Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak stávající studenti a absolventi vnímají značku ÚMK neboli Ústav marketingových komunikací a zda je jejich vztah vůči značce založen na vlastnostech značky či její komunikaci na sociálních sítích. Struktura bakalářské práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako značka, definice hodnot značky, prvky značky, vnímání značky, strategické řízení značky, budování značky, sociální média a jejich využití, vnímání značky jako "lovebrand" a marketingový výzkum. V praktické části je představena značka ÚMK. V rámci praktické části byly uskutečněné dvě focus groups, které analyzují vnímání a vztah současných studentů a absolventů vůči značce ÚMK.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis aimed to find out how current students and graduates perceive the brand of the Institute of Marketing Communications and whether their relationship to the brand is based on the characteristics of the brand or its communication on social media. The structure of the bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, concepts such as brand, the definition of brand values, brand elements, brand perception, strategic brand management, brand building, social media, and its use, brand perception as a "love brand" and marketing research are defined. In the practical part, the brand of the ÚMK is introduced. Within the practical part, two focus groups were conducted to analyze the perception and attitude of current students and alumni towards the brand of the ÚMK.
Klíčová slova
ÚMK, značka, image značky, vnímání značky, marketingový výzkum, sociální sítě, komunikace
Klíčová slova v angličtině
ÚMK, brand, brand image, brand perception, marketing research, social networks, communication
Rozsah průvodní práce
63 s. (83 082 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak stávající studenti a absolventi vnímají značku ÚMK neboli Ústav marketingových komunikací a zda je jejich vztah vůči značce založen na vlastnostech značky či její komunikaci na sociálních sítích. Struktura bakalářské práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako značka, definice hodnot značky, prvky značky, vnímání značky, strategické řízení značky, budování značky, sociální média a jejich využití, vnímání značky jako "lovebrand" a marketingový výzkum. V praktické části je představena značka ÚMK. V rámci praktické části byly uskutečněné dvě focus groups, které analyzují vnímání a vztah současných studentů a absolventů vůči značce ÚMK.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis aimed to find out how current students and graduates perceive the brand of the Institute of Marketing Communications and whether their relationship to the brand is based on the characteristics of the brand or its communication on social media. The structure of the bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, concepts such as brand, the definition of brand values, brand elements, brand perception, strategic brand management, brand building, social media, and its use, brand perception as a "love brand" and marketing research are defined. In the practical part, the brand of the ÚMK is introduced. Within the practical part, two focus groups were conducted to analyze the perception and attitude of current students and alumni towards the brand of the ÚMK.
Klíčová slova
ÚMK, značka, image značky, vnímání značky, marketingový výzkum, sociální sítě, komunikace
Klíčová slova v angličtině
ÚMK, brand, brand image, brand perception, marketing research, social networks, communication
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoritecká východiska k tématu práce - definujte základní pojmy.
Definujte cíl bakalářské práce a formulujte výzkumné otázky práce.
Analyzujte současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodnou metodu výzkumu.
Zpracujte výzkum ve formě focus group. Vyhodnoťte získaná data a vyveďte relevantní závěry.
Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoďte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoritecká východiska k tématu práce - definujte základní pojmy.
Definujte cíl bakalářské práce a formulujte výzkumné otázky práce.
Analyzujte současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodnou metodu výzkumu.
Zpracujte výzkum ve formě focus group. Vyhodnoťte získaná data a vyveďte relevantní závěry.
Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoďte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přelo-žil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 8024741504.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 9788024736228.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 9788024735283.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 9788024714813.
PŘIBOVÁ, Marie. Strategické řízení značky: brand management. Praha: Ekopress, 2000. ISBN 8086119270.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Přelo-žil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 8024741504.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 9788024736228.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 9788024735283.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). ISBN 9788024714813.
PŘIBOVÁ, Marie. Strategické řízení značky: brand management. Praha: Ekopress, 2000. ISBN 8086119270.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.) Jaké hodnoty se spojují s ÚMK? A je rozdíl mezi vnímáním značek FMK a ÚMK? 2.) Co je DNA zkoumané značky? 3.) Co byste udělal pro větší zapojení absolventů? Jaké aktivity byste navrhoval?