Téma bakalářské práce je zapojení digitálních influencerů do kampaní na podporu značky. Cílem práce je ověření, jakým způsobem může reálně fungovat zapojení digitálních influencerů do kampaní na podporu značky ve srovnání s teoretickými pravidly a doporučeními. Ověření je založeno na rozhovoru s brand managerem kampaně vybrané značky. Dále analýzou zvolených influencerů, jejich sociálních sítí příspěvků podporujících kampaň značky. Výzkum představuje reálné zapojení digitálních influencerů a také může poukázat na rozdíly od teoretických pravidel. Výchozím výsledkem je navržení změn a zlepšení v rámci spoluprací.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the involvement of digital influencers in brand promotion campaigns. The aim of this work is to verify how the involvement of digital influencers in brand promotion campaigns can really work in comparison with theoretical rules and recommendations. Verification is based on an interview with the brand manager of the selected brand. Furthermore, the analysis of selected influencers, their social networks of contributions supporting the brand campaign. Research represents a real involvement of digital influencers and may also point to differences from theoretical rules. The initial result is to propose changes and improvements within the cooperation.
Klíčová slova
brand building, digitální influencer, Instagram, kampaň, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
brand building, digital influencer, Instagram, campaign, social media
Rozsah průvodní práce
71 s., 79 788 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce je zapojení digitálních influencerů do kampaní na podporu značky. Cílem práce je ověření, jakým způsobem může reálně fungovat zapojení digitálních influencerů do kampaní na podporu značky ve srovnání s teoretickými pravidly a doporučeními. Ověření je založeno na rozhovoru s brand managerem kampaně vybrané značky. Dále analýzou zvolených influencerů, jejich sociálních sítí příspěvků podporujících kampaň značky. Výzkum představuje reálné zapojení digitálních influencerů a také může poukázat na rozdíly od teoretických pravidel. Výchozím výsledkem je navržení změn a zlepšení v rámci spoluprací.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the involvement of digital influencers in brand promotion campaigns. The aim of this work is to verify how the involvement of digital influencers in brand promotion campaigns can really work in comparison with theoretical rules and recommendations. Verification is based on an interview with the brand manager of the selected brand. Furthermore, the analysis of selected influencers, their social networks of contributions supporting the brand campaign. Research represents a real involvement of digital influencers and may also point to differences from theoretical rules. The initial result is to propose changes and improvements within the cooperation.
Klíčová slova
brand building, digitální influencer, Instagram, kampaň, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
brand building, digital influencer, Instagram, campaign, social media
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte teoretickou část práce pomocí literární rešerše k marketingu, sociálním sítím a digitálním influencerům.
2. Definujte cíle, metody zpracování práce a výzkumné otázky.
3. Analyzujte značku a její kampaně se zapojením influencerů.
4. Na základě výzkumu představte kampaně a vyhodnoťte jejich úspěšnost ve spolupráci s influencery.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte teoretickou část práce pomocí literární rešerše k marketingu, sociálním sítím a digitálním influencerům.
2. Definujte cíle, metody zpracování práce a výzkumné otázky.
3. Analyzujte značku a její kampaně se zapojením influencerů.
4. Na základě výzkumu představte kampaně a vyhodnoťte jejich úspěšnost ve spolupráci s influencery.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN isbn978-80-271-0787-2. Dostupné také z: www.bookport.cz/kniha/moderni-marketingova-komunikace-5143/
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN isbn978-80-7555-084-2. Dostupné také z: www.bookport.cz/kniha/jak-na-site-6920/
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN isbn978-80-271-0787-2. Dostupné také z: www.bookport.cz/kniha/moderni-marketingova-komunikace-5143/
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN isbn978-80-7555-084-2. Dostupné také z: www.bookport.cz/kniha/jak-na-site-6920/
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Na str. 35 při popisování metod výzkumu uvádíte, že metoda sběru dat byla realizována formou strukturovaného rozhovoru. Následně pak uvádíte, že rozhovor byl veden na základě polostrukturovaného scénáře. Můžete, prosím, upřesnit?
Uvádíte, že ambasadory Semtex aktivně nevyhledává, ale většinou se jedná o osoby, které firmu přímo kontaktují. Jaké mohou být nevýhody takovéhoto postupu a jak by se daly eliminovat?
Uvádíte, že v Semtexu nejsou prováděny výzkumy sledující vnímání výběru influencerů cílovou skupinou. Většina aktivit je tvořena a analyzována na základě pocitů. Jaké jsou výhody a nevýhody takovéhoto postupu? Mohl by takovýto postup značce uškodit?
Studentka odpověděla na položené otázky. Zkušební komise položila následující doplňující otázky: Myslíte, že je platforma tik tok vhodná pro cílovou skupinu a značku? (doc. Šramová) – studentka zodpověděla otázku.