Cílem diplomové práce je navržení projektu ve vybrané firmě. Projekt je zaměřen na využití sociálních sítí pro marketingové účely. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V první části je provedena literární rešerše definic a jednotlivých pojmů týkajících se digitálního marketingu a sociálních sítí. Jsou zde uvedeny i aktuální trendy v oblasti online marketingu. Praktická část se zaměřuje na bližší představení vybrané firmy, analýzu jejího současného stavu sociálních sítí a následné porovnání s konkurencí. Jsou zde obsažena i jednotlivá doporučení pro zlepšení chodu sociálních sítí. Hlavním výsledkem práce je projekt, který slouží ke zvýšení efektivity firmy prostřednictvím sociálních sítí. Navržený projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to design a project in a selected company. The project is focused on the use of social networks for marketing purposes. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. In the first part, a literature search of definitions and individual concepts related to digital marketing and social networks is carried out. Current trends in the field of online marketing are also presented. The practical part focuses on a closer introduction of the selected company, an analysis of its current social media status and a comparison with competitors. Individual recommendations for improving social networking are also included. The main result of the work is a project that serves to increase the efficiency of the company through social networks. The proposed project is subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
Sociální sítě, Facebook, Instagram, TikTok, online marketing, marketingové trendy
Klíčová slova v angličtině
Social networks, Facebook, Instagram, TikTok, online marketing, marketing trends
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navržení projektu ve vybrané firmě. Projekt je zaměřen na využití sociálních sítí pro marketingové účely. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V první části je provedena literární rešerše definic a jednotlivých pojmů týkajících se digitálního marketingu a sociálních sítí. Jsou zde uvedeny i aktuální trendy v oblasti online marketingu. Praktická část se zaměřuje na bližší představení vybrané firmy, analýzu jejího současného stavu sociálních sítí a následné porovnání s konkurencí. Jsou zde obsažena i jednotlivá doporučení pro zlepšení chodu sociálních sítí. Hlavním výsledkem práce je projekt, který slouží ke zvýšení efektivity firmy prostřednictvím sociálních sítí. Navržený projekt je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to design a project in a selected company. The project is focused on the use of social networks for marketing purposes. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. In the first part, a literature search of definitions and individual concepts related to digital marketing and social networks is carried out. Current trends in the field of online marketing are also presented. The practical part focuses on a closer introduction of the selected company, an analysis of its current social media status and a comparison with competitors. Individual recommendations for improving social networking are also included. The main result of the work is a project that serves to increase the efficiency of the company through social networks. The proposed project is subjected to time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
Sociální sítě, Facebook, Instagram, TikTok, online marketing, marketingové trendy
Klíčová slova v angličtině
Social networks, Facebook, Instagram, TikTok, online marketing, marketing trends
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na využítí sociálních sítí pro marketingové účely.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav online marketingové komunikace ve vybrané společnosti se zaměřením na sociální sítě.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané společnosti.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na využítí sociálních sítí pro marketingové účely.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav online marketingové komunikace ve vybrané společnosti se zaměřením na sociální sítě.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt využití sociálních sítí pro marketingové účely ve vybrané společnosti.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing: a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017, 330 s. ISBN 978-1-305-50275-8.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2020, 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 978-80-251-4959-1.
SMITH, Mark. Social media marketing: Facebook marketing, Youtube marketing, Instagram marketing. USA: Createspace Independent Publishing Platform, 2017, 194 s. ISBN 978-19-765-4434-7.
Seznam doporučené literatury
BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing: a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017, 330 s. ISBN 978-1-305-50275-8.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2020, 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 978-80-251-4959-1.
SMITH, Mark. Social media marketing: Facebook marketing, Youtube marketing, Instagram marketing. USA: Createspace Independent Publishing Platform, 2017, 194 s. ISBN 978-19-765-4434-7.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík Ph.D., B
Oponent práce: doc. Ing. Miroslava Chovancová CSc., C
Otázky vedoucího:
V rámci projektu navrhujete komunikaci na v dnešní době problematické soc. síti TikTok. Jaký máte Váš osobní názor na danou sociální síť v souvislosti s mnohými doporučeními tuto síť nepoužívat. A jaký názor má firma k použití této sítě? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
V analýzách hodnotíte pouze absolutní počty příspěvků, fanoušků apod. Jakou pokročilou statistickou metodu byste navrhl pro získání výsledků k analýze? Zodpovězeno
Analýzu SWOT lze vyhodnotit měřitelně. Vysvětlete, prosím, jak se provádí? Zodpovězeno
Další otázky:
- Doc. Linhartová: jaké metody jste použil při zpracování teoretické části práci. Zodpovězeno