Cílem diplomové práce je analyzovat systém vzdělávání zdravotnických pracovníků jako součást personálního managementu ve vybrané organizaci a zpracovat návrh ucelené koncepce vzdělávání, která by odpovídala potřebám společnosti i samotných zaměstnanců.
Teoretická část se zabývá nejen personálním řízením a významem lidských zdrojů pro organizaci, ale také systémem vzdělávání lékařských a nelékařských zdravotnických pracovníků, včetně příslušné legislativy.
Praktická část představuje charakteristiku vybrané společnosti, strukturu zdravotnických pracovníků a začlenění personálního oddělení do procesu vzdělávání v organizaci. Na základě teoretických informací a poznatků z interních dokumentů organizace, výzkumného dotazníkového šetření a interview se zástupcem personálního úseku je analyzován současný vzdělávací systém zdravotnického zařízení. Závěrem je zpracován návrh koncepce vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to analyze the system of education of healthcare workers as a part of the personnel management in a selected organization and to draft a comprehensive concept of education that would meet the needs of the company and the employees themselves.
The theoretical part deals not only with the personnel management and the importance of human resources for the organization, but also with the system of education of medical and non-medical healthcare workers, including relevant legislation.
The practical part presents the characteristics of the selected company, the structure of healthcare workers and the integration of the personnel department into the process of education in the organization. Based on the theoretical information and findings from the organization's internal documents, a research questionnaire survey and an interview with a representative of the personnel department, the current educational system of the medical facility is analyzed. In conclusion, a draft of the concept of education of healthcare workers is elaborated.
Klíčová slova
personální management, řízení lidských zdrojů, vzdělávání zdravotnických pracovníků, koncepce
Klíčová slova v angličtině
personnel management, human resources management, education of healthcare workers, concept
Rozsah průvodní práce
88 s. (24 527 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je analyzovat systém vzdělávání zdravotnických pracovníků jako součást personálního managementu ve vybrané organizaci a zpracovat návrh ucelené koncepce vzdělávání, která by odpovídala potřebám společnosti i samotných zaměstnanců.
Teoretická část se zabývá nejen personálním řízením a významem lidských zdrojů pro organizaci, ale také systémem vzdělávání lékařských a nelékařských zdravotnických pracovníků, včetně příslušné legislativy.
Praktická část představuje charakteristiku vybrané společnosti, strukturu zdravotnických pracovníků a začlenění personálního oddělení do procesu vzdělávání v organizaci. Na základě teoretických informací a poznatků z interních dokumentů organizace, výzkumného dotazníkového šetření a interview se zástupcem personálního úseku je analyzován současný vzdělávací systém zdravotnického zařízení. Závěrem je zpracován návrh koncepce vzdělávání zdravotnických pracovníků.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to analyze the system of education of healthcare workers as a part of the personnel management in a selected organization and to draft a comprehensive concept of education that would meet the needs of the company and the employees themselves.
The theoretical part deals not only with the personnel management and the importance of human resources for the organization, but also with the system of education of medical and non-medical healthcare workers, including relevant legislation.
The practical part presents the characteristics of the selected company, the structure of healthcare workers and the integration of the personnel department into the process of education in the organization. Based on the theoretical information and findings from the organization's internal documents, a research questionnaire survey and an interview with a representative of the personnel department, the current educational system of the medical facility is analyzed. In conclusion, a draft of the concept of education of healthcare workers is elaborated.
Klíčová slova
personální management, řízení lidských zdrojů, vzdělávání zdravotnických pracovníků, koncepce
Klíčová slova v angličtině
personnel management, human resources management, education of healthcare workers, concept
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky týkající se personálního managementu a vzdělávání zaměstnanců.
Definujte specifika personálního managementu a vzdělávání zaměstnanců ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte úroveň personální managementu a vzdělávání ve vybrané organizaci.
Na základě výsledků analýzy navrhněte koncepci vzdělávání ve zdravotnickém zařízení.
Zhodnoťte návrh z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte poznatky týkající se personálního managementu a vzdělávání zaměstnanců.
Definujte specifika personálního managementu a vzdělávání zaměstnanců ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte úroveň personální managementu a vzdělávání ve vybrané organizaci.
Na základě výsledků analýzy navrhněte koncepci vzdělávání ve zdravotnickém zařízení.
Zhodnoťte návrh z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. A handbook of human resource management practice. 15th ed. London: Kogan Page, 2020, 800 s. ISBN 978-0-7494-9827-6.
DĚDINA, Jiří. Management a organizace: současné přístupy k řízení lidí a vytváření organizací. 1. vyd. Ostrava: KEY Publishing, 2018, 71 s. ISBN 978-80-7418-290-7.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea Čopíková. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
ROBBINS, Stephen P. a Timothy A. JUDGE. Organizational behavior. 18th ed. London: Pearson Education Limited, 2018, 776 s. ISBN 978-1-2922-5923-9.
ŠIKÝŘ, Martin. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada, 2016, 208 s. ISBN 978-80-247-5870-1.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. A handbook of human resource management practice. 15th ed. London: Kogan Page, 2020, 800 s. ISBN 978-0-7494-9827-6.
DĚDINA, Jiří. Management a organizace: současné přístupy k řízení lidí a vytváření organizací. 1. vyd. Ostrava: KEY Publishing, 2018, 71 s. ISBN 978-80-7418-290-7.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea Čopíková. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
ROBBINS, Stephen P. a Timothy A. JUDGE. Organizational behavior. 18th ed. London: Pearson Education Limited, 2018, 776 s. ISBN 978-1-2922-5923-9.
ŠIKÝŘ, Martin. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada, 2016, 208 s. ISBN 978-80-247-5870-1.
Přílohy volně vložené
žádné přílohy
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D.
Oponent práce: PhDr. Mgr. Petr Snopek, Ph.D. MBA
Otázky vedoucího práce:
1) Má podle Vás organizace správně stanovenou vizi? Jaký je rozdíl mezi pojmy vize a cíle? Zodpovězeno částečně
2) V práci píšete, že organizace má míru fluktuace více než 15 %. O čem tento ukazatel vypovídá? Jaké jsou nejčastější důvody fluktuace v dané organizaci? Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
1) V textu DP poměrně frekventovaně uvádíte špatné finanční ohodnocení zdravotníků, jaké finanční ohodnocení by bylo podle Vás např. pro všeobecnou sestru adekvátní a jaké motivující? Nezodpovězeno
2) V čem konkrétně Vás profesně obohatilo zpracování této DP? Zodpovězeno zcela
3) V tabulce 1 uvádíte strukturu a počty zdravotnických pracovníků. Pracují v uvedené organizaci opravdu všichni zdravotničtí pracovníci na plný úvazek? Zodpovězeno zcela