Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci, která bude zobrazovat 3D grafické formáty .x a .wrl. Dílčími cíli je přizpůsobit zdrojové kódy umožňující načtení a zobrazení uvedených formátů k jednoduché implementaci do jiné aplikace. Tyto zdrojové kódy patřičně opatřit komentáři a připojit k nim návod ve formátu pdf. Návod bude obsahovat instrukce pro správnou implementaci. V teoretické části práce jsou oba formáty podrobně popsány. V praktické části je popsáno uživatelské prostředí aplikace zobrazující formáty, důležité funkce zdrojových kódů a návod k implementaci.
Anotace v angličtině
This bachelor work sets its main aim on creating an application, which can display 3D graphic formats .x and .wrl. Namely, it aims to adjust source codes to enable loading and displaying of the aforesaid formats for simple implementation into another application. Additionally, it attempts to supply these source codes with commentaries and affix directions in .pdf format to them. The directions include the instructions for correct implementation.
Both formats are described in detail in the theoretical part. The experimental part includes the description of user environment of the application, displaying formats, important source code functions and directions for implementation.
Klíčová slova
soubory, wrl soubory, objekt, uzel, šablona
Klíčová slova v angličtině
x files, wrl files, mesh, node, template
Rozsah průvodní práce
55 s, 2 s obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit aplikaci, která bude zobrazovat 3D grafické formáty .x a .wrl. Dílčími cíli je přizpůsobit zdrojové kódy umožňující načtení a zobrazení uvedených formátů k jednoduché implementaci do jiné aplikace. Tyto zdrojové kódy patřičně opatřit komentáři a připojit k nim návod ve formátu pdf. Návod bude obsahovat instrukce pro správnou implementaci. V teoretické části práce jsou oba formáty podrobně popsány. V praktické části je popsáno uživatelské prostředí aplikace zobrazující formáty, důležité funkce zdrojových kódů a návod k implementaci.
Anotace v angličtině
This bachelor work sets its main aim on creating an application, which can display 3D graphic formats .x and .wrl. Namely, it aims to adjust source codes to enable loading and displaying of the aforesaid formats for simple implementation into another application. Additionally, it attempts to supply these source codes with commentaries and affix directions in .pdf format to them. The directions include the instructions for correct implementation.
Both formats are described in detail in the theoretical part. The experimental part includes the description of user environment of the application, displaying formats, important source code functions and directions for implementation.
Klíčová slova
soubory, wrl soubory, objekt, uzel, šablona
Klíčová slova v angličtině
x files, wrl files, mesh, node, template
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši na zadané téma - shrňte historii 3D grafických formátů a popište oblast jejich uplatnění.
2. Podrobně se seznamte s formáty .X a .VRML. V práci je popište, shrňte jejich výhody a nevýhody a možnosti jejich využití.
3. V praktické části práce vytvořte návrh programu, který bude tyto formáty načítat a zobrazovat. Ověřte funkčnost na konkrétních souborech.
4. Implementaci programového kódu pro načítání těchto formátů vhodně proveďte tak, aby se toto dalo využít i v jiných aplikacích. Zdrojové kódy doplňte přehlednými komentáři
5. Vytvořte dokumentaci k implementaci Vámi vytvořeného programového kódu do jiné aplikace.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši na zadané téma - shrňte historii 3D grafických formátů a popište oblast jejich uplatnění.
2. Podrobně se seznamte s formáty .X a .VRML. V práci je popište, shrňte jejich výhody a nevýhody a možnosti jejich využití.
3. V praktické části práce vytvořte návrh programu, který bude tyto formáty načítat a zobrazovat. Ověřte funkčnost na konkrétních souborech.
4. Implementaci programového kódu pro načítání těchto formátů vhodně proveďte tak, aby se toto dalo využít i v jiných aplikacích. Zdrojové kódy doplňte přehlednými komentáři
5. Vytvořte dokumentaci k implementaci Vámi vytvořeného programového kódu do jiné aplikace.
Seznam doporučené literatury
1. Murray, J.D. a kol. E.: Encyklopedie grafických formátů. Computer Press, Praha 1997.
2. Šik, M.: Jazyk VRML. Absolventská práce, České Budějovice 2000.
3. http://www.microsoft.com/directX - domovská stránka o DirectX (formát .x)
4. http://www.gamedev.net - grafická stránká o programování multimediálních aplikací
Seznam doporučené literatury
1. Murray, J.D. a kol. E.: Encyklopedie grafických formátů. Computer Press, Praha 1997.
2. Šik, M.: Jazyk VRML. Absolventská práce, České Budějovice 2000.
3. http://www.microsoft.com/directX - domovská stránka o DirectX (formát .x)
4. http://www.gamedev.net - grafická stránká o programování multimediálních aplikací
Přílohy volně vložené
1 cd
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval hlavní výsledky dosažené při řešení své diplomové práce. V rámci diskuse byly členy komise vzneseny následující dotazy:
Prof. Zmeškal: V jakém formátu jsou uloženy trojrozměrné obrázky prezentované ve vaší práci? Porovnejte zobrazení pomocí jednotlivých formátů. Doc. Kureková: Mohl byste prezentovat praktickou ukázku vaší práce?
Diplomant uspokojivě zodpověděl položené dotazy.