Téma diplomové práce se zabývá dopadem reklamy na životní styl dětí, a to i z pohledu rodičů a prarodičů. Cílem práce je zjistit, jak moc a v jakém věku děti reklama s cukrovinkami a slanými potravinami ovlivňuje, jaké vlivy na ně obecně reklama má. Dále se práce zabývá vnímáním reklamy z pohledu rodičů a prarodičů, jaké reklamy vnímají jako přijatelné a jaké už ne. Jako výzkumný soubor byly zvoleny děti ve věku 3-9 let, jejich rodiče a prarodiče. Teoretická část práce se věnuje problematice působení reklamy na děti, pohledu rodičů na chování jejich dětí vzhledem k sledovaným reklamám. Praktická část se pak zabývá sbíráním dat od respondentů a následným zpracováním těchto dat. Výzkumnými metodami, které byly zvoleny pro tuto práci jsou kvalitativní metody formou individuálních rozhovorů s dětmi, rodiči a prarodiči. Projektová část pak implementuje sesbíraná data a poskytuje návrh na řešení zjištěných skutečností v rámci společnosti a důrazem na MK.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis deals with the impact of advertising on the lifestyle of children, even from the perspective of parents and grandparents. The aim of the thesis is to find out how much and at what age children advertising with confectionery and salty food affects what effects advertising has in general. Furthermore, the work deals with the perception of advertising from the perspective of parents and grandparents, which ads they perceive as acceptable and which no longer. Children aged 3-9, their parents and grandparents were selected as the research group. The theoretical part of the thesis deals with the issue of the effect of advertising on children, parents' view of their children's behavior with respect to the monitored advertising. The practical part then deals with the collection of data from respondents and the subsequent processing of this data. The research methods that have been chosen for this work are qualitative methods in the form of individual interviews with children, parents and grandparents. The project part then implements the collected data and provides a proposal for the solution of the identified facts within the company and emphasis on marketing communications.
Klíčová slova
Děti, reklama, životní styl, generace, nákupní chování
Téma diplomové práce se zabývá dopadem reklamy na životní styl dětí, a to i z pohledu rodičů a prarodičů. Cílem práce je zjistit, jak moc a v jakém věku děti reklama s cukrovinkami a slanými potravinami ovlivňuje, jaké vlivy na ně obecně reklama má. Dále se práce zabývá vnímáním reklamy z pohledu rodičů a prarodičů, jaké reklamy vnímají jako přijatelné a jaké už ne. Jako výzkumný soubor byly zvoleny děti ve věku 3-9 let, jejich rodiče a prarodiče. Teoretická část práce se věnuje problematice působení reklamy na děti, pohledu rodičů na chování jejich dětí vzhledem k sledovaným reklamám. Praktická část se pak zabývá sbíráním dat od respondentů a následným zpracováním těchto dat. Výzkumnými metodami, které byly zvoleny pro tuto práci jsou kvalitativní metody formou individuálních rozhovorů s dětmi, rodiči a prarodiči. Projektová část pak implementuje sesbíraná data a poskytuje návrh na řešení zjištěných skutečností v rámci společnosti a důrazem na MK.
Anotace v angličtině
The topic of the diploma thesis deals with the impact of advertising on the lifestyle of children, even from the perspective of parents and grandparents. The aim of the thesis is to find out how much and at what age children advertising with confectionery and salty food affects what effects advertising has in general. Furthermore, the work deals with the perception of advertising from the perspective of parents and grandparents, which ads they perceive as acceptable and which no longer. Children aged 3-9, their parents and grandparents were selected as the research group. The theoretical part of the thesis deals with the issue of the effect of advertising on children, parents' view of their children's behavior with respect to the monitored advertising. The practical part then deals with the collection of data from respondents and the subsequent processing of this data. The research methods that have been chosen for this work are qualitative methods in the form of individual interviews with children, parents and grandparents. The project part then implements the collected data and provides a proposal for the solution of the identified facts within the company and emphasis on marketing communications.
Klíčová slova
Děti, reklama, životní styl, generace, nákupní chování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu působení reklam na děti, životní styl dětí a pohled generací na reklamu působící na děti a jejich životní styl.
2. Stanovte cíl, metody, výzkumné otázky a výzkumný soubor.
3. Realizujte výzkum pomocí stanovených metod výzkumu.
4. Proveďte analýzu a interpretaci výzkumných zjištění.
5. Na základě výsledků výzkumu v projektové části práce navrhněte způsob komunikace s dětmi s důrazem na minimalizaci negativních dopadů reklam na děti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu působení reklam na děti, životní styl dětí a pohled generací na reklamu působící na děti a jejich životní styl.
2. Stanovte cíl, metody, výzkumné otázky a výzkumný soubor.
3. Realizujte výzkum pomocí stanovených metod výzkumu.
4. Proveďte analýzu a interpretaci výzkumných zjištění.
5. Na základě výsledků výzkumu v projektové části práce navrhněte způsob komunikace s dětmi s důrazem na minimalizaci negativních dopadů reklam na děti.
Seznam doporučené literatury
BAKAN, Joel. Dětství pod palbou: jak velký byznys ovlivňuje děti. V Praze: Triton, 2013, 309 s. ISBN 9788073876531.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, c2007, xi, 215 s. ISBN 9788025114568.
FRAŇKOVÁ, Slávka, Jana PAŘÍZKOVÁ a Eva MALICHOVÁ. Jídlo v životě dítěte a adoslescenta: teorie, výzkum, praxe. Praha: Karolinum, 2013, 302 s. ISBN 9788024622477.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014, 142 s. Klasici. ISBN 9788026206910.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 9788024740058.
Seznam doporučené literatury
BAKAN, Joel. Dětství pod palbou: jak velký byznys ovlivňuje děti. V Praze: Triton, 2013, 309 s. ISBN 9788073876531.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press, c2007, xi, 215 s. ISBN 9788025114568.
FRAŇKOVÁ, Slávka, Jana PAŘÍZKOVÁ a Eva MALICHOVÁ. Jídlo v životě dítěte a adoslescenta: teorie, výzkum, praxe. Praha: Karolinum, 2013, 302 s. ISBN 9788024622477.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014, 142 s. Klasici. ISBN 9788026206910.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 9788024740058.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě (oponenta):
Z jakého důvodu jste zvolila zkoumaný vzorek dětí ve věkovém rozmezí 3 – 9 let?
Jaká jsou specifika působení reklamy na děti z hlediska zapamatování a emocionálního oslovení?
Jaké jsou základní rozdíly mezi názory na řešenou problematiku u generace X a Y? Studentka připraveně reagovala na položené otázky, ale komise se shodla na hodnocení oponenta.