Bakalářská práce se zabývá tématem dopadu budování uměleckých komunit na rozvoj kapacit v kulturních a kreativních průmyslech ve Zlíně. V teoretické části jsou představeny kulturní a kreativní průmysly, dále je nastíněn jejich potenciál a význam ve městech společně s trendy, které mohou sloužit k inovaci budování kapacit a celkovému rozvoji KKP. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, který je doplněn o data vycházející ze sekundární analýzy. Společně s aktéry zlínské kreativní a kulturní komunity jsou odhaleny příležitosti pro budoucí rozvoj kulturních a kreativních průmyslů ve Zlíně a zároveň je také zhodnocen jejich současný stav. Ze zjištěných poznatků je vyvozen závěr doplněný o doporučení pro budoucí rozvoj umělecké komunity a KKP ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the impact of community building on capacity building in the cultural and creative industries in Zlin. First, the theory introduces the cultural and creative industries. Then, it outlines their potential and importance in cities, along with trends that can serve to innovate capacity building and the overall growth of CCI. The analysis is devoted to qualitative research, supplemented by data based on secondary analysis. The current state of cultural and creative industries in Zlin is evaluated with the help of the members of the Zlín creative and cultural community. Opportunities for the future development of the cultural and creative industries in Zlin are also defined. Finally, a conclusion is drawn from the findings and supplemented by recommendations for the future growth of the artistic community and the CCI in Zlin.
Klíčová slova
kulturní a kreativní průmysly, kreativní město, budování umělecké komunity v KKP, trendy a inovace v KKP, rozvoj kapacit v KKP, potenciální rozvoj KKP ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
cultural and creative industries, creative city, community building in CCI, capacity building in CCI, trends and innovations in CCI, potential growth of cultural and creative industries in Zlin
Rozsah průvodní práce
65 s. (95 711)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem dopadu budování uměleckých komunit na rozvoj kapacit v kulturních a kreativních průmyslech ve Zlíně. V teoretické části jsou představeny kulturní a kreativní průmysly, dále je nastíněn jejich potenciál a význam ve městech společně s trendy, které mohou sloužit k inovaci budování kapacit a celkovému rozvoji KKP. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, který je doplněn o data vycházející ze sekundární analýzy. Společně s aktéry zlínské kreativní a kulturní komunity jsou odhaleny příležitosti pro budoucí rozvoj kulturních a kreativních průmyslů ve Zlíně a zároveň je také zhodnocen jejich současný stav. Ze zjištěných poznatků je vyvozen závěr doplněný o doporučení pro budoucí rozvoj umělecké komunity a KKP ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the impact of community building on capacity building in the cultural and creative industries in Zlin. First, the theory introduces the cultural and creative industries. Then, it outlines their potential and importance in cities, along with trends that can serve to innovate capacity building and the overall growth of CCI. The analysis is devoted to qualitative research, supplemented by data based on secondary analysis. The current state of cultural and creative industries in Zlin is evaluated with the help of the members of the Zlín creative and cultural community. Opportunities for the future development of the cultural and creative industries in Zlin are also defined. Finally, a conclusion is drawn from the findings and supplemented by recommendations for the future growth of the artistic community and the CCI in Zlin.
Klíčová slova
kulturní a kreativní průmysly, kreativní město, budování umělecké komunity v KKP, trendy a inovace v KKP, rozvoj kapacit v KKP, potenciální rozvoj KKP ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
cultural and creative industries, creative city, community building in CCI, capacity building in CCI, trends and innovations in CCI, potential growth of cultural and creative industries in Zlin
Zásady pro vypracování
Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k danému tématu. Pozornost věnujte kulturním a kreativním průmyslům, kulturní politice a vlivu komunity na rozvoj kapacity kulturní organizace.
Stanovte cíl, výzkumné otázky a metodu výzkumu.
Analyzujte a popište hlavní předmět kvalitativního výzkumu.
Proveďte výzkumná šetření dle stanovených metod.
Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu zodpovězte na výzkumné otázky a vypracujte doporučení.
Zásady pro vypracování
Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k danému tématu. Pozornost věnujte kulturním a kreativním průmyslům, kulturní politice a vlivu komunity na rozvoj kapacity kulturní organizace.
Stanovte cíl, výzkumné otázky a metodu výzkumu.
Analyzujte a popište hlavní předmět kvalitativního výzkumu.
Proveďte výzkumná šetření dle stanovených metod.
Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu zodpovězte na výzkumné otázky a vypracujte doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Kevin Lane KELLER, 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. [4. vyd.]. Zlín: VeRBuM. Expert (Grada). ISBN 978-808-7500-170.
CIKÁNEK, Martin, 2013. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 165 s. ISBN 9788070082744.
HARTLEY, John, ed, 2005. Creative industries. Malden, MA: Blackwell Publishing, xvii, 414 s. ISBN 1405101474.
JAROLÍMKOVÁ, Liběna a Jiří VANÍČEK, 2019. Kulturní cestovní ruch v České republice. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 105 s. ISBN 978-80-245-2345-3.
MATARASSO, François a Charles LANDRY, 2015. Hledání rovnováhy: 21 strategických dilemat v kulturní politice. Brno: Barrister & Principal, 86 s. Kultura & arts management. ISBN 9788074850479.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Kevin Lane KELLER, 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. [4. vyd.]. Zlín: VeRBuM. Expert (Grada). ISBN 978-808-7500-170.
CIKÁNEK, Martin, 2013. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 165 s. ISBN 9788070082744.
HARTLEY, John, ed, 2005. Creative industries. Malden, MA: Blackwell Publishing, xvii, 414 s. ISBN 1405101474.
JAROLÍMKOVÁ, Liběna a Jiří VANÍČEK, 2019. Kulturní cestovní ruch v České republice. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 105 s. ISBN 978-80-245-2345-3.
MATARASSO, François a Charles LANDRY, 2015. Hledání rovnováhy: 21 strategických dilemat v kulturní politice. Brno: Barrister & Principal, 86 s. Kultura & arts management. ISBN 9788074850479.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Gartnerová) ve svém posudku položila jednu otázku:
Jaká doporučení v oblasti marketingu a marketingové komunikace města Zlína vůči kulturním aktérům vidíme jako přínosná pro rozvoj podhoubí KKP ve Zlíně?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Boušková):
1. V práci navrhujete, aby město využilo bývalý areál Svit pro vytvoření kreativního centra. Areál je však z velké částiv soukromých rukou. Máte ještě jinou alternativu?
2. Respondenti výzkumu uvedli, že obyvatelé Zlína nechtějí za kulturu platit. Z čeho vychází jejich tvrzení? (Koncerty vážné hudby s cenou vstupenek kolem 1000,- Kč nebo divadelní představení hostujících souborů se vstupenkami v ceně kolem 500,- Kč jsou ve Zlíně vyprodány během několika hodin.)
3. Plánujete výsledky své práce poskytnout Městu Zlín? Pokud ano, koho chcete oslovit, jak budete postupovat a jakým způsobem argumentovat?