Tato diplomová práce se zabývá vytvořením internetového obchodu s chovatelskými potřebami s využitím dropshippingu jakožto skladového a logistického modelu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako internetový obchod a dropshipping a popsány aspekty založení a řízení e-shopu. Dále jsou popsány možnosti marketingu se zaměřením na SEO. V praktické části je analyzován trh internetových obchodů s chovatelskými potřebami, vytvořen projekt založení obchodu včetně výběru vhodné platformy a dropshippingového partnera a popsána implementace SEO do projektu. Nakonec je provedena nákladová a riziková analýza a uvedeny doporučení pro eliminaci potenciálních rizik.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the creation of an online pet store using dropshipping as a warehouse and logistics model. The theoretical part explains concepts such as online shop and dropshipping and describes aspects of setting up and managing an e-shop. Furthermore, marketing options are described with a focus on SEO. In the practical part, the market for online pet shops is analysed, a project for setting up a shop is developed, including the selection of a suitable platform and dropshipping partner, and the implementation of SEO in the project is described. Finally, a cost and risk analysis is performed and recommendations are given to eliminate potential risks.
Klíčová slova
internetový obchod, dropshipping, chovatelské potřeby, SEO, marketing
Klíčová slova v angličtině
online store, dropshipping, pet supplies, SEO, marketing
Rozsah průvodní práce
94 s. (21 238 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením internetového obchodu s chovatelskými potřebami s využitím dropshippingu jakožto skladového a logistického modelu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako internetový obchod a dropshipping a popsány aspekty založení a řízení e-shopu. Dále jsou popsány možnosti marketingu se zaměřením na SEO. V praktické části je analyzován trh internetových obchodů s chovatelskými potřebami, vytvořen projekt založení obchodu včetně výběru vhodné platformy a dropshippingového partnera a popsána implementace SEO do projektu. Nakonec je provedena nákladová a riziková analýza a uvedeny doporučení pro eliminaci potenciálních rizik.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the creation of an online pet store using dropshipping as a warehouse and logistics model. The theoretical part explains concepts such as online shop and dropshipping and describes aspects of setting up and managing an e-shop. Furthermore, marketing options are described with a focus on SEO. In the practical part, the market for online pet shops is analysed, a project for setting up a shop is developed, including the selection of a suitable platform and dropshipping partner, and the implementation of SEO in the project is described. Finally, a cost and risk analysis is performed and recommendations are given to eliminate potential risks.
Klíčová slova
internetový obchod, dropshipping, chovatelské potřeby, SEO, marketing
Klíčová slova v angličtině
online store, dropshipping, pet supplies, SEO, marketing
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pro oblast zakládání internetového obchodu se zaměřením na dropshipping.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav prostředí internetových obchodů zamřených na vybraný produkt.
Vytvořte projekt založení internetového obchodu na vybraný produkt se zaměřením na dropshipping.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši pro oblast zakládání internetového obchodu se zaměřením na dropshipping.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav prostředí internetových obchodů zamřených na vybraný produkt.
Vytvořte projekt založení internetového obchodu na vybraný produkt se zaměřením na dropshipping.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. 1. vyd. Praha: Grada, 2022, 288 s. ISBN 978-80-271-4927-8.
ČAJKOVÁ, Hanka, Štefan POLGÁRI a kol. 55 tipů a návodů pro úspěšný e-shop. 1. vyd. Praha: Affiliate síť Dognet, 2022, 590 s. ISBN 9788089969227.
FEINLEIB, David. Bricks to clicks: why some brands will thrive in e-commerce and others won't. 1. vyd. New York: Apress, 2017, 170 s. ISBN 9781484228050.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
TURBAN, Efraim, Judy WHITESIDE a kol. Introduction to Electronic Commerce and Social Commerce. 4. vyd. Cham: Springer International Publishing, 2017, 435 s. ISBN 9783319500911.
Seznam doporučené literatury
BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. 1. vyd. Praha: Grada, 2022, 288 s. ISBN 978-80-271-4927-8.
ČAJKOVÁ, Hanka, Štefan POLGÁRI a kol. 55 tipů a návodů pro úspěšný e-shop. 1. vyd. Praha: Affiliate síť Dognet, 2022, 590 s. ISBN 9788089969227.
FEINLEIB, David. Bricks to clicks: why some brands will thrive in e-commerce and others won't. 1. vyd. New York: Apress, 2017, 170 s. ISBN 9781484228050.
MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 408 s. ISBN 978-80-251-4383-4.
TURBAN, Efraim, Judy WHITESIDE a kol. Introduction to Electronic Commerce and Social Commerce. 4. vyd. Cham: Springer International Publishing, 2017, 435 s. ISBN 9783319500911.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D., hodnocení: B
Otázky vedoucího:
Kdybyste měl dát obecné doporučení, tak pro jaký typ e-shopů je tento způsob obchodu vhodný a pro jaké e-shopy na druhou stranu vhodný není a proč? Zodpovězeno zcela
Oponent práce: Ing. Petra Barešová, Ph.D., MSc., BA (hons), hodnocení: E
Otázky oponenta práce:
Prosím vysvětlete data uvedená v kapitole 5.3, uvedenou studii přikládám k posudku.
V textu na str. 62 uvádíte, že je důležité, aby „grafika přitahovala zákazníky a reflektovala smysl a poslání obchodu“ – prosím, vysvětlete na konkrétní grafice, kterou v DP máte uvedenou.
Prosím, vysvětlete odhady uvedené v kapitole 8.11?
Kdo zpracovával SEO analýzu a proč? Zodpovězeno částečně
Proč jste v rámci DP nezrealizoval primární výzkum? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D., Web již je hotový? A vy jste si nechal kvalitu webu validovat odborníkem? Zodpovězeno částečně
Ing. Martina Sasínková, Ph.D., Jak se díváte jako absolvent na SEO analýzu a jak má podnikání pomoct? Kdy začnete budovat SEO, pracovat na SEO a skončíte se SEU? Zodpovězeno zcela