Tato práce si klade za cíl nastínění správného postupu při vytváření a ověřovaní didaktických testů s využitím metodiky tzv. vyvážení didaktických testů, dále zmapování nástroje pro řízení výuky Moodle a jeho možností pro účely vytváření elektronických testů. Dalším cílem je potom navrhnout a s jeho využitím implementovat sadu testových otázek pro realizaci elektronického testu určeného pro předmět "Řízení technologických procesů" vyučovaný na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vytvořený elektronický test pomůže nejen pedagogům při vyhodnocování kvality pedagogického procesu a úrovně znalostí nabytých studenty, ale poskytne také posledně jmenovaným určitou zpětnou vazbu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the correct process of creating and verifying didactic tests using the technique known as the procedure of balanced didactic tests. Another goal of this work is to explore capabilities of the learning management system Moodle for the purposes of creating online tests. Moreover, a set of suitable test questions for the "Technological Process Control" course taught at the Faculty of applied informatics of the Tomas Bata university in Zlin is designed and implemented using the Test module of the Moodle system. This will help both teachers and students to assess quality of the pedagogical process and a level of gained knowledge and provides useful feedback for both groups.
Klíčová slova
elektronické testování, didaktické testy, Moodle, Řízení technologických procesů
Klíčová slova v angličtině
online testing, didactic tests, Moodle, Technological process control
Rozsah průvodní práce
85 s., 10 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si klade za cíl nastínění správného postupu při vytváření a ověřovaní didaktických testů s využitím metodiky tzv. vyvážení didaktických testů, dále zmapování nástroje pro řízení výuky Moodle a jeho možností pro účely vytváření elektronických testů. Dalším cílem je potom navrhnout a s jeho využitím implementovat sadu testových otázek pro realizaci elektronického testu určeného pro předmět "Řízení technologických procesů" vyučovaný na Fakultě aplikované informatiky UTB ve Zlíně. Vytvořený elektronický test pomůže nejen pedagogům při vyhodnocování kvality pedagogického procesu a úrovně znalostí nabytých studenty, ale poskytne také posledně jmenovaným určitou zpětnou vazbu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the correct process of creating and verifying didactic tests using the technique known as the procedure of balanced didactic tests. Another goal of this work is to explore capabilities of the learning management system Moodle for the purposes of creating online tests. Moreover, a set of suitable test questions for the "Technological Process Control" course taught at the Faculty of applied informatics of the Tomas Bata university in Zlin is designed and implemented using the Test module of the Moodle system. This will help both teachers and students to assess quality of the pedagogical process and a level of gained knowledge and provides useful feedback for both groups.
Klíčová slova
elektronické testování, didaktické testy, Moodle, Řízení technologických procesů
Klíčová slova v angličtině
online testing, didactic tests, Moodle, Technological process control
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s náplní předmětu Řízení technologických procesů (URP/T4RT) a také s výukovým informačním systémem moodle.
2. Nastudujte si problematiku tvorby tzv. ''vyvážených didaktických testů‘‘.
3. Vytvořte vhodné sady otázek a příkladů v systému moodle za účelem objektivního testování vědomostí studentů uvedeného předmětu.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s náplní předmětu Řízení technologických procesů (URP/T4RT) a také s výukovým informačním systémem moodle.
2. Nastudujte si problematiku tvorby tzv. ''vyvážených didaktických testů‘‘.
3. Vytvořte vhodné sady otázek a příkladů v systému moodle za účelem objektivního testování vědomostí studentů uvedeného předmětu.
Seznam doporučené literatury
[1] Dostál, P. a F. Gazdoš: Řízení technologických procesů. Učební texty vysokých škol. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky. ISBN 80-7318-465-6, 98p, 2006.
[2] http://www.e-automatizace.cz.
[3] Ostravský, J: Základy měření výsledků výuky. Interní skripta DPS. UTB ve Zlíně, 80p, 1999.
[4] http://moodle.cz.
[5] http://www.vyuka.fai.utb.cz.
Seznam doporučené literatury
[1] Dostál, P. a F. Gazdoš: Řízení technologických procesů. Učební texty vysokých škol. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky. ISBN 80-7318-465-6, 98p, 2006.
[2] http://www.e-automatizace.cz.
[3] Ostravský, J: Základy měření výsledků výuky. Interní skripta DPS. UTB ve Zlíně, 80p, 1999.
[4] http://moodle.cz.
[5] http://www.vyuka.fai.utb.cz.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po představení komisi student poměrně podrobně uvedl hlavní body své BP a stručně demonstroval i výstup své práce. Následovalo čtení posudků vedoucího a oponenta. Student na ně patřičně reagoval.
Dotazy k obhajobě:
- Kolik otázek z celkového objemu databáze je vybráno do testu?
- Komu je přístupné řešení?
- Je v testových otázkách vždy pouze jedno správné/nesprávné řešení, nebo i více možných? (Ing. Perůtka)
- Mohl by jste vysvětlit použití vztahu (1) ve Vaší práci? (prof. Balátě)
Student vcelku bez obtíží komentoval dotazy a připomínky komise. Dále se pokračovalo otázkami z dílčích předmětů.