Diplomová práce se zabývá analýzou marketingového prostředí, zhodnocení současného stavu marketingové komunikace konkrétního podniku a navržení marketingové strategie s ohledem na specifika daného trhu.
V rámci teoretické části jsou zpracována východiska pro praktickou a projektovou část této práce. Obsahem teoretické části je výklad marketingu na B2B trzích, marketingového mixu, specifika pro mezinárodní marketing a segmentace zákazníků. Dále se tato část zabývá propojením mezi marketingem a strategickým řízením podniku, z čehož vychází projektová část této práce.
V praktické části této práce je provedena analýza současné situace na základě sekundárních dat a primárních dat získaných pomocí výzkumu.
Projektová část navrhuje základní body strategického řízení firmy a stanovuje návrh marketingové komunikace a použití marketingových nástrojů s ohledem na specifika daného trhu.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with analysis of the marketing environment, evaluation of the current state of marketing communication and the proposal of a marketing strategy for a specific company, with careful consideration for some issues particular to the industry.
The theoretical section lays the foundation for some points which are explored in the practical and the project sections. This section is concerned with the interpretation of marketing in B2B markets, marketing mix, specifics for international marketing and customer segmentation. This section also outlines the basics for the project section of this thesis, as it is describing the connection between marketing and strategic management of the company.
Analysis of the current situation based on secondary data, and primary data obtained through research, is described in practical section of this thesis.
The project section proposes the basic points of the company's strategic management and sets out a proposal of marketing communication and the use of marketing tools specific to the market in question.
Diplomová práce se zabývá analýzou marketingového prostředí, zhodnocení současného stavu marketingové komunikace konkrétního podniku a navržení marketingové strategie s ohledem na specifika daného trhu.
V rámci teoretické části jsou zpracována východiska pro praktickou a projektovou část této práce. Obsahem teoretické části je výklad marketingu na B2B trzích, marketingového mixu, specifika pro mezinárodní marketing a segmentace zákazníků. Dále se tato část zabývá propojením mezi marketingem a strategickým řízením podniku, z čehož vychází projektová část této práce.
V praktické části této práce je provedena analýza současné situace na základě sekundárních dat a primárních dat získaných pomocí výzkumu.
Projektová část navrhuje základní body strategického řízení firmy a stanovuje návrh marketingové komunikace a použití marketingových nástrojů s ohledem na specifika daného trhu.
Anotace v angličtině
This Master's thesis deals with analysis of the marketing environment, evaluation of the current state of marketing communication and the proposal of a marketing strategy for a specific company, with careful consideration for some issues particular to the industry.
The theoretical section lays the foundation for some points which are explored in the practical and the project sections. This section is concerned with the interpretation of marketing in B2B markets, marketing mix, specifics for international marketing and customer segmentation. This section also outlines the basics for the project section of this thesis, as it is describing the connection between marketing and strategic management of the company.
Analysis of the current situation based on secondary data, and primary data obtained through research, is described in practical section of this thesis.
The project section proposes the basic points of the company's strategic management and sets out a proposal of marketing communication and the use of marketing tools specific to the market in question.
Zpracujte teoretická východiska k tvorbě marketingové strategie v prostředí B2B strojírenského trhu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Představte vybranou firmu a její konkurenční pozici.
Realizujte analýzy sekundárních dat a primární šetření k profilaci cílových skupin a optimalizaci marketingového mixu, zejména komunikace k nim. Zodpovězte výzkumné otázky.
Sestavte marketingovou a komunikační strategii k primárním cílovým skupinám.
Formulujte závěry, možnosti a limity práce.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tvorbě marketingové strategie v prostředí B2B strojírenského trhu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Představte vybranou firmu a její konkurenční pozici.
Realizujte analýzy sekundárních dat a primární šetření k profilaci cílových skupin a optimalizaci marketingového mixu, zejména komunikace k nim. Zodpovězte výzkumné otázky.
Sestavte marketingovou a komunikační strategii k primárním cílovým skupinám.
Formulujte závěry, možnosti a limity práce.
Seznam doporučené literatury
KISLINGEROVÁ, E. a kol. Chování podniku v globalizujícím se prostředí. 1.vydání Praha : C. H. Beck, 2005. 422 s. ISBN 80-7179-847-9.
KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 3.vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
Seznam doporučené literatury
KISLINGEROVÁ, E. a kol. Chování podniku v globalizujícím se prostředí. 1.vydání Praha : C. H. Beck, 2005. 422 s. ISBN 80-7179-847-9.
KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 3.vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na SZZ. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.V oponentském posudku byly položeny tyto otázky- viz. posudek. Studentka odpověděla na otázky částečně.