Cílem této práce bylo vytvořit elektronickou učební pomůcku pokrývající obsah cvičení předmětu Teorie automatického řízení I. Dalším bodem pak bylo navrhnout strukturu této učebnice, naplnit její obsah mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím názorných příkladů s využitím programového prostředí MATLABu.
Dalším cílem bylo ověřit vybrané klasické metody syntézy pro zadané proporcionální přenosy a to jak pro přenos bez dopravního zpoždění, tak i pro přenos s dopravním zpožděním a tyto klasické metody poté srovnat podle kvality regulace.
Anotace v angličtině
The goal of this paper work was to create electronic textbook covering the contents of the practise of the subject "Automatic control theory I". The structure of this textbook was suggested so that it was filled not only with the necessary theory but also with enough practical examples using the program Matlab.
Another goal was to verify the chosen classical methods of synthesis for ordered proportional transfer function i.e. for system without transport delay and for system with transport delay. Then these classical methods were compared according to the quality of the regulation.
Another goal was to verify the chosen classical methods of synthesis for ordered proportional transfer function i.e. for system without transport delay and for system with transport delay. Then these classical methods were compared according to the quality of the regulation.
Rozsah průvodní práce
74 s., 240 s. příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce bylo vytvořit elektronickou učební pomůcku pokrývající obsah cvičení předmětu Teorie automatického řízení I. Dalším bodem pak bylo navrhnout strukturu této učebnice, naplnit její obsah mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím názorných příkladů s využitím programového prostředí MATLABu.
Dalším cílem bylo ověřit vybrané klasické metody syntézy pro zadané proporcionální přenosy a to jak pro přenos bez dopravního zpoždění, tak i pro přenos s dopravním zpožděním a tyto klasické metody poté srovnat podle kvality regulace.
Anotace v angličtině
The goal of this paper work was to create electronic textbook covering the contents of the practise of the subject "Automatic control theory I". The structure of this textbook was suggested so that it was filled not only with the necessary theory but also with enough practical examples using the program Matlab.
Another goal was to verify the chosen classical methods of synthesis for ordered proportional transfer function i.e. for system without transport delay and for system with transport delay. Then these classical methods were compared according to the quality of the regulation.
Another goal was to verify the chosen classical methods of synthesis for ordered proportional transfer function i.e. for system without transport delay and for system with transport delay. Then these classical methods were compared according to the quality of the regulation.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši na problematiku týkající se podpory elektronické formy výuky v oblasti automatického řízení. Zaměřte se zejména na oblast spojitých systémů.
2. Navrhněte formu zpracování elektronické učební pomůcky pokrývající obsah cvičení předmětu "Teorie automatického řízení I".
3. Převezměte, upravte a příp. doplňte již existující elektronické podklady k podpoře cvičení předmětu "Teorie automatického řízení I".
4. Naplňte obsah této elektronické učební pomůcky mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím názorných příkladů. Při zpracování této učební pomůcky využijte také možností programového prostředí MATLAB/SIMULINK.
5. Zprovozněte vytvořenou elektronickou učební pomůcku na Internetu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši na problematiku týkající se podpory elektronické formy výuky v oblasti automatického řízení. Zaměřte se zejména na oblast spojitých systémů.
2. Navrhněte formu zpracování elektronické učební pomůcky pokrývající obsah cvičení předmětu "Teorie automatického řízení I".
3. Převezměte, upravte a příp. doplňte již existující elektronické podklady k podpoře cvičení předmětu "Teorie automatického řízení I".
4. Naplňte obsah této elektronické učební pomůcky mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím názorných příkladů. Při zpracování této učební pomůcky využijte také možností programového prostředí MATLAB/SIMULINK.
5. Zprovozněte vytvořenou elektronickou učební pomůcku na Internetu.
Seznam doporučené literatury
[1] ÅSTRÖM, K., HÄGGLUND, T. PID Controllers: Theory, Design, and Tuning. USA : Instrument Society of America, Research Triangle Park, North Carolina, 1995. 343 s.
[2] BALÁTĚ, J. Automatické řízení. 2. přeprac. vyd. Praha : BEN - technická literatura, Praha, 2004. 664 s.
[3] BROŽA, P. Programování WWW stránek pro úplné začátečníky. Praha: Computer Press, 2000. 200 s.
[4] KOSEK, J. Téměř vše o WWW [online]. c1999-2006 , 13.12.2006 [cit. 2007-01-18]. Dostupný z WWW: {<}http://www.kosek.cz/{>}.
[5] PROKOP, R., MATUSŮ, R., PROKOPOVÁ, Z.: Teorie automatického řízení - lineární spojité dynamické systémy. Zlín: UTB Zlín, 2006. 98 s.
Seznam doporučené literatury
[1] ÅSTRÖM, K., HÄGGLUND, T. PID Controllers: Theory, Design, and Tuning. USA : Instrument Society of America, Research Triangle Park, North Carolina, 1995. 343 s.
[2] BALÁTĚ, J. Automatické řízení. 2. přeprac. vyd. Praha : BEN - technická literatura, Praha, 2004. 664 s.
[3] BROŽA, P. Programování WWW stránek pro úplné začátečníky. Praha: Computer Press, 2000. 200 s.
[4] KOSEK, J. Téměř vše o WWW [online]. c1999-2006 , 13.12.2006 [cit. 2007-01-18]. Dostupný z WWW: {<}http://www.kosek.cz/{>}.
[5] PROKOP, R., MATUSŮ, R., PROKOPOVÁ, Z.: Teorie automatického řízení - lineární spojité dynamické systémy. Zlín: UTB Zlín, 2006. 98 s.
Přílohy volně vložené
1 Podpora cvičení z předmětu Teorie automatického řízení I,1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí pro státní závěrečné zkoušky zadání, cíle, postup řešení, výsledky a závěry své diplomové práce. Komise vznesla na diplomanta následující dotazy:
Vysvětlete zda relé dáváte do "přímé" nebo "zpětné" vazbě? (prof. Víteček)
Metoda standartních tvarů je nekorektně využita. Vysvětlete. (prof. Víteček)
Proč u metody požadovaného modelu nemáte překmit? (prof. Víteček)