V bakalářské práci jsou uvedeny základní principy a zásady managementu jakosti a jejich důležitost využití v praxi společně s metodami a nástroji zlepšování kvality. Tyto nástroje a metody jsou detailněji popsány v teoretické části práce a jsou podkladem pro část praktickou. V té jsou na základě analytických poznatků navržena opatření vedoucí ke snížení zmetkovitosti výroby plastových dílů. Účinnost těchto opatření je průběžně monitorována. V závěru práce jsou zhodnoceny přínosy a náklady zvolených opatření z pohledu celého výrobního období.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis presents the basic principles and principles of quality management and their importance for use in practice together with methods and tools for quality improvement. These tools and methods are described in more detail in the theoretical part of the work and they are the basis for the practical part. On the basis of analytical findings, measures leading to a reduction in the production rate of plastic parts are proposed. The effectiveness of these measures is continuosly monitored. At the end of the work, the benefits and costs of selected measures are evaluated from the perspective of the entire production period.
Klíčová slova
management jakosti, procesní řízení, metoda 5x Proč, Ishikawa diagram
Klíčová slova v angličtině
quality management, process management, 5 Whys, Ishikawa diagram
Rozsah průvodní práce
60 s. (1 příloha)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci jsou uvedeny základní principy a zásady managementu jakosti a jejich důležitost využití v praxi společně s metodami a nástroji zlepšování kvality. Tyto nástroje a metody jsou detailněji popsány v teoretické části práce a jsou podkladem pro část praktickou. V té jsou na základě analytických poznatků navržena opatření vedoucí ke snížení zmetkovitosti výroby plastových dílů. Účinnost těchto opatření je průběžně monitorována. V závěru práce jsou zhodnoceny přínosy a náklady zvolených opatření z pohledu celého výrobního období.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis presents the basic principles and principles of quality management and their importance for use in practice together with methods and tools for quality improvement. These tools and methods are described in more detail in the theoretical part of the work and they are the basis for the practical part. On the basis of analytical findings, measures leading to a reduction in the production rate of plastic parts are proposed. The effectiveness of these measures is continuosly monitored. At the end of the work, the benefits and costs of selected measures are evaluated from the perspective of the entire production period.
Klíčová slova
management jakosti, procesní řízení, metoda 5x Proč, Ishikawa diagram
Klíčová slova v angličtině
quality management, process management, 5 Whys, Ishikawa diagram
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
Principy řízení kvality
Řízení procesů
Nástroje zlepšování kvality a procesů
Praktická část:
Analýza výchozího stavu
Návrh a zavedení zlepšení procesů
Diskuze výsledků
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
Principy řízení kvality
Řízení procesů
Nástroje zlepšování kvality a procesů
Praktická část:
Analýza výchozího stavu
Návrh a zavedení zlepšení procesů
Diskuze výsledků
Seznam doporučené literatury
FILIP, Ludvík. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa, 2019. ISBN 9788090753051.
NENADÁL, Jaroslav. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-186-7.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018. ISBN 9788072615612.
ŘEPA, Václav. Podnikové procesy: procesní řízení a modelování. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-2252-8.
Seznam doporučené literatury
FILIP, Ludvík. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa, 2019. ISBN 9788090753051.
NENADÁL, Jaroslav. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-186-7.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. Praha: Management Press, 2018. ISBN 9788072615612.
ŘEPA, Václav. Podnikové procesy: procesní řízení a modelování. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-2252-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil komisi výsledky své bakalářské práce. Poté byla komise seznámena s posudky a hodnocením vedoucího a oponenta (hodnocení vedoucího: A – výborně, hodnocení oponenta: B – velmi dobře). V rámci posudku byly studentovi položeny následující dotazy oponenta: Ing. Knedlová Jana Ph.D. – 1. Z jakého důvodu byly řešeny pouze vady typu škrábance? – ZODPOVĚZEN ZCELA, 2. Jaká konstrukční úprava byla provedena na manipulačním zařízení za účelem odstranění vad na výrobku? – ZODPOVĚZEN ZCELA.
Poté byla vedena diskuze o bakalářské práci, během které byly jednotlivými členy komise položeny následující dotazy: doc. Ing. Ondřej Bílek, Ph.D. - Co se dělo s těmi součástmi, které nebyly vyhovující? - ZODPOVĚZEN ZCELA. Jaký byl způsob zjišťování jednotlivých vad? - ZODPOVĚZEN ZCELA. Ing. Jana Knedlová, Ph.D. - Jaké jsou celkové náklady na kontrolu? - ZODPOVĚZEN ZCELA.