Diplomová práce je věnována postojům generace mileniálů vůči environmentální odpovědnosti firem, v této práci konkrétně firmy JYSK. Cílem bylo identifikování postoje mileniálů k environmentální odpovědnosti firem, zda je environmentální odpovědnost pro ně důležitá a esenciální a zdali vyhledávají tyto aktivity u svých oblíbených značek, obchodníků a firem, či je to pro ně pouhý marketingový fakt, na který neberou ohled. Teoretická část je věnována pozadí společenské odpovědnosti firem, zejména jaké normy jsou v rámci CSR dostupné a pak je také rozebrána teorie zeleného marketingu a jeho strategie. V další kapitole teoretické části je charakterizována generace mileniálů a poslední kapitola patří metodice. Praktická část již rozebírá environmentální aktivity JYSK a porovnává je s environmentálními aktivitami IKEA. Marketingový výzkum v této práci je rozdělen na část kvalitativní a kvantitativní. Východiska z praktické části jsou úvodní kapitolou projektové části, kde jsou nastíněny hlavní nedostatky environmentálních aktivit a jejich následného komunikování firmou JYSK směrem k zákazníkům. Projektová část obsahuje také návrhy na rozšíření environmentálních aktivit a návrhy na jejich komunikaci směrem k zákazníkům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the attitudes of the generation of millennials towards the environmental responsibility of companies, in this work specifically the company JYSK. The aim was to identify the attitudes of millennials to corporate environmental responsibility, whether environmental responsibility is important and essential for them and whether they seek these activities from their favorite brands, dealers and companies, or whether it is just a marketing fact for them they do not take into account. The theoretical part is devoted to the background of corporate social responsibility, especially what standards are available in CSR and then the theory of green marketing and its strategy is also discussed. The next chapter of the theoretical part characterizes the generation of millennials and the last chapter belongs to the methodology. The practical part already analyzes JYSK's environmental activities and compares them with IKEA's environmental activities. Marketing research in this work is divided into qualitative and quantitative part. The starting points from the practical part are the introductory chapter of the project part, which outlines the main shortcomings of environmental activities and their subsequent communication by JYSK towards customers. The project part also contains proposals for the expansion of environmental activities and proposals for their communication towards customers.
Diplomová práce je věnována postojům generace mileniálů vůči environmentální odpovědnosti firem, v této práci konkrétně firmy JYSK. Cílem bylo identifikování postoje mileniálů k environmentální odpovědnosti firem, zda je environmentální odpovědnost pro ně důležitá a esenciální a zdali vyhledávají tyto aktivity u svých oblíbených značek, obchodníků a firem, či je to pro ně pouhý marketingový fakt, na který neberou ohled. Teoretická část je věnována pozadí společenské odpovědnosti firem, zejména jaké normy jsou v rámci CSR dostupné a pak je také rozebrána teorie zeleného marketingu a jeho strategie. V další kapitole teoretické části je charakterizována generace mileniálů a poslední kapitola patří metodice. Praktická část již rozebírá environmentální aktivity JYSK a porovnává je s environmentálními aktivitami IKEA. Marketingový výzkum v této práci je rozdělen na část kvalitativní a kvantitativní. Východiska z praktické části jsou úvodní kapitolou projektové části, kde jsou nastíněny hlavní nedostatky environmentálních aktivit a jejich následného komunikování firmou JYSK směrem k zákazníkům. Projektová část obsahuje také návrhy na rozšíření environmentálních aktivit a návrhy na jejich komunikaci směrem k zákazníkům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the attitudes of the generation of millennials towards the environmental responsibility of companies, in this work specifically the company JYSK. The aim was to identify the attitudes of millennials to corporate environmental responsibility, whether environmental responsibility is important and essential for them and whether they seek these activities from their favorite brands, dealers and companies, or whether it is just a marketing fact for them they do not take into account. The theoretical part is devoted to the background of corporate social responsibility, especially what standards are available in CSR and then the theory of green marketing and its strategy is also discussed. The next chapter of the theoretical part characterizes the generation of millennials and the last chapter belongs to the methodology. The practical part already analyzes JYSK's environmental activities and compares them with IKEA's environmental activities. Marketing research in this work is divided into qualitative and quantitative part. The starting points from the practical part are the introductory chapter of the project part, which outlines the main shortcomings of environmental activities and their subsequent communication by JYSK towards customers. The project part also contains proposals for the expansion of environmental activities and proposals for their communication towards customers.
Zpracujte literární prameny, které se týkají tématu sociální odpovědnosti firem, se zaměřením na environmentální pilíř. Vysvětlete pojmy, které se týkají zeleného marketingu, greenwashingu a jejich spojení s CSR aktivitami. Charakterizujte mileniály.
Stanovte cíle práce, metodiku a metody práce a výzkumné otázky.
Zpracujte analýzu stavu environmentálního pilíře CSR ve vybrané firmě.
Vypracujte marketingové výzkumné šetření a následně zhodnoťte důležitost environmentálního pilíře CSR v dané firmě, zhodnoťte a vyvoďte závěry.
Navrhněte rozšíření environmentálních CSR aktivit a navrhněte efektivní implementaci a komunikaci těchto aktivit.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární prameny, které se týkají tématu sociální odpovědnosti firem, se zaměřením na environmentální pilíř. Vysvětlete pojmy, které se týkají zeleného marketingu, greenwashingu a jejich spojení s CSR aktivitami. Charakterizujte mileniály.
Stanovte cíle práce, metodiku a metody práce a výzkumné otázky.
Zpracujte analýzu stavu environmentálního pilíře CSR ve vybrané firmě.
Vypracujte marketingové výzkumné šetření a následně zhodnoťte důležitost environmentálního pilíře CSR v dané firmě, zhodnoťte a vyvoďte závěry.
Navrhněte rozšíření environmentálních CSR aktivit a navrhněte efektivní implementaci a komunikaci těchto aktivit.
Seznam doporučené literatury
BOWEN, Frances. After Greenwashing. Symbolic Corporate Environmentalism and Society. Organizations and the Natural Environment, 2014. Cambridge, Cambridge University Press. ISBN 978-1107034822
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management, 2013. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem, 2012. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0
LEE, Nancy a Philip KOTLER.Social marketing: influencing behaviors for good, 2020. 6th ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications. ISBN 978-1544351490
Seznam doporučené literatury
BOWEN, Frances. After Greenwashing. Symbolic Corporate Environmentalism and Society. Organizations and the Natural Environment, 2014. Cambridge, Cambridge University Press. ISBN 978-1107034822
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management, 2013. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem, 2012. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0
LEE, Nancy a Philip KOTLER.Social marketing: influencing behaviors for good, 2020. 6th ed. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications. ISBN 978-1544351490
Přílohy volně vložené
data z dotazníku, přepisy rozhovorů, link k nahrávkám
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
V práci uvádzate, že ste viedli 10 rozhovorov s mileniálmi (str. 65), ktoré trvali od 5 do 12 minút,
čo je pomerne krátky čas. Do akej miery ste si mohli preveriť, či odpovede participantov boli
úprimné?
-Prečo ste prvú výskumnú otázku formulovali ako „Jaké jsou požadavky lidí na environmentální
odpovědnost nábytkářského řetězce?“, keď ste sa na to pýtali v rozhovore mileniálov?
-V krátkosti predstavte odpovede 17 mužov, ktoré ste získali v rámci dotazníkového šetrenia.
Evidujete rozdiely v odpovediach v porovnaní so ženami?