Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou adaptivních součástí v sestavách a jejich animacemi v programu Solid Edge. Teoretická část je věnována historii CAD systémů a jejich rozdělení, dále popis programu Solid Edge a jeho historický vývoj. V závěru práce jsou představeny adaptivní součásti. V praktické části je uveden podrobný postup tvorby vybraných adaptivních součástí, jako je tlačná pružina a řetěz. Dále jejich zakomponování do sestav a následně jejich animace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the creation of adaptive parts in assemblies and their animations in Solid Edge. The theoretical part is devoted to the history of CAD systems and their division, as well as a description of Solid Edge and its historical development. At the end of this part, adaptive parts are introduced. The practical part provides a detailed procedure for creating selected adaptive parts, such as compression spring and chain. Furthermore, their incorporation into assemblies and subsequently their animation.
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou adaptivních součástí v sestavách a jejich animacemi v programu Solid Edge. Teoretická část je věnována historii CAD systémů a jejich rozdělení, dále popis programu Solid Edge a jeho historický vývoj. V závěru práce jsou představeny adaptivní součásti. V praktické části je uveden podrobný postup tvorby vybraných adaptivních součástí, jako je tlačná pružina a řetěz. Dále jejich zakomponování do sestav a následně jejich animace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the creation of adaptive parts in assemblies and their animations in Solid Edge. The theoretical part is devoted to the history of CAD systems and their division, as well as a description of Solid Edge and its historical development. At the end of this part, adaptive parts are introduced. The practical part provides a detailed procedure for creating selected adaptive parts, such as compression spring and chain. Furthermore, their incorporation into assemblies and subsequently their animation.
Student představil komisi výsledky své bakalářské práce. Poté byla komise seznámena s posudky a hodnocením vedoucího a oponenta (hodnocení vedoucího: B – velmi dobře, hodnocení oponenta: B – velmi dobře). V rámci posudku byly studentovi položeny následující dotazy oponenta: Ing. Vojtěch Šenkeřík, Ph.D. – 1. Šel by řetěz rozpohybovat jiným způsobem? – ZODPOVĚZEN ZCELA, 2. Jak je řešena situace, když je pružina stlačena příliš? Když by do sebe narazila jednotlivá vinutí pružiny. – ZODPOVĚZEN ZCELA.
Poté byla vedena diskuze o bakalářské práci, během které byly jednotlivými členy komise položeny následující dotazy: Ing. Jana Knedlová, Ph.D. - K čemu slouží silový trojúhelník? - ZODPOVĚZEN ZCELA. doc. Ing. Ondřej Bílek, Ph.D. - Jak dlouho trvala tvrorba animace? - ZODPOVĚZEN ZCELA.