Tato diplomová práce se zabývá budováním image značky prostřednictvím sociálních sítí. Zaměřuje se na vydavatelství Jan Melvil Publishing a jejich sdílený obsah na těchto platformách z hlediska prezentace určitého obrazu, image značky, směrem k potenciálním zákazníkům. Práce předkládá význam komunikace a sdíleného obsahu na sociálních sítí, jakožto důležitou součást celku marketingové komunikace nakladatelství. Tyto atributy prezentuje pomocí výsledků získaných v dotazníkovém šetření a analýze současného stavu dosavadního využívání sociálních sítí. Veškeré tyto poznatky jsou následně aplikovány v rámci návrhu komunikační strategie sociálních sítí Jan Melvil Publishing s cílem zvýšení povědomí této značky u cílových skupin.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with building a brand image through social networks. It focuses on Jan Melvil Publishing and their shared content on these platforms in terms of presenting a certain image, brand image, to potential customers. The thesis presents the im-portance of communication and shared content on social networks, as an important part of the publishing house's marketing communication. It presents these attributes using the results obtained in a questionnaire survey and analysis of the current state of use of social networks. All these findings are subsequently applied in the draft communication strategy of social networks Jan Melvil Publications in order to increase brand awareness among target groups.
Klíčová slova
online marketing, sociální sítě, komunikace na sociálních sítí, obsahový marketing, komunikační strategie, image značky, knižní trh, nakladatelství, Jan Melvil Publishing
Klíčová slova v angličtině
Keywords: online marketing, social networks, social media communication, content mar-keting, communication strategy, brand image, book trade, publishing houses, Jan Melvil Publishing
Rozsah průvodní práce
110 s. (188 998 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá budováním image značky prostřednictvím sociálních sítí. Zaměřuje se na vydavatelství Jan Melvil Publishing a jejich sdílený obsah na těchto platformách z hlediska prezentace určitého obrazu, image značky, směrem k potenciálním zákazníkům. Práce předkládá význam komunikace a sdíleného obsahu na sociálních sítí, jakožto důležitou součást celku marketingové komunikace nakladatelství. Tyto atributy prezentuje pomocí výsledků získaných v dotazníkovém šetření a analýze současného stavu dosavadního využívání sociálních sítí. Veškeré tyto poznatky jsou následně aplikovány v rámci návrhu komunikační strategie sociálních sítí Jan Melvil Publishing s cílem zvýšení povědomí této značky u cílových skupin.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with building a brand image through social networks. It focuses on Jan Melvil Publishing and their shared content on these platforms in terms of presenting a certain image, brand image, to potential customers. The thesis presents the im-portance of communication and shared content on social networks, as an important part of the publishing house's marketing communication. It presents these attributes using the results obtained in a questionnaire survey and analysis of the current state of use of social networks. All these findings are subsequently applied in the draft communication strategy of social networks Jan Melvil Publications in order to increase brand awareness among target groups.
Klíčová slova
online marketing, sociální sítě, komunikace na sociálních sítí, obsahový marketing, komunikační strategie, image značky, knižní trh, nakladatelství, Jan Melvil Publishing
Klíčová slova v angličtině
Keywords: online marketing, social networks, social media communication, content mar-keting, communication strategy, brand image, book trade, publishing houses, Jan Melvil Publishing
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k formování imageové komunikační strategie pro sociální sítě v prostředí knižního trhu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybrané nakladatelství a jeho konkurenční pozici.
Realizujte analýzu sekundárních zdrojů dat a dotazníkového šetření s cílem zmapování východisek pro nastavení imageové komunikační strategie na sociálních sítích.
Zpracujte komplexní komunikační strategii pro sociální sítě včetně návrhu na zlepšení a na implementaci celého dlouhodobého konceptu za účelem budování image.
Zodpovězte výzkumné otázky, vymezte možnosti a limity realizace vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k formování imageové komunikační strategie pro sociální sítě v prostředí knižního trhu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybrané nakladatelství a jeho konkurenční pozici.
Realizujte analýzu sekundárních zdrojů dat a dotazníkového šetření s cílem zmapování východisek pro nastavení imageové komunikační strategie na sociálních sítích.
Zpracujte komplexní komunikační strategii pro sociální sítě včetně návrhu na zlepšení a na implementaci celého dlouhodobého konceptu za účelem budování image.
Zodpovězte výzkumné otázky, vymezte možnosti a limity realizace vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
HANLON, Annmarie. 2019. Digital marketing: strategic planning & integration. Los Angeles: SAGE, ISBN 9781526426673.
KELLER, Kevin Lane a Vanitha SWAMINATHAN. 2020. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Fifth edition. Harlow: Pearson, ISBN 978-1-292-31496-9.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. 2014. Obsahový marketing. Brno: Computer Press, ISBN 9788025141526.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027107872.
Seznam doporučené literatury
HANLON, Annmarie. 2019. Digital marketing: strategic planning & integration. Los Angeles: SAGE, ISBN 9781526426673.
KELLER, Kevin Lane a Vanitha SWAMINATHAN. 2020. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Fifth edition. Harlow: Pearson, ISBN 978-1-292-31496-9.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. 2014. Obsahový marketing. Brno: Computer Press, ISBN 9788025141526.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027107872.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jaké jsou limity a hrozby crosspostingu obsahu sociálních sítí?
Kolik lidí má v současné době na starosti správu sociálních sítí JMP? Myslíte si, že vámi navržený měsíční rozpočet je pro nakladatelství finančně dosažitelný?
Opravdu neexistuje na českém trhu konkurence nakladatelství, co do velikosti a zaměření?