Bakalářská práce se zabývá komunikační strategií e-shopu Zalando. Teoretická část se věnuje poznatkům z oblasti online komunikace, reklamních kampaní, marketingové komunikace na internetu, e-shopů a e-commerce. Praktická část analyzuje fakta získaná pomocí výzkumných metod. Cílem práce je metodou focus group společně s dotazníkovým šetřením zjistit, jak na zákazníky tohoto e-shopu působí jeho komunikace nejen na sociálních sítích, ale i v televizi a celkově na internetu. Jak tuto značku vnímají a jak si stojí v boji s konkurencí. Výstupem práce jsou konkrétní doporučení, jak vylepšit komunikační strategii pomocí dílčích kroků v rámci současných trendů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the communication strategy of the e-shop Zalando. The theoretical part deals with knowledge from the field of online communication, advertising campaigns, internet marketing communication, e-shops and e-commerce. The practical part analyzes the facts obtained using research methods. The aim of the thesis is to use the focus group method together with a questionnaire survey to find out how its communication affects the customers of this e-shop, not only on social networks, but also on television and the Internet in general. How customers perceive this brand and how the e-shop compete with another e-shops. The output of the work are specific recommendations on how to improve the communication strategy through partial steps within current trends.
Klíčová slova
komunikační strategie, online marketingová komunikace, reklamní kampaně, e-shop, značka, reklama, influencer marketing, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, online marketing communication, advertising campaigns, e-shop, brand, advertising, influencer marketing, social networks
Rozsah průvodní práce
77 s. (107 642 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komunikační strategií e-shopu Zalando. Teoretická část se věnuje poznatkům z oblasti online komunikace, reklamních kampaní, marketingové komunikace na internetu, e-shopů a e-commerce. Praktická část analyzuje fakta získaná pomocí výzkumných metod. Cílem práce je metodou focus group společně s dotazníkovým šetřením zjistit, jak na zákazníky tohoto e-shopu působí jeho komunikace nejen na sociálních sítích, ale i v televizi a celkově na internetu. Jak tuto značku vnímají a jak si stojí v boji s konkurencí. Výstupem práce jsou konkrétní doporučení, jak vylepšit komunikační strategii pomocí dílčích kroků v rámci současných trendů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the communication strategy of the e-shop Zalando. The theoretical part deals with knowledge from the field of online communication, advertising campaigns, internet marketing communication, e-shops and e-commerce. The practical part analyzes the facts obtained using research methods. The aim of the thesis is to use the focus group method together with a questionnaire survey to find out how its communication affects the customers of this e-shop, not only on social networks, but also on television and the Internet in general. How customers perceive this brand and how the e-shop compete with another e-shops. The output of the work are specific recommendations on how to improve the communication strategy through partial steps within current trends.
Klíčová slova
komunikační strategie, online marketingová komunikace, reklamní kampaně, e-shop, značka, reklama, influencer marketing, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, online marketing communication, advertising campaigns, e-shop, brand, advertising, influencer marketing, social networks
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, cíl práce a výzkumné otázky.
2. Zpracujte stručnou analýzu komunikace zvolené značky.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
4. Ze zjištěných výstupů vytvořte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a proveďte celkové shrnutí praktické části.
5. Ze zjištěných dat navrhněte případné změny v komunikaci značky, které by byly aplikovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, cíl práce a výzkumné otázky.
2. Zpracujte stručnou analýzu komunikace zvolené značky.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
4. Ze zjištěných výstupů vytvořte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a proveďte celkové shrnutí praktické části.
5. Ze zjištěných dat navrhněte případné změny v komunikaci značky, které by byly aplikovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 211 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane, 2007. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada Publishing, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada, Expert (Grada), 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ;, Jana a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada), 261 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama. 4. vydání. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 211 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane, 2007. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada Publishing, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada, Expert (Grada), 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ;, Jana a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada), 261 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama. 4. vydání. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jak si vysvětlujete, že žádná účastnice focus group nesleduje Instagramový ani Facebookový profil Zalanda. Je to rozšířený jev?
Co může být příčinou toho, že zákazníci nemají zájem o newsletter?
Jaké konkrétní kroky doporučujete pro zvýšení zájmu o newsletter? Rozveďte.
Studentka měla přepraveny podklady pro odpovědi na položené otázky v prezentaci. Otázky studentka plně zodpověděla.