Tato bakalářská práce s názvem Pozice sociálního pedagoga na základní škole pohledem učitelů si klade za cíl zjistit názor učitelů na pozici sociálního pedagoga na základních školách. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů v oblastech historie sociální pedagogiky, uplatnění sociálního pedagoga a působení sociálního pedagoga na základní škole. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu, který byl kvantitativního rázu. Odpovědi byly získány prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis, whose title is The Role of a Social Pedagogue at a Primary School from a Teacher's Point od View, aims to find out opinion of teachers on a position of a social pedagogue at the primary schools. The theoretical part is focused on the explanation of the concepts in the field of history of social pedagogy, the application of social pedagogue and the work of social pedagogue at the primary school. The practical part is dedicated to the research itself. It is a quantitative research. Answers were obtained by way of questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální pedagog, základní škola, činnosti, legislativa, uplatnění
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, primary school, activities, legislation, application
Rozsah průvodní práce
66 s. (80 728 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce s názvem Pozice sociálního pedagoga na základní škole pohledem učitelů si klade za cíl zjistit názor učitelů na pozici sociálního pedagoga na základních školách. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů v oblastech historie sociální pedagogiky, uplatnění sociálního pedagoga a působení sociálního pedagoga na základní škole. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu, který byl kvantitativního rázu. Odpovědi byly získány prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis, whose title is The Role of a Social Pedagogue at a Primary School from a Teacher's Point od View, aims to find out opinion of teachers on a position of a social pedagogue at the primary schools. The theoretical part is focused on the explanation of the concepts in the field of history of social pedagogy, the application of social pedagogue and the work of social pedagogue at the primary school. The practical part is dedicated to the research itself. It is a quantitative research. Answers were obtained by way of questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální pedagog, základní škola, činnosti, legislativa, uplatnění
Klíčová slova v angličtině
social pedagogue, primary school, activities, legislation, application
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky jako vědy, osobnosti sociálního pedagoga a jeho uplatnění ve školním prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky jako vědy, osobnosti sociálního pedagoga a jeho uplatnění ve školním prostředí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Základy sociální pedagogiky. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0643-9.
MARTÍNEK, Zdeněk, 2009. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2310-5.
MIOVSKÝ, Michal a kol., 2015. Prevence rizikového chování ve školství. 2. vyd. Praha: Klinika adiktologie. ISBN 978-80-7422-391-4.
PROCHÁZKA, Miroslav, 2012. Sociální pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3470-5.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
KRAUS, Blahoslav, 2014. Základy sociální pedagogiky. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0643-9.
MARTÍNEK, Zdeněk, 2009. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2310-5.
MIOVSKÝ, Michal a kol., 2015. Prevence rizikového chování ve školství. 2. vyd. Praha: Klinika adiktologie. ISBN 978-80-7422-391-4.
PROCHÁZKA, Miroslav, 2012. Sociální pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3470-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Kroutilová diskutovala limitující práci s odbornými zdroji.
dr. Skarupská komentovala nedostatky týkající se gramatických aj. chyb.