Bakalářská práce se zaměřuje na téma podpory diverzity a inkluzi v kontextu marketingové komunikace značek. V práci jsou definovány základní pojmy týkající se tématu, popsána teoretická východiska inkluzivního marketingu a na příkladech ukázány oblasti diverzity, které značky v rámci své marketingové komunikace podporují. Praktická část bakalářské práce se věnuje kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na inkluzivní marketing v reklamách ve vztahu ke konkrétní vybrané minoritní skupině osob s tělesným handicapem. Na základě výzkumu provedeného formou polostrukturovaného rozhovoru se práce snaží přiblížit to, jaký zaujímají vybraní příslušníci generace Z přístup k otázkám podpory diverzity v reklamách a jakým způsobem vnímají, když v reklamách vystupují osoby s tělesným handicapem.
Annotation in English
The bachelor thesis focuses on the topic of promoting diversity and inclusion in the context of brand marketing communication. The thesis defines the basic concepts related to the topic, describes the theoretical background of inclusive marketing, and uses examples to show the areas of diversity that brands promote in their marketing communication. The practical part of the bachelor thesis is devoted to qualitative research focused on inclusive marketing in advertisements in relation to a specific selected minority group of people with physical disabilities. Based on research conducted in the form of a semi-structured interview, the thesis seeks to shed light on how selected members of generation Z approach the issue of promoting diversity in advertisements and how they perceive advertisements featuring people with physical disabilities.
Bakalářská práce se zaměřuje na téma podpory diverzity a inkluzi v kontextu marketingové komunikace značek. V práci jsou definovány základní pojmy týkající se tématu, popsána teoretická východiska inkluzivního marketingu a na příkladech ukázány oblasti diverzity, které značky v rámci své marketingové komunikace podporují. Praktická část bakalářské práce se věnuje kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na inkluzivní marketing v reklamách ve vztahu ke konkrétní vybrané minoritní skupině osob s tělesným handicapem. Na základě výzkumu provedeného formou polostrukturovaného rozhovoru se práce snaží přiblížit to, jaký zaujímají vybraní příslušníci generace Z přístup k otázkám podpory diverzity v reklamách a jakým způsobem vnímají, když v reklamách vystupují osoby s tělesným handicapem.
Annotation in English
The bachelor thesis focuses on the topic of promoting diversity and inclusion in the context of brand marketing communication. The thesis defines the basic concepts related to the topic, describes the theoretical background of inclusive marketing, and uses examples to show the areas of diversity that brands promote in their marketing communication. The practical part of the bachelor thesis is devoted to qualitative research focused on inclusive marketing in advertisements in relation to a specific selected minority group of people with physical disabilities. Based on research conducted in the form of a semi-structured interview, the thesis seeks to shed light on how selected members of generation Z approach the issue of promoting diversity in advertisements and how they perceive advertisements featuring people with physical disabilities.
1. Zpracování teoretických východisek k tématu podpory diverzity a inkluze v marketingové komunikaci na základě provedené rešerše dostupných zdrojů.
2. Formulace cíle, výzkumných otázek a metodologie výzkumu.
3. Realizace výzkumu.
4. Analýza výsledků výzkumu a návrh možných doporučení na změnu a případná zlepšení marketingové komunikace podporující diverzitu a inkluzi.
Research Plan
1. Zpracování teoretických východisek k tématu podpory diverzity a inkluze v marketingové komunikaci na základě provedené rešerše dostupných zdrojů.
2. Formulace cíle, výzkumných otázek a metodologie výzkumu.
3. Realizace výzkumu.
4. Analýza výsledků výzkumu a návrh možných doporučení na změnu a případná zlepšení marketingové komunikace podporující diverzitu a inkluzi.
Recommended resources
AAKER, David A. Brand building: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Praha: Computer Press, 2003. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6
BAČUVČÍK, Radim. Mládí a zralost v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2014. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-87500-50-7
BAČUVČÍK, Radim. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2015. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-87500-68-2
BUREŠOVÁ, Jitka. Budování loajality zákazníků ke značkám oblečení na Facebooku. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9123-8
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9
KREJČÍ, Aleš, Břetislav STROMKO, Helena SMOLOVÁ a Jiří BOHÁČEK. Marketingová komunikace. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2016. Edice učebních textů. ISBN 978-80-87839-66-9
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press. Business books, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. Expert. ISBN 978-80-247-4843-6
Odborné studie zabývající se problematikou podpory inkluze a diverzity v marketingové komunikaci, výroční zprávy a reporty konkrétních značek.
Recommended resources
AAKER, David A. Brand building: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Praha: Computer Press, 2003. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6
BAČUVČÍK, Radim. Mládí a zralost v marketingové komunikaci. Zlín: VeRBuM, 2014. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-87500-50-7
BAČUVČÍK, Radim. Teorie a praxe v marketingové komunikaci. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2015. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-80-87500-68-2
BUREŠOVÁ, Jitka. Budování loajality zákazníků ke značkám oblečení na Facebooku. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9123-8
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9
KREJČÍ, Aleš, Břetislav STROMKO, Helena SMOLOVÁ a Jiří BOHÁČEK. Marketingová komunikace. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2016. Edice učebních textů. ISBN 978-80-87839-66-9
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press. Business books, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. Expert. ISBN 978-80-247-4843-6
Odborné studie zabývající se problematikou podpory inkluze a diverzity v marketingové komunikaci, výroční zprávy a reporty konkrétních značek.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.) Jaké značky bychom mohli jmenovat za “průkopníky” inkluzivního marketingu?
2.) Jaká inklusivní témata budou v budoucnu pro značky nezbytnost, aby byly akceptovány
zákazníky?
3.) Jaká značka/y jsou zaklety i v dnešních dnech v totálně sterotypní komunikaci?
Stačí segmenty, trhy? Proč se drží zajetých kolejí, podle vás?
Studentka plně odpověděla na položené otázky. Jak vnímáte pojem diverzita a inkluze? (dr. Šula) – studentka odpověděla na otázku.