Tato práce se zabývá tématem "Humor a erotika v TV reklamě". Práce se blíže věnuje kombinaci apelů humoru a erotiky u ne zcela tradičních produktů. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají tuto kombinaci v televizních reklamách a jestli mají nějaký vliv na jejich nákupní chování.
V teoretické části je definován samotný pojem reklama, ale jsou zde také zasezeny historické kontexty humorné i erotické reklamy. V teoretické části nalezneme rovněž funkce reklamy a média, přes která se k nám reklama dostává. Dále se práce zaměřuje na jednotlivé apely humoru a erotiky zvlášť, ale i společně.
Praktická část obsahuje autorčinu obsahovou analýzu, analýzu a vyhodnocení kvalitativního výzkumu ve formě focus group a kvantitativního výzkumu ve formě elektronického dotazníků
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dealing with the topic "Humour and erotica in TV advertising". Above all it focuses on the use of the combination of humour and erotica appeals in advertising on not so traditional products. Aim of this thesis is to find out how consumer perceive the use of mentioned appeals combination in TV advertising and if it has any impact on their purchasing behaviour.
The theoretical part defines advertising and the history of humour and erotica in advertising. We can also find function of advertising and medias, through which the advertising is promoted to us. It continues with defining appeal of humour and erotica separately then combined. The practical part contains author's content analysis, analyses and evaluation of results of qualitative research in focus group form and quantitative research in elevtronic questionnaire form.
Klíčová slova
televize, reklama, televizní reklama, reklamní apely, humor, erotika, sex, emoce, vtip, kreati-vita, nahota, nahé tělo, etika, právo
Klíčová slova v angličtině
television, advertising, tv advertising, advertising appeals, humour, erotica, sex, emotion, joke, creativity, nudity, naked body, ethics, law
Rozsah průvodní práce
172
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá tématem "Humor a erotika v TV reklamě". Práce se blíže věnuje kombinaci apelů humoru a erotiky u ne zcela tradičních produktů. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají tuto kombinaci v televizních reklamách a jestli mají nějaký vliv na jejich nákupní chování.
V teoretické části je definován samotný pojem reklama, ale jsou zde také zasezeny historické kontexty humorné i erotické reklamy. V teoretické části nalezneme rovněž funkce reklamy a média, přes která se k nám reklama dostává. Dále se práce zaměřuje na jednotlivé apely humoru a erotiky zvlášť, ale i společně.
Praktická část obsahuje autorčinu obsahovou analýzu, analýzu a vyhodnocení kvalitativního výzkumu ve formě focus group a kvantitativního výzkumu ve formě elektronického dotazníků
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dealing with the topic "Humour and erotica in TV advertising". Above all it focuses on the use of the combination of humour and erotica appeals in advertising on not so traditional products. Aim of this thesis is to find out how consumer perceive the use of mentioned appeals combination in TV advertising and if it has any impact on their purchasing behaviour.
The theoretical part defines advertising and the history of humour and erotica in advertising. We can also find function of advertising and medias, through which the advertising is promoted to us. It continues with defining appeal of humour and erotica separately then combined. The practical part contains author's content analysis, analyses and evaluation of results of qualitative research in focus group form and quantitative research in elevtronic questionnaire form.
Klíčová slova
televize, reklama, televizní reklama, reklamní apely, humor, erotika, sex, emoce, vtip, kreati-vita, nahota, nahé tělo, etika, právo
Klíčová slova v angličtině
television, advertising, tv advertising, advertising appeals, humour, erotica, sex, emotion, joke, creativity, nudity, naked body, ethics, law
Zásady pro vypracování
1. Zpracování rešerše odborné literatury a zdrojů zabývajících se danou specifickou tématikou v kontinuitě s cílovou skupinou.
2. Na základě teoretické báze specifikace cíle a nastavení výzkumné otázky.
3. Stanovení metody výzkumu opírající se o kvalitativní výzkum a kvantitativní realizovaný u cílové skupiny spotřebitelů.
4. Na základě provedené literární rešerše a výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu zodpovězení výzkumné otázky a návrh doporučení.
5. Zhodnocení dosažení předem stanoveného cíle práce.
6. Předání získaných informací relevantním subjektům, v rámci jejichž segmentu byl realizován výzkum.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování rešerše odborné literatury a zdrojů zabývajících se danou specifickou tématikou v kontinuitě s cílovou skupinou.
2. Na základě teoretické báze specifikace cíle a nastavení výzkumné otázky.
3. Stanovení metody výzkumu opírající se o kvalitativní výzkum a kvantitativní realizovaný u cílové skupiny spotřebitelů.
4. Na základě provedené literární rešerše a výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu zodpovězení výzkumné otázky a návrh doporučení.
5. Zhodnocení dosažení předem stanoveného cíle práce.
6. Předání získaných informací relevantním subjektům, v rámci jejichž segmentu byl realizován výzkum.
Seznam doporučené literatury
ARENS, William F, David H. SCHAEFER a Michael F. WEIGOLD. 2012. Advertising. New York: McGraw-Hill Irwin. ISBN 9780078028915.
BELCH, George E. a Michael A. BELCH. 2018. Advertising and promotion and integrated marketing communications perspective. 11th ed. New York: McGraw-Hill Education. ISBN 978-1-259-54814-7.
DUPONT, Luc. 2009. 1001 reklamních tipů. Praha: Pragma. ISBN 9788073491956.
FILL, Chris. 2009. Marketing communications: interactivity, communities and content. 5th ed. Harlow: Prentice Hall. ISBN 9780273717225.
GULAS, Charles S., WEIBERGER, Marc G. 2006. Humor in advertising. New York: M. E. Sharpe. ISBN 0-7656-1613-0.
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 9788087500491.
Seznam doporučené literatury
ARENS, William F, David H. SCHAEFER a Michael F. WEIGOLD. 2012. Advertising. New York: McGraw-Hill Irwin. ISBN 9780078028915.
BELCH, George E. a Michael A. BELCH. 2018. Advertising and promotion and integrated marketing communications perspective. 11th ed. New York: McGraw-Hill Education. ISBN 978-1-259-54814-7.
DUPONT, Luc. 2009. 1001 reklamních tipů. Praha: Pragma. ISBN 9788073491956.
FILL, Chris. 2009. Marketing communications: interactivity, communities and content. 5th ed. Harlow: Prentice Hall. ISBN 9780273717225.
GULAS, Charles S., WEIBERGER, Marc G. 2006. Humor in advertising. New York: M. E. Sharpe. ISBN 0-7656-1613-0.
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 9788087500491.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jsou dle Vašeho názoru rozdíly v postojích k humoru a erotiky v reklamě z hlediska pohlaví a věkové kategorie?
Co byla pro Vás nejobtížnější při vedení skupinového rozhovoru?
Kterou reklamu spojující humor s erotikou považujete za nejúčinnější? Studentka plně a připraveně zodpověděla všechny položené otázky.