Tato bakalářská práce se zabývá tradiční lidovou tvorbou a kultury a přenášení těchto charakteristických znaků do reklamního sdělení. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na všeobecnou teorii lidového umění a reklamy, vymezuje základní pojmy a druhy lidového umění a charakteristiku a nástroje reklamy. Praktická část je zaměřena na výzkum v problematice užití folklorních prvků v reklamě, jejímu porozumění a hlubšímu pochopení. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with traditional folk art and transferring these symbols to an advertising message. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on the general theory of folk art and advertising and defines the basic concepts and types of folk art and the types and tools of advertising. The practical part researches the use of folklore elements in advertising in order to understand it and gain insights. The thesis utilises qualitative research.
Klíčová slova
Reklama, umění, folklor, folklorní prvky, lidové umění, umění v reklamě
Klíčová slova v angličtině
Advertising, art, folklore, folklore elements, folk art, art in advertising
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tradiční lidovou tvorbou a kultury a přenášení těchto charakteristických znaků do reklamního sdělení. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na všeobecnou teorii lidového umění a reklamy, vymezuje základní pojmy a druhy lidového umění a charakteristiku a nástroje reklamy. Praktická část je zaměřena na výzkum v problematice užití folklorních prvků v reklamě, jejímu porozumění a hlubšímu pochopení. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with traditional folk art and transferring these symbols to an advertising message. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on the general theory of folk art and advertising and defines the basic concepts and types of folk art and the types and tools of advertising. The practical part researches the use of folklore elements in advertising in order to understand it and gain insights. The thesis utilises qualitative research.
Klíčová slova
Reklama, umění, folklor, folklorní prvky, lidové umění, umění v reklamě
Klíčová slova v angličtině
Advertising, art, folklore, folklore elements, folk art, art in advertising
Zásady pro vypracování
Rešerže odborné literatury a odborných zdrojů směřujících k vymezení pojmů z oblasti lidového umění (hmotné lidové umění, nehmotné lidové umění, folklor, historie folkloru) a reklamy (charakteristika a nástroje reklamy, členění reklamy, role, funkce a apely reklamy).
Na základě teoretické báze vymezení cílů, výzkumných otázek a metody výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na percepci folklorního umění v kontinuitě s reklamním sdělením.
Vyhodnocení výzkumu a zodpovězení výzkumných otázek.
Stanovení závěrů s případným doporučením.
Zásady pro vypracování
Rešerže odborné literatury a odborných zdrojů směřujících k vymezení pojmů z oblasti lidového umění (hmotné lidové umění, nehmotné lidové umění, folklor, historie folkloru) a reklamy (charakteristika a nástroje reklamy, členění reklamy, role, funkce a apely reklamy).
Na základě teoretické báze vymezení cílů, výzkumných otázek a metody výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na percepci folklorního umění v kontinuitě s reklamním sdělením.
Vyhodnocení výzkumu a zodpovězení výzkumných otázek.
Stanovení závěrů s případným doporučením.
Seznam doporučené literatury
KOTLER Philip, 2016. Marketing 4.0, New Jersey: John Wiley & Sons Inc, 2016. ISBN 9781119341208
MACHALÍKOVÁ, Pavla a Tomáš WINTER, ed. Umění a tradice. V Praze: Artefactum, 2017, 155 s. ISBN 9788086890975
PAVLICOVÁ, M. Lidová kultura a její historicko-společenská reflexe. Brno: Ústav evropské etnologie, 2007, 175 s. ISBN 9788025410448
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2016. Marketingové komunikace 1. vydání vydal VŠPP Praha, a.s. 180 s. ISBN 9788806847795
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada 324 s. ISBN 9788024740058
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada, 232 s. Marketing. ISBN 9788024758657
Seznam doporučené literatury
KOTLER Philip, 2016. Marketing 4.0, New Jersey: John Wiley & Sons Inc, 2016. ISBN 9781119341208
MACHALÍKOVÁ, Pavla a Tomáš WINTER, ed. Umění a tradice. V Praze: Artefactum, 2017, 155 s. ISBN 9788086890975
PAVLICOVÁ, M. Lidová kultura a její historicko-společenská reflexe. Brno: Ústav evropské etnologie, 2007, 175 s. ISBN 9788025410448
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2016. Marketingové komunikace 1. vydání vydal VŠPP Praha, a.s. 180 s. ISBN 9788806847795
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada 324 s. ISBN 9788024740058
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada, 232 s. Marketing. ISBN 9788024758657
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Nemyslíte, že cieľom Vašej práce je skôr prispieť k efektívnemu využitiu folklórnych prvkov reklame?
Ktoré prvky ľudového umenia považujete v TV reklame za najvhodnejšie k využitiu?
Ktoré z uvedených prvkov ľudového umenia majú v reklame podľa Vás budúcnosť? Studentka připraveně reagovala na položené otázky.