Bakalářská práce se zabývá současným stavem propagace Gymnázia Kojetín.
V úvodu na základě literární rešerše definuje pojmy z oblasti školství, marketingu vzdělávacích institucí, marketingové komunikace a propagace. Charakteristika analyzované vzdělávací instituce a popis užívaných propagačních prostředků předkládají ucelený obraz současné propagace. Cílem práce je vyhodnocení a analýza výsledků výzkumu, ze kterých vyplývá, jak je propagace školy reflektována studenty gymnázia.
Závěr práce předkládá návrhy na úpravu propagace školy.
Annotation in English
The bachelor's thesis focuses on current state of promotion of grammar school Kojetín.
In the introduction, on the basis of literary research, terms from field of education, marketing of educational institutions, marketing communication and promotion are defined. Characteristics of the educational institution and description of used promotional means present a comprehensive overview of current promotion of the shool. The aim of the thesis is to evaluate and analyze results of conducted research, which shows how the promotion of the school is reflected by its students. In the conclusion of the thesis proposals for adjustment of the school promotion are presented.
Keywords
Direct marketing, gymnázium, image, komunikace, komunikační mix, osobní prodej, podpora prodeje, public relations, propagace, střední škola, školství, vzdělávání
Keywords in English
Direct marketing, grammar school, image, communication, communication mix, personal sales, sales promotion, public relations, promotion, high school, education
Length of the covering note
77 s. (101 947znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá současným stavem propagace Gymnázia Kojetín.
V úvodu na základě literární rešerše definuje pojmy z oblasti školství, marketingu vzdělávacích institucí, marketingové komunikace a propagace. Charakteristika analyzované vzdělávací instituce a popis užívaných propagačních prostředků předkládají ucelený obraz současné propagace. Cílem práce je vyhodnocení a analýza výsledků výzkumu, ze kterých vyplývá, jak je propagace školy reflektována studenty gymnázia.
Závěr práce předkládá návrhy na úpravu propagace školy.
Annotation in English
The bachelor's thesis focuses on current state of promotion of grammar school Kojetín.
In the introduction, on the basis of literary research, terms from field of education, marketing of educational institutions, marketing communication and promotion are defined. Characteristics of the educational institution and description of used promotional means present a comprehensive overview of current promotion of the shool. The aim of the thesis is to evaluate and analyze results of conducted research, which shows how the promotion of the school is reflected by its students. In the conclusion of the thesis proposals for adjustment of the school promotion are presented.
Keywords
Direct marketing, gymnázium, image, komunikace, komunikační mix, osobní prodej, podpora prodeje, public relations, propagace, střední škola, školství, vzdělávání
Keywords in English
Direct marketing, grammar school, image, communication, communication mix, personal sales, sales promotion, public relations, promotion, high school, education
Research Plan
1. Zpracujte rešerši popisující teoretická východiska zaměřená na téma propagace střední školy.
2. Formulujte cíle bakalářské práce, výzkumné otázky a stanovte metodiku práce.
3. Realizujte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření a získaná data vyhodnoťte a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte splnění cíle.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši popisující teoretická východiska zaměřená na téma propagace střední školy.
2. Formulujte cíle bakalářské práce, výzkumné otázky a stanovte metodiku práce.
3. Realizujte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření a získaná data vyhodnoťte a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků výzkumného šetření zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte splnění cíle.
Recommended resources
DURĎÁK, Aleš. 2019. Jak prezentovat školu v médiích a na sociálních sítích. Prostějov: ComputerMedia. ISBN 978-80-7402-398-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2006. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, a.s. ISBN 80-7357-176-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 1996. Marketing školy. Zlín: EKKA . ISBN 80-902200-8-8.
SVOBODA, Václav. 2006. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0564-8.
ŠŤASTNÁ, Marie. 2010. Komunikace s rodiči a veřejností. Ostrava: Nakladatelství Základní škola Ostrava-Dubina, Františka Formana 45, příspěvková organizace. ISBN 978-80-904576-7-6.
Recommended resources
DURĎÁK, Aleš. 2019. Jak prezentovat školu v médiích a na sociálních sítích. Prostějov: ComputerMedia. ISBN 978-80-7402-398-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2006. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, a.s. ISBN 80-7357-176-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 1996. Marketing školy. Zlín: EKKA . ISBN 80-902200-8-8.
SVOBODA, Václav. 2006. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0564-8.
ŠŤASTNÁ, Marie. 2010. Komunikace s rodiči a veřejností. Ostrava: Nakladatelství Základní škola Ostrava-Dubina, Františka Formana 45, příspěvková organizace. ISBN 978-80-904576-7-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Šviráková):
1. Na základě vaší analýzy, co byste doporučila managementu školy jako první krok změny propagace GKJ, který může mít největší dopad na zlepšení propagace?
2. Na straně 65 uvádíte, že žáci vyšších ročníků ZŠ (generace Z) jsou obeznámeni s šíří propagačních nástrojů GKJ… Konkrétně které jsou pro ně nejvíce atraktivní?
3. Z jakého důvodu nepoužívá GKJ ke své propagaci Instagram a další sociální sítě?
4. Ze základních škol na střední školy jdou žáci, kteří jsou specifickou skupinou. Co o nich víte, jakým jazykem bychom s nimi měli komunikovat, jaký jazyk máme používat v marketingové komunikaci? V příloze k vaší BP máte propagační předmět. Pro koho je atraktivní, ke komu mluví?