Předkládaná bakalářská práce spadá tématicky do oblasti lineárních binárních bezpečnostních kódů a zároveň do multimediální podpory výuky. Konkrétně se práce věnuje zejména Hammingovým a Reed - Mullerovým kódům. Práce se nejprve zabývá popisem využití internetových pomůcek při výuce technických předmětů, dále pak obsahuje obecný popis lineárních binárních bezpečnostních kódů.
Podstatou práce je úprava a doplnění existující webové elektronické učební pomůcky. Hlavní přínos spočívá pak v návrhu a vytvoření programů v prostředí WebMathematica, které mohou studenti využívat on-line. Tyto programy kódují popřípadě dekódují zadaná kódová slova podle zvolené metody bezpečnostního kódu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis, that was tabled, falls thematical to the linear binary safety codes area and at the same time to the multimedia espousal of teaching. Concretely primary the composition attends to Hamming and Reed - Muller codes. First the composition describes the using of the internet assistant during the studying technical subjects and then includes contains common describe of the linear binary safety codes.
The main part of this work is the modification and the completion of an exist internet teaching assistant. The main contribution bears in the design and formation of programs in the facies WebMathematica, which are for the students on-line. These programs code eventually decode desired code words after choice method of safety code.
Klíčová slova
lineární binární kódy, WebMathematica, kódování, dekódování, internet ve výuce, Hammingovy kódy, Reed - Mullerovy kódy
Klíčová slova v angličtině
linear binary code, WebMathematica, coding, decoding, internet in the teaching, Hamming codes, Reed - Muller codes.
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce spadá tématicky do oblasti lineárních binárních bezpečnostních kódů a zároveň do multimediální podpory výuky. Konkrétně se práce věnuje zejména Hammingovým a Reed - Mullerovým kódům. Práce se nejprve zabývá popisem využití internetových pomůcek při výuce technických předmětů, dále pak obsahuje obecný popis lineárních binárních bezpečnostních kódů.
Podstatou práce je úprava a doplnění existující webové elektronické učební pomůcky. Hlavní přínos spočívá pak v návrhu a vytvoření programů v prostředí WebMathematica, které mohou studenti využívat on-line. Tyto programy kódují popřípadě dekódují zadaná kódová slova podle zvolené metody bezpečnostního kódu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis, that was tabled, falls thematical to the linear binary safety codes area and at the same time to the multimedia espousal of teaching. Concretely primary the composition attends to Hamming and Reed - Muller codes. First the composition describes the using of the internet assistant during the studying technical subjects and then includes contains common describe of the linear binary safety codes.
The main part of this work is the modification and the completion of an exist internet teaching assistant. The main contribution bears in the design and formation of programs in the facies WebMathematica, which are for the students on-line. These programs code eventually decode desired code words after choice method of safety code.
Klíčová slova
lineární binární kódy, WebMathematica, kódování, dekódování, internet ve výuce, Hammingovy kódy, Reed - Mullerovy kódy
Klíčová slova v angličtině
linear binary code, WebMathematica, coding, decoding, internet in the teaching, Hamming codes, Reed - Muller codes.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerži na dané téma.
2. Seznamte se s existující elektronickou příručkou pro předmět Základy informatiky.
3. Doplňte elektronickou učební příručku o tematický okruh týkající se oblasti lineárních binárních bezpečnostních kódů. Zaměřte se na popis zabezpečení kódových slov pomocí různých lineárních binárních bezpečnostních kódů. Doplňte příručku o názorné řešené příklady z dané problematiky.
4. Na základě teorie naprogramujte algoritmus kódování a dekódování zejména Hammingových a Reed-Mullerových kódů. Tyto programy budou pracovat na rozhraní WWW.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerži na dané téma.
2. Seznamte se s existující elektronickou příručkou pro předmět Základy informatiky.
3. Doplňte elektronickou učební příručku o tematický okruh týkající se oblasti lineárních binárních bezpečnostních kódů. Zaměřte se na popis zabezpečení kódových slov pomocí různých lineárních binárních bezpečnostních kódů. Doplňte příručku o názorné řešené příklady z dané problematiky.
4. Na základě teorie naprogramujte algoritmus kódování a dekódování zejména Hammingových a Reed-Mullerových kódů. Tyto programy budou pracovat na rozhraní WWW.
Seznam doporučené literatury
Prokopová, Z.: Základy informatiky, Skriptum VUT Brno, Fakulta technologická, Brno, 1991.
FARANA, R.: Kapitoly ze základů informatiky. Skriptum VŠB-TU Ostrava, 2003. 108 s. ISBN 80-248-0265-1.
VLČEK, K.: Komprese a kódová zabezpečení v multimediálních komunikacích. Praha: BEN - technická literatura.
Kosek Jiří: PHP - Tvorba interaktivních internetových aplikací - podrobný průvodce. Praha, Grada, 1999.
Popelková Kateřina: Současná česká grafická úprava knih, možnosti propagace literatury, elektronická kniha. Bakalářská práce. FT UTB Zlín, 2001
Seznam doporučené literatury
Prokopová, Z.: Základy informatiky, Skriptum VUT Brno, Fakulta technologická, Brno, 1991.
FARANA, R.: Kapitoly ze základů informatiky. Skriptum VŠB-TU Ostrava, 2003. 108 s. ISBN 80-248-0265-1.
VLČEK, K.: Komprese a kódová zabezpečení v multimediálních komunikacích. Praha: BEN - technická literatura.
Kosek Jiří: PHP - Tvorba interaktivních internetových aplikací - podrobný průvodce. Praha, Grada, 1999.
Popelková Kateřina: Současná česká grafická úprava knih, možnosti propagace literatury, elektronická kniha. Bakalářská práce. FT UTB Zlín, 2001
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval hlavní výsledky dosažené při řešení své diplomové práce. V rámci diskuse byly členy komise vzneseny následující dotazy:
Prof. Vlček: Proč jste nemohl využít syndrom pro dekódování v práci uvedených kódů? Doc. Zmeškal: Na základě čeho jste volil vzhled vytvořeného webového rozhraní?
Diplomant uspokojivě zodpověděl položené dotazy.