Diplomová práce se zabývá problematikou připravenosti středních škol ve Zlínském kraji čelit pandemii, kterou v roce 2020 způsobilo onemocnění COVID-19. Práce využívá teoretické vědecké metody. V teoretické části je za využití české i zahraniční odborné literatury vymezena základní terminologie a pojmy jako krizové plánování, krizová připravenost nebo pandemie. V praktické části je nejprve provedena analýza a komparace stavu připravenosti trojice vybraných středních škol. Následně je pro Střední školu gastronomie a obchodu Zlín vytvořen Plán krizové připravenosti čelit pandemii COVID-19.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of readiness of secondary schools in the Zlín Region to solve the COVID-19 pandemic in 2020. The thesis uses theoretical scientific methods. The theoretical part includes definitions with basic terminology and deals with concepts such as crisis planning, crisis preparedness or pandemics, using Czech and foreign scientific literature. The practical part comprises of an analysis and a comparison of the current state of preparedness of three selected secondary schools. Finally, a Crisis Preparedness Plan for the COVID-19 pandemic was created for the Secondary School of Gastronomy and Trade in Zlín.
Klíčová slova
COVID-19, pandemie, krizové řízení, střední školy, Zlínský kraj.
Klíčová slova v angličtině
COVID-19, pandemic, crisis management, high schools, Zlin region
Rozsah průvodní práce
94 s., 7 s. (136 064 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou připravenosti středních škol ve Zlínském kraji čelit pandemii, kterou v roce 2020 způsobilo onemocnění COVID-19. Práce využívá teoretické vědecké metody. V teoretické části je za využití české i zahraniční odborné literatury vymezena základní terminologie a pojmy jako krizové plánování, krizová připravenost nebo pandemie. V praktické části je nejprve provedena analýza a komparace stavu připravenosti trojice vybraných středních škol. Následně je pro Střední školu gastronomie a obchodu Zlín vytvořen Plán krizové připravenosti čelit pandemii COVID-19.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of readiness of secondary schools in the Zlín Region to solve the COVID-19 pandemic in 2020. The thesis uses theoretical scientific methods. The theoretical part includes definitions with basic terminology and deals with concepts such as crisis planning, crisis preparedness or pandemics, using Czech and foreign scientific literature. The practical part comprises of an analysis and a comparison of the current state of preparedness of three selected secondary schools. Finally, a Crisis Preparedness Plan for the COVID-19 pandemic was created for the Secondary School of Gastronomy and Trade in Zlín.
Klíčová slova
COVID-19, pandemie, krizové řízení, střední školy, Zlínský kraj.
Klíčová slova v angličtině
COVID-19, pandemic, crisis management, high schools, Zlin region
Zásady pro vypracování
Na základě studia odborné literatury zpracujte literární rešerši týkající se krizového managementu vzdělávacích zařízení.
Proveďte popis a analýzu současného stavu připravenosti vybraných středních škol ve Zlínském kraji.
Vyhodnoťte a proveďte komparaci krizové připravenosti vybraných středních škol ve Zlínském kraji.
Vytvořte plán krizové připravenosti vybrané střední školy ve Zlínském kraji čelit pandemii COVID-19.
Zásady pro vypracování
Na základě studia odborné literatury zpracujte literární rešerši týkající se krizového managementu vzdělávacích zařízení.
Proveďte popis a analýzu současného stavu připravenosti vybraných středních škol ve Zlínském kraji.
Vyhodnoťte a proveďte komparaci krizové připravenosti vybraných středních škol ve Zlínském kraji.
Vytvořte plán krizové připravenosti vybrané střední školy ve Zlínském kraji čelit pandemii COVID-19.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Josef VILÁŠEK. Základy teorie krizového managementu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3443-2.
HORÁK, Rudolf. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu: [prevence řešení mimořádných událostí]. Praha: Linde, 2011. ISBN 978-80-7201-827-7.
RODRIGUÉZ, Havidán, William DONNER a Joseph E. TRAINOR. Handbook of Disaster Resaerch. Cham: Springer, 2018. ISBN 978-3-319-87509-5. Další odborná literatura dle doporučení vedoucí diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Josef VILÁŠEK. Základy teorie krizového managementu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3443-2.
HORÁK, Rudolf. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu: [prevence řešení mimořádných událostí]. Praha: Linde, 2011. ISBN 978-80-7201-827-7.
RODRIGUÉZ, Havidán, William DONNER a Joseph E. TRAINOR. Handbook of Disaster Resaerch. Cham: Springer, 2018. ISBN 978-3-319-87509-5. Další odborná literatura dle doporučení vedoucí diplomové práce.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své diplomové práce na téma: Plán připravenosti středních škol ve Zlínském kraji čelit pandemii COVID-19.
Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta. Následně studentka zodpověděla doplňující otázky oponenta práce:
1. Jak byla problematika řízení při Covid-19 řešena na dané SŠ doposud?
2. V čem shledáváte přínos zpracovaného plánu krizové připravenosti pro danou SŠ? 3. Jak hodnotíte jiná rizika spojená s provozem školy, nežli ohrožení nákazou covid-19 na půdě školy? Jaká rizika to jsou?
Dotazy komise na diplomovou práci:
doc. Adamec:
Na základě, kterého právního předpisu má základní škola povinnost zpracovat plán krizové připravenosti?
Co je za orgán krizový štáb školy, který v práci uvádíte? Jak bude fungovat a jaké pravomoci má?
Doc. Tomek:
Co znamená zkratka CNP, kterou v práci uvádíte?
Dok. Tomášek:
Na snímku č. 15 uvádíte, že byste pořídila tablety značky Lenovo. Proč konkrétně tuto značku?
Studentka zodpověděla otázky oponenta a následně odpovídala na otázky komise a vyslechla si doporučení pro zlepšení.