Diplomová práce se zabývá komunikační strategií sub-brandu Škoda iV, zastupující elektrifikované modely značky Škoda Auto, jež patří do automobilového koncernu Volkswagen Group. Důležitou částí je zpracování teoretického základu práce, který se věnuje vývoji komunikačního konceptu značky a zároveň rozebírá oblast nákupního chování spotřebitelů či segmentace cílových skupin. Podstatou praktické části práce je pomocí výzkumu určit kvality a nedostatky dosavadní komunikační strategie sub-brandu Škoda iV a dále pak zjistit její relevanci ve vztahu k potenciálním zákazníkům značky. Výzkumné otázky budou zodpovězeny na základě výsledků z kvantitativních i kvalitativních metod provedeného výzkumu. Projektová část obsahuje návrh komunikační strategie sub-brandu Škoda iV s ohledem na výsledky z předchozího výzkumu.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the communication strategy of the Škoda iV sub-brand, which represents electrified models of the Škoda Auto brand, belonging to the Volkswagen Group. Theoretical part is an important base of this thesis, and it deals with the development of the brand's communication concept. At the same time, it analyzes topics such as consumer shopping behavior and segmentation of target groups. The essence of the practical part of the thesis is the research and its application to determine the qualities and shortcomings of the current communication strategy of the Škoda iV sub-brand. The aim is to determine its relevance in relation to potential customers of the brand. Research questions will be answered based on the results of quantitative and qualitative methods of research. The project part contains a proposal for the communication strategy of the Škoda iV sub-brand with regard to the results of previous research.
marketing communication, marketing mix, shopping behavior, target group segmentation, communication strategy, brand positioning, automotive, electromobility
Rozsah průvodní práce
110 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií sub-brandu Škoda iV, zastupující elektrifikované modely značky Škoda Auto, jež patří do automobilového koncernu Volkswagen Group. Důležitou částí je zpracování teoretického základu práce, který se věnuje vývoji komunikačního konceptu značky a zároveň rozebírá oblast nákupního chování spotřebitelů či segmentace cílových skupin. Podstatou praktické části práce je pomocí výzkumu určit kvality a nedostatky dosavadní komunikační strategie sub-brandu Škoda iV a dále pak zjistit její relevanci ve vztahu k potenciálním zákazníkům značky. Výzkumné otázky budou zodpovězeny na základě výsledků z kvantitativních i kvalitativních metod provedeného výzkumu. Projektová část obsahuje návrh komunikační strategie sub-brandu Škoda iV s ohledem na výsledky z předchozího výzkumu.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with the communication strategy of the Škoda iV sub-brand, which represents electrified models of the Škoda Auto brand, belonging to the Volkswagen Group. Theoretical part is an important base of this thesis, and it deals with the development of the brand's communication concept. At the same time, it analyzes topics such as consumer shopping behavior and segmentation of target groups. The essence of the practical part of the thesis is the research and its application to determine the qualities and shortcomings of the current communication strategy of the Škoda iV sub-brand. The aim is to determine its relevance in relation to potential customers of the brand. Research questions will be answered based on the results of quantitative and qualitative methods of research. The project part contains a proposal for the communication strategy of the Škoda iV sub-brand with regard to the results of previous research.
marketing communication, marketing mix, shopping behavior, target group segmentation, communication strategy, brand positioning, automotive, electromobility
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury, která se zabývá marketingovou komunikací, nákupním chováním spotřebitelů a vývojem komunikačního konceptu značky.
Na základě teoretické báze vycházející ze studia odborných zdrojů formulujte cíl diplomové práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
V praktické části zpracujte analýzu dat z kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření, zaměřujícího se na komunikační strategii vybrané značky.
Na základě interpretace dat z výzkumného šetření odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury, která se zabývá marketingovou komunikací, nákupním chováním spotřebitelů a vývojem komunikačního konceptu značky.
Na základě teoretické báze vycházející ze studia odborných zdrojů formulujte cíl diplomové práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
V praktické části zpracujte analýzu dat z kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření, zaměřujícího se na komunikační strategii vybrané značky.
Na základě interpretace dat z výzkumného šetření odpovězte na výzkumné otázky.
Předložte návrh projektu na základě zjištěných dat.
Zhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK, 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7.
WOODWARD, Michael et al., 2020. Electric vehicles Setting a course for 2030. In. Deloitte.com. [cit. 2021-01-27]. Dostupné z: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/focus/future-of-mobility/electric-vehicle-trends-2030.html
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK, 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5865-7.
WOODWARD, Michael et al., 2020. Electric vehicles Setting a course for 2030. In. Deloitte.com. [cit. 2021-01-27]. Dostupné z: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/focus/future-of-mobility/electric-vehicle-trends-2030.html
Přílohy volně vložené
USB disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.Z čeho usuzujete, že lze úlohu PR automobilových značek generalizovat na „vytvoření obrazu pohodlí, luxusu a snadného použití“?
2.Proč, viz dotazník, jste „zážitek z jízdy“ zařadil až v otázce č. 14 mapující volbu elektromobilu?
3.Jak jinak lze označit dotčený brand než termínem „nevlastní značka“ Vámi užitým na straně 79 textu diplomové práce?