Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití e-learningových systémů jak na lokální úrovni, tak i na mezinárodní. V teoretické části je pojednáno o e-learningu, jeho základních pojmech a nejčastěji používaných systémech v rámci Evropské unie. V praktické části je zhodnocen evropský projekt iCamp, jehož součástí byl i dotazník, který byl vyplněn vysokými školami v celé EU. Tento dotazník je vyhodnocen i samostatně pro Českou republiku a porovnán s výsledky v EU.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with usage possibilities of e-learning systems both on local and international level. Theoretical part treats on e-learning, of his basic concepts and most often systems used within European Union. In a practical part it is interpreted the european project iCamp, whose part was a questionnaire, which was completed by universities all over EU. This questionnaire is interpreted separately for Czech Republic and compared with results from EU.
Klíčová slova
e-learning, iCamp, technologicky vyspělý způsob výuky
Klíčová slova v angličtině
e-learning, iCamp, technology-enhanced learning
Rozsah průvodní práce
36 s., 11 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití e-learningových systémů jak na lokální úrovni, tak i na mezinárodní. V teoretické části je pojednáno o e-learningu, jeho základních pojmech a nejčastěji používaných systémech v rámci Evropské unie. V praktické části je zhodnocen evropský projekt iCamp, jehož součástí byl i dotazník, který byl vyplněn vysokými školami v celé EU. Tento dotazník je vyhodnocen i samostatně pro Českou republiku a porovnán s výsledky v EU.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with usage possibilities of e-learning systems both on local and international level. Theoretical part treats on e-learning, of his basic concepts and most often systems used within European Union. In a practical part it is interpreted the european project iCamp, whose part was a questionnaire, which was completed by universities all over EU. This questionnaire is interpreted separately for Czech Republic and compared with results from EU.
Klíčová slova
e-learning, iCamp, technologicky vyspělý způsob výuky
Klíčová slova v angličtině
e-learning, iCamp, technology-enhanced learning
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši dané problematiky a vytvořte stručný přehled významných existujících e-learningových systémů.
2. Seznamte se s tématickým obsahem probíhajícího evropského výzkumného projektu ''iCamp‘‘ a především s jedním z jeho dílčích výstupů, komplexním dotazníkem týkajícím se využití e-learningových systémů, který byl distribuován vysokým školám v evropském regionu.
3. Analyzujte a vyhodnoťte data z odpovědí respondentů tohoto dotazníku s důrazem na instituce z České republiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši dané problematiky a vytvořte stručný přehled významných existujících e-learningových systémů.
2. Seznamte se s tématickým obsahem probíhajícího evropského výzkumného projektu ''iCamp‘‘ a především s jedním z jeho dílčích výstupů, komplexním dotazníkem týkajícím se využití e-learningových systémů, který byl distribuován vysokým školám v evropském regionu.
3. Analyzujte a vyhodnoťte data z odpovědí respondentů tohoto dotazníku s důrazem na instituce z České republiky.
Seznam doporučené literatury
[1] Athabasca University: Theory and Practice of Online Learning. [online]. E-Book under Creative Commons Licence. [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://cde.athabascau.ca/online_book/.
[2] iCamp. [online]. [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://www.icamp.eu/.
[3] iCamp: Prototype of the repository network. [online]. Technical report (D3.2). [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://www.icamp.eu/fileadmin/deliverables/D3.2___icamp___repository-network-prototype.pdf.
[4] Moodle. [online]. [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://moodle.org/.
[5] Wild, F., Sobernig, S.: Learning Tools in Central European Higher Education. Prezentace projektu iCamp (nepublikováno), 2006.
Seznam doporučené literatury
[1] Athabasca University: Theory and Practice of Online Learning. [online]. E-Book under Creative Commons Licence. [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://cde.athabascau.ca/online_book/.
[2] iCamp. [online]. [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://www.icamp.eu/.
[3] iCamp: Prototype of the repository network. [online]. Technical report (D3.2). [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://www.icamp.eu/fileadmin/deliverables/D3.2___icamp___repository-network-prototype.pdf.
[4] Moodle. [online]. [cit. 1. února 2007]. Dostupné z WWW: http://moodle.org/.
[5] Wild, F., Sobernig, S.: Learning Tools in Central European Higher Education. Prezentace projektu iCamp (nepublikováno), 2006.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po uvedení komisí student představil podstatu své bakalářské práce. Prezentace byla srozumitelná a věcná. Následovalo čtení posudků vedoucího a oponenta, kde student odpovídajícím způsobem zodpověděl dotaz oponenta.
- V čem myslíte je největší úskalí e-learningových systémů? (doc. Lukáš)
- Kde jste čerpal použitá data pro země EU? (Ing. Dulík)
Po krátké diskuzi komise se studentem na dané téma, kdy student vcelku reagoval, se přešlo k otázkám z jednotlivých předmětů.