Tato bakalářská práce pojednává o důležitosti rozvoje všímavosti u dětí předškolního věku. Teoretická část obsahuje ucelenou charakteristiku předškolního věku a dále popisuje co je to všímavost neboli mindfulness. Podává také základní informace o vzniku tohoto "způsobu života" a jeho přínosech.
Cílem praktické části mé práce je vytvořit a využít program rozvoje všímavosti u dětí předškolního věku a zjistit jaké může mít přínosy v jejich rozvoji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the importance of mindfulness development in preschool children. The theoretical part contains a comprehensive description of preschool age and further describes what mindfulness is. It also provides basic information on the origins of this "way of life" and its benefits.
The aim of the practical part of my work is to create and use a program for the development of mindfulness in preschool children and to find out what benefits it can have in their development.
Klíčová slova
předškolní věk, všímavost, mindfulness
Klíčová slova v angličtině
preschool age, mindfulness, mindfulness
Rozsah průvodní práce
70 s.(121320 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o důležitosti rozvoje všímavosti u dětí předškolního věku. Teoretická část obsahuje ucelenou charakteristiku předškolního věku a dále popisuje co je to všímavost neboli mindfulness. Podává také základní informace o vzniku tohoto "způsobu života" a jeho přínosech.
Cílem praktické části mé práce je vytvořit a využít program rozvoje všímavosti u dětí předškolního věku a zjistit jaké může mít přínosy v jejich rozvoji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the importance of mindfulness development in preschool children. The theoretical part contains a comprehensive description of preschool age and further describes what mindfulness is. It also provides basic information on the origins of this "way of life" and its benefits.
The aim of the practical part of my work is to create and use a program for the development of mindfulness in preschool children and to find out what benefits it can have in their development.
Klíčová slova
předškolní věk, všímavost, mindfulness
Klíčová slova v angličtině
preschool age, mindfulness, mindfulness
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového stádia dětí předškolního věku, všímavosti a technik jejího rozvoje.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojového stádia dětí předškolního věku, všímavosti a technik jejího rozvoje.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDA, Jan, 2019. Všímavost a soucit se sebou. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1524-0.
PIRODDIOVÁ, Chiara, 2021. Co je to mindfulness. Praha: Drobek. ISBN 978-80-277-0098-1.
PLUMMER, M. Deborah, 2018. Hry pro rozvoj všímavosti u dětí. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1308-6.
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie, Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BENDA, Jan, 2019. Všímavost a soucit se sebou. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1524-0.
PIRODDIOVÁ, Chiara, 2021. Co je to mindfulness. Praha: Drobek. ISBN 978-80-277-0098-1.
PLUMMER, M. Deborah, 2018. Hry pro rozvoj všímavosti u dětí. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1308-6.
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2012. Vývojová psychologie, Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se zaměřila nejprve na prezentaci teoretické části bakalářské práce. Poté se již pustila do představení části praktické. Představila výzkumný problém, výzkumné cíle a otázky. Členové komise vytýkali výběr akčního výzkumu, který byl nad síly studentky. Dále byly zmíněny výsledky výzkumu a tvorba programu pro děti.