emotional appeals. It also shows current situation of domestic violence in the Czech Republic. The practical part is oriented to qualitative research which covers emotional experiencing of the recipients while watching individual outputs of campaigns focused on domestic violence.
Klíčová slova
sociální reklama, sociální marketing, reklamní spot, emoce, apel, domácí násilí, nezisková organizace
Klíčová slova v angličtině
social advertising, social marketing, advertising spot, emotions, emotional appeals, domestic violence, non-profit organisations
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupné odborné literatury a zdrojů zpracujte teoretické poznatky v oblasti sociální reklamy a reklamních apelů.
2. Stanovte cíle práce, metodu a výzkumné otázky.
3. Proveďte kvalitativní výzkum formou rozhovorů.
4. Na základě výsledků výzkumu vyhotovte doporučení k možnému vylepšení kampaní.
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupné odborné literatury a zdrojů zpracujte teoretické poznatky v oblasti sociální reklamy a reklamních apelů.
2. Stanovte cíle práce, metodu a výzkumné otázky.
3. Proveďte kvalitativní výzkum formou rozhovorů.
4. Na základě výsledků výzkumu vyhotovte doporučení k možnému vylepšení kampaní.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 9788087500804.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER, 2016. Social marketing: changing behaviors for good. 5th edition. Los Angeles: SAGE, 567 s. ISBN 9781452292144.
SVĚTLÍK, Jaroslav, et al., 2017. Reklama (Teorie, koncepce, modely). Rzeszow: Vysoká škola informatiky a managementu v Rzeszowě, 623 s. ISBN 978-83-64286-71-1.
ŠEVČÍK, Drahomír, Naděžda ŠPATENKOVÁ, et al., 2011. Domácí násilí Kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál, 192 s. ISBN 978-80-7367-690-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit zákazníka. Praha: Grada. 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 9788087500804.
LEE, Nancy R. a Philip KOTLER, 2016. Social marketing: changing behaviors for good. 5th edition. Los Angeles: SAGE, 567 s. ISBN 9781452292144.
SVĚTLÍK, Jaroslav, et al., 2017. Reklama (Teorie, koncepce, modely). Rzeszow: Vysoká škola informatiky a managementu v Rzeszowě, 623 s. ISBN 978-83-64286-71-1.
ŠEVČÍK, Drahomír, Naděžda ŠPATENKOVÁ, et al., 2011. Domácí násilí Kontext, dynamika a intervence. Praha: Portál, 192 s. ISBN 978-80-7367-690-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit zákazníka. Praha: Grada. 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Šikl Burešová):
1. Myslíte si, že kontroverzní sociální reklamy ruší zažité společenské normy a vytvářejí nové, nebo jde jenom o provokace, které mají vyvolat pozornost veřejnosti?
2. Konzumenti reklamních/sociálních sdělení bývají mnohdy vůči sociální reklamě rezistentní, proto bývá daná problematika znázorňována často agresivním způsobem. Zpravidla jde o využití principu, který můžeme metaforicky shrnout do instantního sloganu „strach a šok je nejlepší obchodník“. Jak vnímáte tento jev v sociální reklamě z hlediska etiky?
3. Bezesporu je vhodné, pokud se vybraného sociálního tématu ujme komerční značka. Ve Vaší práci je tento jev hezky prokazatelný v souvislosti se sociální reklamou značky IKEA. Dokázala byste prosím uvést další příklad úspěšného propojení komerční značky a sociální reklamy? Myslíte si, že by měla mít sociální reklama pevné místo v komunikačním mixu velkých komerčních značek? Prosím Vaše stanovisko zdůvodněte.