Tato bakalářská práce se zabývá influencer marketingem v České republice. Cílem bylo zhodnotit etické chování vybraných lifestylových influencerů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše, která byla zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. V praktické části byla vyhodnocena konzumovatelnost vybraných influencerů a důvěryhodnost jejich propagace v porovnání s běžnými způsoby reklamy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on influencer marketing in the Czech Republic. The aim was to evaluate the ethical behavior of selected lifestyle influencers. Text is devided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, a literary research based on Czech and foreign reference literature was created. In the practical part, the consumability of selected influencers and the credibility of their promotion were evaluated, in comparison with usual methods of advertising.
Klíčová slova
influencer marketing, sociální sítě, etika influencer marketingu
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, social media, ethics of influencer marketing
Rozsah průvodní práce
50 s. 73548 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá influencer marketingem v České republice. Cílem bylo zhodnotit etické chování vybraných lifestylových influencerů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše, která byla zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. V praktické části byla vyhodnocena konzumovatelnost vybraných influencerů a důvěryhodnost jejich propagace v porovnání s běžnými způsoby reklamy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on influencer marketing in the Czech Republic. The aim was to evaluate the ethical behavior of selected lifestyle influencers. Text is devided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, a literary research based on Czech and foreign reference literature was created. In the practical part, the consumability of selected influencers and the credibility of their promotion were evaluated, in comparison with usual methods of advertising.
Klíčová slova
influencer marketing, sociální sítě, etika influencer marketingu
Klíčová slova v angličtině
influencer marketing, social media, ethics of influencer marketing
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši ke zvolenému tématu a vymezte teoretická východiska.
2. Stanovte cíl, výzkumné otázky a metodu výzkumu.
3. Realizujte výzkum.
4. Vyhodnoťte zjištěné informace a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě vyhodnocení výzkumu v projektové části zvolte nejdůvěryhodnější způsob komunikace a vytvořte doporučení pro optimalizaci zbývajících.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši ke zvolenému tématu a vymezte teoretická východiska.
2. Stanovte cíl, výzkumné otázky a metodu výzkumu.
3. Realizujte výzkum.
4. Vyhodnoťte zjištěné informace a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě vyhodnocení výzkumu v projektové části zvolte nejdůvěryhodnější způsob komunikace a vytvořte doporučení pro optimalizaci zbývajících.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 9788087500804.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Praha: Grada, 2012. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3452-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG.Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-0513-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
ŠARBORT, Marek. Instalajf: všechno je trochu jinak. V Praze: CooBoo, 2020. ISBN 978-80-7544-988-7.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016. ISBN 9788087500804.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Praha: Grada, 2012. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3452-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG.Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-0513-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
ŠARBORT, Marek. Instalajf: všechno je trochu jinak. V Praze: CooBoo, 2020. ISBN 978-80-7544-988-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Mohl byste prosím zkusit nastínit, jak by mohly budou fungovat sociální sítě v kategorii Webu 3.0.?
Ve Vaší bakalářské práci na s. 21 uvádíte, že „samotná podstata influencer marketingu, tedy jeho vliv, se však přesně měřit nedá“. Mohl byste prosím uvést, jakými mechanismy lze měřit úspěšnost daného influencera při propagaci konkrétního výrobku?
Jak byste osobně řešil narovnání etických pravidel, tedy regulaci u influencer marketingu? Buďte prosím konkrétní.
Student odpověděl neúplně na položené otázky. Členové zkušební komise položili uvedené otázky (Káčerková) – Je v práci uveden etický kodex a případové studie o kterých píšete v metodice? Student odpověděl na otázku velmi zmatečně. Na další otázky členů komise neodpovídal dostatečně. Obsah práce, cíle a výzkum jsou velmi nesourodé a student sám nebyl schopen uvést provázanost mezi stanoveným cílem a výzkumem práce.