Teoretická část bakalářské práce se skládá ze dvou hlavních oddílů. První z nich rozebírá parametry e-learningu, analyzuje jeho kladné a záporné vlastnosti a posuzuje přínos tohoto moderního způsobu výuky. Druhá polovina teoretické části poskytuje přehled o jednotlivých prostředcích tvorby webových aplikací. Práce srovnává a hodnotí hlavní rysy jazyků HTML, PHP, CSS a Javascriptu.
Praktická část práce rozebírá postup autora při tvorbě projektu internetové prezentace předmětu Řízení technologických procesů. Popsány jsou nezbytné přípravné práce, proces návrhu grafického designu a pozornost je věnována také samotnému stádiu programování.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis consists of two main sections. First of them discusses the characteristics of e-learning, analyses its advantages and disadvantages and considers the contribution of this modern method of teaching. The second section of the theoretical part provides an overview of several tools for designing web applications. The paper compares and evaluates main features of HTML, PHP, CSS and Javascript.
The practical part of the thesis deals with the procedure of creating an Internet presentation for the subject of Technological processes control. There are described some necessary preparatory tasks, making the graphic layout and the attention is paid also to the programming itself.
Klíčová slova
E-learning, řízení technologických procesů, HTML, PHP, Javascript, CSS.
Teoretická část bakalářské práce se skládá ze dvou hlavních oddílů. První z nich rozebírá parametry e-learningu, analyzuje jeho kladné a záporné vlastnosti a posuzuje přínos tohoto moderního způsobu výuky. Druhá polovina teoretické části poskytuje přehled o jednotlivých prostředcích tvorby webových aplikací. Práce srovnává a hodnotí hlavní rysy jazyků HTML, PHP, CSS a Javascriptu.
Praktická část práce rozebírá postup autora při tvorbě projektu internetové prezentace předmětu Řízení technologických procesů. Popsány jsou nezbytné přípravné práce, proces návrhu grafického designu a pozornost je věnována také samotnému stádiu programování.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis consists of two main sections. First of them discusses the characteristics of e-learning, analyses its advantages and disadvantages and considers the contribution of this modern method of teaching. The second section of the theoretical part provides an overview of several tools for designing web applications. The paper compares and evaluates main features of HTML, PHP, CSS and Javascript.
The practical part of the thesis deals with the procedure of creating an Internet presentation for the subject of Technological processes control. There are described some necessary preparatory tasks, making the graphic layout and the attention is paid also to the programming itself.
Klíčová slova
E-learning, řízení technologických procesů, HTML, PHP, Javascript, CSS.
1. Seznamte se s náplní a dostupnými informačními zdroji předmětu Řízení technologických procesů (URP/T4RT).
2. Navrhněte a realizujte přehledné interaktivní web-stránky sloužící studentům jako elektronická podpora uvedeného předmětu.
3. Realizované rozhraní by mělo populárně-naučnou formou seznamovat studenty se základy předmětu, ale také nabídnout další studijní zdroje pro hlubší pochopení probíraných témat.
4. Vytvořené hypertextové stránky doplňte o vhodnou formu ověřování nabytých znalostí.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s náplní a dostupnými informačními zdroji předmětu Řízení technologických procesů (URP/T4RT).
2. Navrhněte a realizujte přehledné interaktivní web-stránky sloužící studentům jako elektronická podpora uvedeného předmětu.
3. Realizované rozhraní by mělo populárně-naučnou formou seznamovat studenty se základy předmětu, ale také nabídnout další studijní zdroje pro hlubší pochopení probíraných témat.
4. Vytvořené hypertextové stránky doplňte o vhodnou formu ověřování nabytých znalostí.
Seznam doporučené literatury
[1] Dostál, P. a F. Gazdoš: Řízení technologických procesů. Učební texty vysokých škol. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky. ISBN 80-7318-465-6, 98p, 2006.
[2] http://www.e-automatizace.cz.
[3] Kosek, J.: PHP-tvorba interaktivních internetových aplikací. Grada Publishing, 1999, ISBN 80-7169-373-1.
[4] http://www.kosek.cz.
[5] http://www.wikipedia.org.
Seznam doporučené literatury
[1] Dostál, P. a F. Gazdoš: Řízení technologických procesů. Učební texty vysokých škol. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky. ISBN 80-7318-465-6, 98p, 2006.
[2] http://www.e-automatizace.cz.
[3] Kosek, J.: PHP-tvorba interaktivních internetových aplikací. Grada Publishing, 1999, ISBN 80-7169-373-1.
[4] http://www.kosek.cz.
[5] http://www.wikipedia.org.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Státní závěrečná zkouška začala obhajobou bakalářské práce. Vystupování studenta
bylo příjemné. Součástí obhajoby byla i praktická ukázka.
Otázky k obhajobě:
1. Jsou ve stránkách vnitřní odkazy? (doc. Šeda)
2. Proč jsou vzorce dělány obrázkem? (doc. Šeda)
3. Do jaké vrstvy e-learningu byste zařadil Vaši práci? (Dr. Perůtka)
4. Co byste musel splnit, aby se Vaše stránky mohly zařadit pod e-learning? (Dr. Perůtka)
5. Jakým způsobem by se stránky aktualizovat? (Dr. Perůtka)
6. Proč jste dělal stránky staticky a ne dynamicky? (Ing. Dulík)
Student všechny otázky zodpověděl. Po obhajobě se přešlo ke zkoušení předmětů.