Bakalářská práce se soustředí na neziskové organizace a jejich prostředí. Jsou popsány jejich funkce, management a často využívané nástroje marketingové komunikace. Práce se zaměřuje na Velikonoční aktivitu Diecézní charity Brno, která je využita k finanční sbírce. Výzkumné otázky se zabývají motivací a propagací této aktivity. Na základě výzkumu, bylo sepsáno několik doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is about non-profit organizations and the environment in which they operate. Their functions, management and frequently used marketing communication tools are described. The thesis focuses on the given activity of the Diocesan Charity Brno, where two research questions are asked about the motivation and promotion of this activity. Based on the research, several recommendations have been written.
Klíčová slova
Nezisková organizace, charita, management neziskových organizací, dobrovolnictví, marketingová komunikace
Bakalářská práce se soustředí na neziskové organizace a jejich prostředí. Jsou popsány jejich funkce, management a často využívané nástroje marketingové komunikace. Práce se zaměřuje na Velikonoční aktivitu Diecézní charity Brno, která je využita k finanční sbírce. Výzkumné otázky se zabývají motivací a propagací této aktivity. Na základě výzkumu, bylo sepsáno několik doporučení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is about non-profit organizations and the environment in which they operate. Their functions, management and frequently used marketing communication tools are described. The thesis focuses on the given activity of the Diocesan Charity Brno, where two research questions are asked about the motivation and promotion of this activity. Based on the research, several recommendations have been written.
Klíčová slova
Nezisková organizace, charita, management neziskových organizací, dobrovolnictví, marketingová komunikace
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti funkce neziskových organizací a jejich marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního šetření, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití (případně stanovte doporučení pro zkoumanou oblast).
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti funkce neziskových organizací a jejich marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl bakalářské práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního šetření, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat, identifikujte limity práce.
3. Zpracujte výzkum ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití (případně stanovte doporučení pro zkoumanou oblast).
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2010. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress. ISBN 80-86119-41-6.
OLEJNÍČEK, Aleš a Petr HARAŠTA, 2000. Organizace neziskového sektoru – typologie. Vyškov: VVŠ PV.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ, 2012. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4040-9.
BACHMANN, Pavel, 2011. Management neziskové organizace. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-130-3.
REKTOŘÍK, Jaroslav, 2010. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress. ISBN 80-86119-41-6.
OLEJNÍČEK, Aleš a Petr HARAŠTA, 2000. Organizace neziskového sektoru – typologie. Vyškov: VVŠ PV.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ, 2012. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4040-9.
BACHMANN, Pavel, 2011. Management neziskové organizace. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-130-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Str. 26: „Cílem praktické části bakalářské práce je definovat neziskové organizace a některé možnosti jejich komunikace s veřejností. Také má za cíl zhodnotit efektivitu těchto komunikací v rámci naplnění potřeby dané organice. Jmenovitě je předmětem šetření nezisková organizace Diecézní charita Brno. Výzkum je zaměřen na velikonoční sbírku …“ – Domníváte se, že se Vámi specifikovaný cíl praktické části BP dostatečně odráží v nastavených VO? „VO1: Jaké jsou možné překážky v offline marketingové komunikaci v rámci farnosti? VO2: Jaká je motivace farníků k účasti ve velikonoční sbírce?“ Našla byste odpovídající řešení?
Na str. 31–33 prezentujete čtyři grafy, u kterých uvádíte „Zdroj: vlastní“. Objasněte.
Zkuste blíže specifikovat označení jednotlivých participantů (K1, K2, … a F1, F2, …/str. 37).
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Členové zkušební komise položili uvedené otázky (doc. Šramová) – Co znamená/co definujete jako sekundární analýzu ve vaší práci? Studentka plně odpověděla na otázku.