Cílem práce bylo provést analýzu procesu řízení neshodného produktu ve výrobní společnosti, odhalit případné nedostatky a navrhnout opatření pro jejich odstranění. Teoretická část práce se zabývá podnikovými procesy, historickým vývojem managementu kvality, normami s kvalitou souvisejícími, v práci jsou dále uvedeny základní nástroje kvality. V praktické části je představena stručná historie společnosti, její produktové portfolio a strojový park. V analytické části jsou podrobně rozebrány procesy řízení neshodného produktu a představen systém kontrol ve společnosti. V závěru praktické části jsou se sumarizované nedostatky současného stavu a navržena opatření k jejich odstranění.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to analyze the process of non-conforming product management in a manufacturing company, to reveal possible deficiencies and to propose measures for their elimination. The theoretical part of the work deals with business processes, the historical development of quality management, standards related to quality, the basic quality tools are also presented in the work. In the practical part, a brief history of the company, its product portfolio and machine park is presented. In the analytical part, the non-conforming product management processes are discussed in detail and the control system in the company is presented. At the end of the practical part, the shortcomings of the current state are summarized and measures to eliminate them are proposed.
quality, business processes, quality management, non-conforming product
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo provést analýzu procesu řízení neshodného produktu ve výrobní společnosti, odhalit případné nedostatky a navrhnout opatření pro jejich odstranění. Teoretická část práce se zabývá podnikovými procesy, historickým vývojem managementu kvality, normami s kvalitou souvisejícími, v práci jsou dále uvedeny základní nástroje kvality. V praktické části je představena stručná historie společnosti, její produktové portfolio a strojový park. V analytické části jsou podrobně rozebrány procesy řízení neshodného produktu a představen systém kontrol ve společnosti. V závěru praktické části jsou se sumarizované nedostatky současného stavu a navržena opatření k jejich odstranění.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to analyze the process of non-conforming product management in a manufacturing company, to reveal possible deficiencies and to propose measures for their elimination. The theoretical part of the work deals with business processes, the historical development of quality management, standards related to quality, the basic quality tools are also presented in the work. In the practical part, a brief history of the company, its product portfolio and machine park is presented. In the analytical part, the non-conforming product management processes are discussed in detail and the control system in the company is presented. At the end of the practical part, the shortcomings of the current state are summarized and measures to eliminate them are proposed.
quality, business processes, quality management, non-conforming product
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se managementu kvality.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost zabývající se modulárními systémy.
Analyzujte současný systém řízení neshod ve firmě SSI-Schäfer, s.r.o.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení současného systém řízení neshod.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se managementu kvality.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost zabývající se modulárními systémy.
Analyzujte současný systém řízení neshod ve firmě SSI-Schäfer, s.r.o.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení současného systém řízení neshod.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87865-20-0.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit? Praha: Management Press, 2016, 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
OAKLAND, John S. Total quality management and operational excellence: text with cases. London: Routledge, 2014, 530 s. ISBN 978-0-415-63549-3.
Seznam doporučené literatury
BLECHARZ, Pavel. Kvalita a zákazník. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015, 160 s. ISBN 978-80-87865-20-0.
NENADÁL, Jaroslav. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit? Praha: Management Press, 2016, 302 s. ISBN 978-80-7261-426-4.
NENADÁL, Jaroslav. Management kvality pro 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press, 2018, 366 s. ISBN 978-80-7261-561-2.
OAKLAND, John S. Total quality management and operational excellence: text with cases. London: Routledge, 2014, 530 s. ISBN 978-0-415-63549-3.
Přílohy volně vložené
Práce je bez volně vložených příloh
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Hrbáčková Lucie, Ing. Ph.D.; známka A
Oponent práce: Briš Petr, doc. Ing. CSc.; známka B
Otázky vedoucího práce:
Bez otázek.
Otázky oponenta práce:
1. V BP je uvedeno, že mezi hlavní nedostatky, které byly v původním systému odhaleny v souvislosti s řízením neshod patří: 1. časová náročnost; 2. nekompletnost; 3. nedostatek transparentnosti. Jak se projevily Vaše návrhy v následující realitě? Např. jak se změnila tabulka č.2? Zodpovězeno zcela. 2. Jaké ekonomické efekty přinesly Vaše návrhy podniku? Zodpovězeno zcela.
Další otázky:
Bobák Roman, doc. Ing. Ph.D. Je Vaše řešení nejoptimálnější jak uvádíte v práci? Je optimální či nikoliv? Zodpovězeno zcela. Jak je systém řízení neshod propojen s ERP systémem? Zodpovězeno zcela.