Bakalářská práce se zabývá vymezením základních pojmů procesního řízení a dále rozebírá podstatu jednotlivých kroků v rámci řízení podnikových procesů. Kroky procesního řízení jsou následně aplikovány na konkrétní situaci oddělení péče o zákazníka ve firmě SVĚT PLODŮ. V první fázi dochází k analýze současného stavu procesů. Výstupem jsou namodelované procesy, jejichž výkonnost je vyhodnocena pomocí různých analytických metod, včetně využití naměřených metrik. Tyto výsledky jsou zohledněny při tvorbě návrhů na jejich zefektivnění. Návrhy jsou verifikovány na základě provedené kalkulace vyplývajících úspor a nový stav procesů je znovu namodelován.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the definition of basic concepts of process management and further construes the nature of individual steps in the business process management. These steps are then applied to the specific situation of the customer care department in the company SVĚT PLODŮ. In the first phase, the current state of processes is analyzed. Outputs are process models, the performance of which is evaluated using various analytical methods, including the utilization of measured metrics. These results are taken into account when creating proposals for their streamlining. The proposals are verified on the basis of the performed calculation of the resulting savings and the new state of the processes is redesigned.
Klíčová slova
řízení podnikových procesů, proces, procesní modelování, procesní analýza, metriky, služby, péče o zákazníka
Klíčová slova v angličtině
business process management, process, process modelling, process analysis, metrics, services, customer care
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vymezením základních pojmů procesního řízení a dále rozebírá podstatu jednotlivých kroků v rámci řízení podnikových procesů. Kroky procesního řízení jsou následně aplikovány na konkrétní situaci oddělení péče o zákazníka ve firmě SVĚT PLODŮ. V první fázi dochází k analýze současného stavu procesů. Výstupem jsou namodelované procesy, jejichž výkonnost je vyhodnocena pomocí různých analytických metod, včetně využití naměřených metrik. Tyto výsledky jsou zohledněny při tvorbě návrhů na jejich zefektivnění. Návrhy jsou verifikovány na základě provedené kalkulace vyplývajících úspor a nový stav procesů je znovu namodelován.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the definition of basic concepts of process management and further construes the nature of individual steps in the business process management. These steps are then applied to the specific situation of the customer care department in the company SVĚT PLODŮ. In the first phase, the current state of processes is analyzed. Outputs are process models, the performance of which is evaluated using various analytical methods, including the utilization of measured metrics. These results are taken into account when creating proposals for their streamlining. The proposals are verified on the basis of the performed calculation of the resulting savings and the new state of the processes is redesigned.
Klíčová slova
řízení podnikových procesů, proces, procesní modelování, procesní analýza, metriky, služby, péče o zákazníka
Klíčová slova v angličtině
business process management, process, process modelling, process analysis, metrics, services, customer care
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši problematiky procesního řízení.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou firmu.
Proveďte analýzu současných procesů péče o zákazníka ve vybrané firmě.
Na základě výsledku analýzy navrhněte zefektivnění procesů a návrhy verifikujte.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši problematiky procesního řízení.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou firmu.
Proveďte analýzu současných procesů péče o zákazníka ve vybrané firmě.
Na základě výsledku analýzy navrhněte zefektivnění procesů a návrhy verifikujte.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery: jak zařídit, aby lidé věděli, chtěli, uměli i mohli. Praha: Grada, 2014, 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy: praktické postupy pro úspěšný rozvoj. Praha: Grada, 2013, 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
KUMAR, Akhil. Business process management. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, 292 p. ISBN 978-1-138-18185-4.
ŠPERKA, Roman. Informační podpora podnikových procesů. Jesenice: Ekopress, 2019, 191 s. ISBN 978-80-87865-55-2.
TUČEK, David, Martin HRABAL a Lukáš TRČKA. Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 270 s. ISBN 978-80-7478-674-7.
Seznam doporučené literatury
FIŠER, Roman. Procesní řízení pro manažery: jak zařídit, aby lidé věděli, chtěli, uměli i mohli. Praha: Grada, 2014, 176 s. ISBN 978-80-247-5038-5.
JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy: praktické postupy pro úspěšný rozvoj. Praha: Grada, 2013, 400 s. ISBN 978-80-247-4337-0.
KUMAR, Akhil. Business process management. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, 292 p. ISBN 978-1-138-18185-4.
ŠPERKA, Roman. Informační podpora podnikových procesů. Jesenice: Ekopress, 2019, 191 s. ISBN 978-80-87865-55-2.
TUČEK, David, Martin HRABAL a Lukáš TRČKA. Procesní řízení v praxi podniků a vysokých škol. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 270 s. ISBN 978-80-7478-674-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Novák, Ph.D., hodnocení známkou: A
Oponent práce: prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D., hodnocení známkou: A
Otázky vedoucího práce:
1. Do jaké míry se ve vybrané firmě management věnuje právě problematice řízení procesů? Pokud vůbec, jak se staví k vaší práci a k možnému zavedení procesního řízení tak, aby došlo např. i k optimalizaci ostatních procesů? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1. Ve své práci jste se zaměřil spíše na zlepšení kvantitativních charakteristik procesů. Existují nějaké zásadní nedostatky současného stavu nastavení procesů? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D., Jaké je procento reklamací? Zodpovězeno zcela
doc. Ing. Roman Zámečník, PhD., Kdo je vlastníkem procesu? Zodpovězeno zcela