Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Barva a její účinky ve fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Katalog každodenních radostí b) výstavní soubor: Nejistota
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Barva a její účinky ve fotografii
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb:
Katalog každodenních radostí
b) výstavní soubor:
Nejistota
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Color and its Impact in Photography 2. Practical part: a) Joys of Everyday Life b) Uncertainty
Název dle studenta
1. Teoretická část: Barva a její účinky ve fotografii 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: Katalog každodenních radostí b) výstavní soubor: Nejistota
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Color and its Impact in Photography 2. Practical part: a) Joys of Everyday Life b) Uncertainty
Cieľom mojej práce je zistiť, ako farba vznikla; pochopiť, aké farby sa používali v maliarstve a ako ovplyvnili chápanie farieb v súčasnosti; ďalej, aký vplyv má na diváka farebná fotografia a ako vôbec vznikla; pochopiť ako prešla fotografia z čiernobielej na farebnú a ako sa farebná fotografia rozvíjala; a nakoniec zistiť, aké emócie vyvolávajú farby vo fotografiách jednotlivých autorov.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to find out the origin of color; to understand what colors were used in painting and how they influenced the understanding of colors today; what effect color photography has on the viewer and how it was created; to understand how photography changed from black and white to color and how color photography developed over the years; and finally to find out what emotions evoke colors in the photographs of individual authors.
Color photography, color, emotion, effect, color theory, color psychology
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom mojej práce je zistiť, ako farba vznikla; pochopiť, aké farby sa používali v maliarstve a ako ovplyvnili chápanie farieb v súčasnosti; ďalej, aký vplyv má na diváka farebná fotografia a ako vôbec vznikla; pochopiť ako prešla fotografia z čiernobielej na farebnú a ako sa farebná fotografia rozvíjala; a nakoniec zistiť, aké emócie vyvolávajú farby vo fotografiách jednotlivých autorov.
Anotace v angličtině
The aim of my work is to find out the origin of color; to understand what colors were used in painting and how they influenced the understanding of colors today; what effect color photography has on the viewer and how it was created; to understand how photography changed from black and white to color and how color photography developed over the years; and finally to find out what emotions evoke colors in the photographs of individual authors.
Color photography, color, emotion, effect, color theory, color psychology
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu ARF: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 normostran stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 15 minut včetně obrazové prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) katalog produktů nebo služeb: odevzdává se vázaný katalog obsahující nejméně 17 ks produktových fotografií - formát cca 21 x 30 cm jako maketa s grafickou úpravou, hodnocena bude technická kvalita fotografií, tisku a kreativita.
b) výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 9 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu ARF: obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí praktické bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Čiernobiela a farebná fotografia - Ladislav Dobál
The art of color: the subjective experience and objective rationale of color - Johannes Itten
Kreativní farba ve fotografii - Jan Pohribný
Seznam doporučené literatury
Čiernobiela a farebná fotografia - Ladislav Dobál
The art of color: the subjective experience and objective rationale of color - Johannes Itten
Kreativní farba ve fotografii - Jan Pohribný
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická práce byla prezentována suverénně a s přehledem. Během následné rozpravy se dále rozvíjely připomínky k neproporčnosti jednotlivých částí práce zmíněné v obou posudcích. U volného výstavního souboru byla vyzdvihnuta emotivnost a autenticita zvolených výrazových prostředků a formální provázanost s teoretickou částí práce. Během diskuse nad katalogem zazněly výhrady k příliš opatrnému a klasickému grafickému zpracování a čistě typografickému řešení obálky.