Předmět této bakalářské práce je event marketing jako součást brand buildingu dané značky. V teoretické části jsou vymezené pojmy spojené s brand buildingem a event marketingem. Praktická část se zaměřuje na rozbor a výzkum vybraného eventu a do jaké míry mají eventové aktivity vliv na vnímání značky návštěvníkem. Prostřednictvím provedení dotazníkového šetření jsou na konci praktické části zodpovězeny stanovené výzkumné otázky práce.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is Event marketing as a part of a brand building. The theoretical part talks about concepts closely connected to brand building and event marketing. The practical part is focused on analysis and research of a specific event, and to what extend are event activities influencing the customer's view of a certain brand. The research questions are answered at the end of the practical part through a questionnaire distributed to a certain number of respondents.
event, event marketing, branding, brand building, radio, Radio Haná
Rozsah průvodní práce
50 s. (74 576 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmět této bakalářské práce je event marketing jako součást brand buildingu dané značky. V teoretické části jsou vymezené pojmy spojené s brand buildingem a event marketingem. Praktická část se zaměřuje na rozbor a výzkum vybraného eventu a do jaké míry mají eventové aktivity vliv na vnímání značky návštěvníkem. Prostřednictvím provedení dotazníkového šetření jsou na konci praktické části zodpovězeny stanovené výzkumné otázky práce.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is Event marketing as a part of a brand building. The theoretical part talks about concepts closely connected to brand building and event marketing. The practical part is focused on analysis and research of a specific event, and to what extend are event activities influencing the customer's view of a certain brand. The research questions are answered at the end of the practical part through a questionnaire distributed to a certain number of respondents.