Cílem bakalářské práce bylo navrhnout zlepšení současného stavu nabízeného produktového portfolia firmy Hanácká Kyselka. V rámci literární rešerše byly zpracovány poznatky týkající se produktové politiky a strategie, životní cyklus výrobku a dále oblast marketingového mixu. Na to navazují marketingové strategické analýzy BCG, 5F a SWOT, které byly využity v praktické části jako analytické metody pro zjištění současného stavu produktového portfolia z pozice firmy Hanácká Kyselka. Pomocí dotazníkového šetření mezi spotřebiteli bylo také zjišťováno, jak současní spotřebitelé vnímají produktové portfolio a marketingový mix u minerálních vod Hanácká Kyselka. Mezi spotřebiteli převažuje preference standardních příchutí jako je citrón a pomeranč nejčastěji v objemu 1,5l. V rámci zlepšení produktového portfolia by měla firma dbát více na propagaci. Prostor pro inovace a současný trend cirkulární ekonomiky a vratných obalů je vítaný, přesto by neměl mít z pohledu spotřebitelů dopad na zvýšení cen produktu.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to propose an improvement of the current state of the offered product portfolio of the company Hanácká Kyselka. Within the literature search, knowledge concerning product policy and strategy, product life cycle and the area of marketing mix were processed. This is followed by marketing strategic analyzes BCG, 5F and SWOT, which were used in the practical part as analytical methods to determine the current state of the product portfolio from the position of Hanácká Kyselka. A questionnaire survey of consumers was also used to find out how current consumers perceive the product portfolio and marketing mix of Hanácká Kyselka mineral waters. Among consumers, the preference for standard flavors such as lemon and orange prevails, most often in a volume of 1.5 l. As part of improving the product portfolio, the company should pay more attention to promotion. The scope for innovation and the current trend in the circular economy and returnable packaging is welcome, but it should not, from a consumer perspective, have an impact on rising product prices.
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout zlepšení současného stavu nabízeného produktového portfolia firmy Hanácká Kyselka. V rámci literární rešerše byly zpracovány poznatky týkající se produktové politiky a strategie, životní cyklus výrobku a dále oblast marketingového mixu. Na to navazují marketingové strategické analýzy BCG, 5F a SWOT, které byly využity v praktické části jako analytické metody pro zjištění současného stavu produktového portfolia z pozice firmy Hanácká Kyselka. Pomocí dotazníkového šetření mezi spotřebiteli bylo také zjišťováno, jak současní spotřebitelé vnímají produktové portfolio a marketingový mix u minerálních vod Hanácká Kyselka. Mezi spotřebiteli převažuje preference standardních příchutí jako je citrón a pomeranč nejčastěji v objemu 1,5l. V rámci zlepšení produktového portfolia by měla firma dbát více na propagaci. Prostor pro inovace a současný trend cirkulární ekonomiky a vratných obalů je vítaný, přesto by neměl mít z pohledu spotřebitelů dopad na zvýšení cen produktu.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to propose an improvement of the current state of the offered product portfolio of the company Hanácká Kyselka. Within the literature search, knowledge concerning product policy and strategy, product life cycle and the area of marketing mix were processed. This is followed by marketing strategic analyzes BCG, 5F and SWOT, which were used in the practical part as analytical methods to determine the current state of the product portfolio from the position of Hanácká Kyselka. A questionnaire survey of consumers was also used to find out how current consumers perceive the product portfolio and marketing mix of Hanácká Kyselka mineral waters. Among consumers, the preference for standard flavors such as lemon and orange prevails, most often in a volume of 1.5 l. As part of improving the product portfolio, the company should pay more attention to promotion. The scope for innovation and the current trend in the circular economy and returnable packaging is welcome, but it should not, from a consumer perspective, have an impact on rising product prices.
Zpracujte literární rešerši vztahující se k oblasti marketingové strategie a produktové politiky.
II. Praktická část
Proveďte spotřebitelskou analýzu minerálních vod u vybrané firmy.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte firmě doporučení ke zlepšení současného stavu nabízeného produktového portfolia.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k oblasti marketingové strategie a produktové politiky.
II. Praktická část
Proveďte spotřebitelskou analýzu minerálních vod u vybrané firmy.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte firmě doporučení ke zlepšení současného stavu nabízeného produktového portfolia.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GROSOVÁ, Stanislava a Olga KUTNOHORSKÁ. Marketing: aplikace v chemii, potravinářství a farmacii. 1. vyd. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2017, 195 s. ISBN 978-80-7592-00-34.
HOLIDAY, Ryan. Nadčasový produkt: jak vytvořit a propagovat dílo trvalé hodnoty. 1. vyd. Praha: Audiolibrix, 2021, 228 s. ISBN 978-80-907987-8-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada), 362 s. ISBN 978-80-2474-670-8.
TROTT, Paul. Innovation management and new product development. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2017, 432 s. ISBN 978-1-292-13342-3.
ULRICH, Karl T. a Steven D. EPPINGER. Product design and development. Sixth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2016, 449 s. ISBN 978-0-0780-2906-6.
Seznam doporučené literatury
GROSOVÁ, Stanislava a Olga KUTNOHORSKÁ. Marketing: aplikace v chemii, potravinářství a farmacii. 1. vyd. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2017, 195 s. ISBN 978-80-7592-00-34.
HOLIDAY, Ryan. Nadčasový produkt: jak vytvořit a propagovat dílo trvalé hodnoty. 1. vyd. Praha: Audiolibrix, 2021, 228 s. ISBN 978-80-907987-8-6.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada), 362 s. ISBN 978-80-2474-670-8.
TROTT, Paul. Innovation management and new product development. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2017, 432 s. ISBN 978-1-292-13342-3.
ULRICH, Karl T. a Steven D. EPPINGER. Product design and development. Sixth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2016, 449 s. ISBN 978-0-0780-2906-6.
Přílohy volně vložené
Bez příloh
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Monika Horáková, Ph.D. – známka: B.
Kdo je hlavní interní (v rámci společnosti Matoni 1873) a externí konkurent minerálních vod Hanácká Kyselka? Zodpovězeno zcela.
Jakou konkrétní změnu propagace byste navrhl pro cílového zákazníka firmy Hanácká Kyselka? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Martin Mikeska, Ph.D. – známka: C.
Uveďte prosím, v čem konkrétně spočívají Vaše doporučení v bodu 8.2 „přijít s úplně novými produkty v této objemové kategorii“? Zodpovězeno zcela.
Vysvětlete tvrzení z kapitoly 8.4, kdy „při velkém zdražení by spotřebitelé produkty Hanácké kyselky začali nahrazovat komplementy s nižší cenou“? Co jsou to komplementy? Zodpovězeno zcela.
Otázky komise:
Doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Považujete vzorek Vašich respondentů za reprezentativní? Zodpovězeno částečně. Uvádíte, že jste hypotézu verifikoval, což není vyjádřeno zcela správně. Jaký pojem by byl v tomto případě korektní? Zodpovězeno částečně.