Diplomová práce se zabývá spokojeností nelékařských zdravotnických pracovníků ve vybraném zdravotnickém zařízení. Hlavním cílem práce bylo vypracování projektu zvýšení spokojenosti nelékařských zdravotnických pracovníků na Klinice radiologie a nukleární medicíny Fakultní nemocnice Brno. Pro naplnění hlavního cíle byla v teoretické části zpracována literární rešerše z oblasti řízení lidských zdrojů se zaměřením na téma spokojenost zaměstnanců. V praktické části proběhla analýza současného stavu spokojenosti vybraných pracovníků, z které vyšlo, že pracovníci jsou nespokojeni s omezenou komunikací na klinice, nedostatkem kvalitního vybavení a neprobíhající podporou při vzdělávání. Dále se praktická část diplomové práce zaměřuje na vyřešení těchto nedostatků pomocí tvorby projektu, který má za cíl zvýšit úroveň spokojenosti nelékařského zdravotnického personálu. Navrhované aktivity projektu jsou zavedení pravidelných porad mezi vedením a nelékařským zdravotnickým personálem a také zavedení porad mezi lékaři a nelékařským zdravotnickým personálem, tyto porady budou podpořeny tvorbou formulářů pro zápisy z porad. Dalším návrhem projektu je zajištění nových polohovací pomůcek a školících kurzů. Projekt zavírá aktivita předložení závěrečného dotazníku. Celý projekt je zhodnocen z hlediska nákladů, přínosů a rizik.
Annotation in English
The thesis deals with the satisfaction of non-medical health care workers in a selected health care facility. The main aim of the thesis was to develop a project to increase the satisfaction of non-medical health care workers at the Department of Radiology and Nuclear Medicine of the University Hospital Brno. In order to fulfil the main objective, the theoretical part of the study included a literature search in the field of human resources management with a focus on the topic of employee satisfaction. In the practical part, an analysis of the current state of satisfaction of the selected employees was conducted, which showed that the employees are dissatisfied with limited communication in the clinic, lack of quality equipment and lack of support in training. Furthermore, the practical part of the thesis focuses on addressing these shortcomings through the development of a project that aims to improve the satisfaction level of non-medical staff. The proposed activities of the project are the introduction of regular meetings between management and non-medical medical staff and also the introduction of meetings between doctors and non-medical medical staff, these meetings will be supported by the creation of meeting minutes forms. Another project proposal is the provision of new positioning aids and training courses. The project concludes with the activity of submitting a final questionnaire. The whole project is evaluated in terms of costs, benefits and risks.
Keywords
pracovní spokojenost, nelékařský zdravotnický personál, zvýšení spokojenosti, zdravotnictví, faktory pracovní spokojenosti
Keywords in English
job satisfaction, non-medical health personnel, increasing satisfaction, health care, job satisfaction factors
Length of the covering note
123 s. (173 507 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá spokojeností nelékařských zdravotnických pracovníků ve vybraném zdravotnickém zařízení. Hlavním cílem práce bylo vypracování projektu zvýšení spokojenosti nelékařských zdravotnických pracovníků na Klinice radiologie a nukleární medicíny Fakultní nemocnice Brno. Pro naplnění hlavního cíle byla v teoretické části zpracována literární rešerše z oblasti řízení lidských zdrojů se zaměřením na téma spokojenost zaměstnanců. V praktické části proběhla analýza současného stavu spokojenosti vybraných pracovníků, z které vyšlo, že pracovníci jsou nespokojeni s omezenou komunikací na klinice, nedostatkem kvalitního vybavení a neprobíhající podporou při vzdělávání. Dále se praktická část diplomové práce zaměřuje na vyřešení těchto nedostatků pomocí tvorby projektu, který má za cíl zvýšit úroveň spokojenosti nelékařského zdravotnického personálu. Navrhované aktivity projektu jsou zavedení pravidelných porad mezi vedením a nelékařským zdravotnickým personálem a také zavedení porad mezi lékaři a nelékařským zdravotnickým personálem, tyto porady budou podpořeny tvorbou formulářů pro zápisy z porad. Dalším návrhem projektu je zajištění nových polohovací pomůcek a školících kurzů. Projekt zavírá aktivita předložení závěrečného dotazníku. Celý projekt je zhodnocen z hlediska nákladů, přínosů a rizik.
Annotation in English
The thesis deals with the satisfaction of non-medical health care workers in a selected health care facility. The main aim of the thesis was to develop a project to increase the satisfaction of non-medical health care workers at the Department of Radiology and Nuclear Medicine of the University Hospital Brno. In order to fulfil the main objective, the theoretical part of the study included a literature search in the field of human resources management with a focus on the topic of employee satisfaction. In the practical part, an analysis of the current state of satisfaction of the selected employees was conducted, which showed that the employees are dissatisfied with limited communication in the clinic, lack of quality equipment and lack of support in training. Furthermore, the practical part of the thesis focuses on addressing these shortcomings through the development of a project that aims to improve the satisfaction level of non-medical staff. The proposed activities of the project are the introduction of regular meetings between management and non-medical medical staff and also the introduction of meetings between doctors and non-medical medical staff, these meetings will be supported by the creation of meeting minutes forms. Another project proposal is the provision of new positioning aids and training courses. The project concludes with the activity of submitting a final questionnaire. The whole project is evaluated in terms of costs, benefits and risks.
Keywords
pracovní spokojenost, nelékařský zdravotnický personál, zvýšení spokojenosti, zdravotnictví, faktory pracovní spokojenosti
Keywords in English
job satisfaction, non-medical health personnel, increasing satisfaction, health care, job satisfaction factors
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte literární rešerši z oblasti řízení lidských zdrojů zaměřenou na téma spokojenost zaměstnanců.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav spokojenosti nelékařských zdravotnických pracovníků na Klinice radiologie a nukleární medicíny Fakultní nemocnice Brno.
Na základě analýzy vypracujte projekt zvýšení spokojenosti nelékařských zdravotnických pracovníků.
Zhodnoťte náklady, přínosy a rizika projektu.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte literární rešerši z oblasti řízení lidských zdrojů zaměřenou na téma spokojenost zaměstnanců.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav spokojenosti nelékařských zdravotnických pracovníků na Klinice radiologie a nukleární medicíny Fakultní nemocnice Brno.
Na základě analýzy vypracujte projekt zvýšení spokojenosti nelékařských zdravotnických pracovníků.
Zhodnoťte náklady, přínosy a rizika projektu.
Závěr
Recommended resources
ARMSTRONG, Michael. Armstrong's handbook of management and leadership for HR: developing effective people skills and better leadership and management. London: Kogan Page, 2016, 447 s. ISBN 978-0-7494-7815-5.
BERMAN, Evan M. Human resource management in public service: paradoxes, processes, and problems. Los Angeles: Sage, 2020,565 s. ISBN 978-1-5063-8233-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Brno: Management Press, 2015, 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
PLEVOVÁ, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012, 304 s. ISBN 978-80-247-3871-0.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4732-3.
Recommended resources
ARMSTRONG, Michael. Armstrong's handbook of management and leadership for HR: developing effective people skills and better leadership and management. London: Kogan Page, 2016, 447 s. ISBN 978-0-7494-7815-5.
BERMAN, Evan M. Human resource management in public service: paradoxes, processes, and problems. Los Angeles: Sage, 2020,565 s. ISBN 978-1-5063-8233-3.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. Brno: Management Press, 2015, 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
PLEVOVÁ, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2012, 304 s. ISBN 978-80-247-3871-0.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4732-3.
Enclosed appendices
Bez příloh volně vložených
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: Ing. Petra Benyahya, Ph.D., hodnocení známkou: A
Oponent práce: PhDr. Mgr. Petr Snopek, PhD., MBA, hodnocení známkou: C
Otázky vedoucího práce:
Otázka č. 2 nepoložena
1) Proč navrhujete odměnu tomu, kdo bude dělat zápis z porady a ne tomu, kdo poradu povede? ZODPOVĚZENO ZCELA
3) Co podle Vás nejvíce brání rozvoji kvalifikace nelékařských zdravotnických pracovníků? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky oponenta práce:
Otázka č. 1-5, 8-9 nepoložena
6) Ve kterém období byly realizovány rozhovory s NLZP pracující na KRNM? V období před nebo po distribuci dotazníků? ZODPOVĚZENO ZCELA
7) Proč se v rámci návrhů projektové řešení (kapitola 6.2) nezabýváte problémem v souvislosti s prvním dílčím cílem? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
10) Umožňují vnitřní předpisy FN Brno pořizovat audiozáznam průběhu porady, jak navrhujete na str. 89? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Další otázky:
1) doc. PhDr. Aleš Gregar, CSc., Kdy probíhal sběr dat a kdy bude probíhat další sběr dat? ZODPOVĚZENO ZCELA
2) doc. PhDr. Aleš Gregar, CSc., Jak můžete zdůvodnit negativní vztahy na pracovišti? ZODPOVĚZENO ZCELA