Bakalářská práce na téma: Stanovení chloristanů v hornichách.
V práci se pokouším testovat spetrkofotometrickou metodu pro stanovení chloristanů pomocí indikátorů. A to azobarviv. V praktické části je popsáno, jak testování probíhalo. Výsledná měření jsou prezentována grafy.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis on the topic: Determination of perchlorates in minerals.
In my work, I am trying to test a spectrophotometric method for determining perchlorates using indicators. And that azo dye. The practical part describes how the testing took place. The resulting measurements are presented in graphs.
Perchlorates, determination, spectrophotometry, test tube tests, methyl blue, neutral red
Rozsah průvodní práce
44 s (50600 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma: Stanovení chloristanů v hornichách.
V práci se pokouším testovat spetrkofotometrickou metodu pro stanovení chloristanů pomocí indikátorů. A to azobarviv. V praktické části je popsáno, jak testování probíhalo. Výsledná měření jsou prezentována grafy.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis on the topic: Determination of perchlorates in minerals.
In my work, I am trying to test a spectrophotometric method for determining perchlorates using indicators. And that azo dye. The practical part describes how the testing took place. The resulting measurements are presented in graphs.
Perchlorates, determination, spectrophotometry, test tube tests, methyl blue, neutral red
Zásady pro vypracování
1. Vyhledejte a prostudujte dostupnou literaturu k zadané problematice, zpracujte písemně v rešeršní části bakalářské práce.
2. Nevrhněte a experimentálně ověřte vhodnou analytickou metodu pro stanovení chloristanů v horninách.
3. Dosažené výsledky kriticky zhodnoťte a zpracujte písemně formou bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Vyhledejte a prostudujte dostupnou literaturu k zadané problematice, zpracujte písemně v rešeršní části bakalářské práce.
2. Nevrhněte a experimentálně ověřte vhodnou analytickou metodu pro stanovení chloristanů v horninách.
3. Dosažené výsledky kriticky zhodnoťte a zpracujte písemně formou bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
1. DoD Perchlorate Handbook, US-Department of Defense, 2007, https://clu-in.org/download/contaminantfocus/perchlorate/DODPerchlorateHandbookR1C1.pdf
2. Davila, Alfonso & Willson, David & Coates, John & Mckay, Christopher. (2013). Perchlorate on Mars: A chemical hazard and a resource for humans. International Journal of Astrobiology. 12. 10.1017/S1473550413000189.
3. Maike A. Seiler et al. Trace Perchlorate Determination by Ion Chromatography, The Column 2016, https://www.researchgate.net/publication/311934138_Trace_Perchlorate_Determination_by_Ion_Chromatography.
4. Daniel P. Glavin et al., Evidence for perchlorates and the origin of chlorinatedhydrocarbons detected by SAM at the Rocknest aeoliandeposit in Gale Crater, Journal of Geophysical Research: Planets, 2013, doi:10.1002/jgre.20144.
Seznam doporučené literatury
1. DoD Perchlorate Handbook, US-Department of Defense, 2007, https://clu-in.org/download/contaminantfocus/perchlorate/DODPerchlorateHandbookR1C1.pdf
2. Davila, Alfonso & Willson, David & Coates, John & Mckay, Christopher. (2013). Perchlorate on Mars: A chemical hazard and a resource for humans. International Journal of Astrobiology. 12. 10.1017/S1473550413000189.
3. Maike A. Seiler et al. Trace Perchlorate Determination by Ion Chromatography, The Column 2016, https://www.researchgate.net/publication/311934138_Trace_Perchlorate_Determination_by_Ion_Chromatography.
4. Daniel P. Glavin et al., Evidence for perchlorates and the origin of chlorinatedhydrocarbons detected by SAM at the Rocknest aeoliandeposit in Gale Crater, Journal of Geophysical Research: Planets, 2013, doi:10.1002/jgre.20144.
Přílohy volně vložené
Přílohy obsahují fotografie zkumavkových pokusů a jednu tabulku
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta:
1. Používáte NaClO2 a KClO3, neuvažoval jste, že by různé kationty nemohli ovlivnit váš pokus?
2. Jak jste postupoval při vytipování indikátorů? Zjišťoval jste, zda některé indikátory již nebyli v této oblasti již použity?
3. Jakými dalšími analytickými metodami byste mohl ověřit svá tvrzení?
Po prezentaci práce studentem a po zhodnocení odpovědí studenta na dotazy oponenta byla vedena rozprava, ve které student odpovídal na doplňkové dotazy členů komise.
Doplňující otázky:
dr. Jančová: Vaše vzorky byly modelově připraveny v laboratoři, nebo se jednalo o reálné vzorky hornin?
doc. Julinová: Máte přehled o tom, jaké kyvetové testy pro stanovení chloristanů jsou na trhu k dispozici?
Na většinu dotazů členů komise odpověděl student přijatelně, ale se značnými nedostatky; základ problematiky však znal. Po zohlednění návrhů školitele i oponenta pak komise rozhodla o celkovém hodnocení obhajoby.