Bakalářská práce je zaměřena na Pohled práce sociálních pracovnic orgánu sociálně právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) s dětmi umístěnými v dětském domově. Cílem práce je, popsat zákonné možnosti sociálních pracovníků OSPOD při práci s dětmi umís-těnými v DD a porovnat je se zkušenostmi sociálních pracovníků OSPOD s potřebami dětí v DD. V teoretické části popisujeme zákonné možnosti pracovnic OSPOD, postavení dětských domovů vůči SPOD a vývojová stádia dětí. Praktická část se zabývá výzkum-ným šetřením, analýzou získaných dat, její následnou interpretací a závěrem ve kterém poukazujeme na možnosti řešení dané problematiky.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on the view of social workers in the Authority for Social and Legal Protection of Children (ASLP) working with children placed in a children´s home. The aim of the thesis is to describe the legal possibilities of ASLP social workers when working with children placed in a children´s home and to compare them with the experience of ASLP social workers in the children´s needs. In the theoretical part we describe the legal possibilities of ASLP workers, the position of children´s homes in rela-tion to ASLP and the developmental stages of children. The practical part deals with re-search, analysis of data obtained, its subsequent interpretation and conclusion in which we point out the possible solutions to the problem.
Klíčová slova
sociálně-právní ochrana dětí, dětský domov, zákon, rodina
Klíčová slova v angličtině
worker, children´s home, law, family
Rozsah průvodní práce
48 s. ( 83982 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na Pohled práce sociálních pracovnic orgánu sociálně právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) s dětmi umístěnými v dětském domově. Cílem práce je, popsat zákonné možnosti sociálních pracovníků OSPOD při práci s dětmi umís-těnými v DD a porovnat je se zkušenostmi sociálních pracovníků OSPOD s potřebami dětí v DD. V teoretické části popisujeme zákonné možnosti pracovnic OSPOD, postavení dětských domovů vůči SPOD a vývojová stádia dětí. Praktická část se zabývá výzkum-ným šetřením, analýzou získaných dat, její následnou interpretací a závěrem ve kterém poukazujeme na možnosti řešení dané problematiky.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is focused on the view of social workers in the Authority for Social and Legal Protection of Children (ASLP) working with children placed in a children´s home. The aim of the thesis is to describe the legal possibilities of ASLP social workers when working with children placed in a children´s home and to compare them with the experience of ASLP social workers in the children´s needs. In the theoretical part we describe the legal possibilities of ASLP workers, the position of children´s homes in rela-tion to ASLP and the developmental stages of children. The practical part deals with re-search, analysis of data obtained, its subsequent interpretation and conclusion in which we point out the possible solutions to the problem.
Klíčová slova
sociálně-právní ochrana dětí, dětský domov, zákon, rodina
Klíčová slova v angličtině
worker, children´s home, law, family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálně-právní ochrany dětí, ústavní a ochranné výchovy a vývojové psychologie. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálně-právní ochrany dětí, ústavní a ochranné výchovy a vývojové psychologie. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MATOUŠEK, Oldřich, 2013. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0213-4.
NOVOTNÁ, Věra, 2016. Zákon o sociálně-právní ochraně dětí s komentářem. 2., aktualizované vydání. Olomouc: ANAG. Právo (ANAG). ISBN 978-80-7554-022-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára , 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MATOUŠEK, Oldřich, 2013. Metody a řízení sociální práce. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0213-4.
NOVOTNÁ, Věra, 2016. Zákon o sociálně-právní ochraně dětí s komentářem. 2., aktualizované vydání. Olomouc: ANAG. Právo (ANAG). ISBN 978-80-7554-022-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára , 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka začala hovořit o výběru tématu a vymezení teoretických východisek. Obsah závěrečné práce se orientoval na pracovníky OSPODu v dětských domovech. Dále studentka představila empirickou část, včetně výzkumného problému, cílů a otázek. Nejvíce se studentka věnovala výsledkům a závěrům výzkumu. Členové komise vyjádřili myšlenku, že zde scházel explicitní kvalitativní výzkum.