Tato bakalářská práce je zaměřena na názory žáků na distanční výuku v době pandemie
Covid-19. Jedná se o žáky 7. -9. tříd. Teoretická část je rozčleněna do tří kapitol. První se
zabývá vyučovacím procesem, v další části jsou ukázány role všech aktérů školního
procesu a poslední kapitola se věnuje online vyučování. Praktickou část tvoří
kvantitativní výzkum realizován za pomoci dotazníkového šetření. Podílelo se na něm
178 účastníků. Na základě výsledků bylo zjištěno, že žáci základních škol vnímali
distanční výuku spíše negativně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on primary school students' opinions on distance learning
during the Covid-19 pandemic. The theoretical part is divided into three chapters. Thesis
deals with the teaching process the next part shows the roles of all involved participants
and the last chapter describes the matters of online teaching. The practical part consists
of quantitative research carried out with the help of a questionnaire survey. 171
participants were included. The research results found that primary school students
perceived distance learning predominantly negatively
Klíčová slova
distanční výuka, role rodiče, školy, učitele, žáka, vyučovací proces
Klíčová slova v angličtině
distance learning, the role of parents, school, teacher, students, teaching
process
Rozsah průvodní práce
89 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na názory žáků na distanční výuku v době pandemie
Covid-19. Jedná se o žáky 7. -9. tříd. Teoretická část je rozčleněna do tří kapitol. První se
zabývá vyučovacím procesem, v další části jsou ukázány role všech aktérů školního
procesu a poslední kapitola se věnuje online vyučování. Praktickou část tvoří
kvantitativní výzkum realizován za pomoci dotazníkového šetření. Podílelo se na něm
178 účastníků. Na základě výsledků bylo zjištěno, že žáci základních škol vnímali
distanční výuku spíše negativně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on primary school students' opinions on distance learning
during the Covid-19 pandemic. The theoretical part is divided into three chapters. Thesis
deals with the teaching process the next part shows the roles of all involved participants
and the last chapter describes the matters of online teaching. The practical part consists
of quantitative research carried out with the help of a questionnaire survey. 171
participants were included. The research results found that primary school students
perceived distance learning predominantly negatively
Klíčová slova
distanční výuka, role rodiče, školy, učitele, žáka, vyučovací proces
Klíčová slova v angličtině
distance learning, the role of parents, school, teacher, students, teaching
process
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti základního školství, metod vyučování a online vyučování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti základního školství, metod vyučování a online vyučování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FRANIOK, Petr a Dana KNOTOVÁ, ed., 2008. Učitel a žák v současné škole: sborník z 15. konference České pedagogické společnosti. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s Českou pedagogickou společností. ISBN 978-80-210-4752-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Zdeněk, 2012. Výkladový slovník z pedagogiky. 583 vybraných hesel. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3710-2.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. 7. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2001. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého. Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. ISBN 80-244-0276-9.
Seznam doporučené literatury
FRANIOK, Petr a Dana KNOTOVÁ, ed., 2008. Učitel a žák v současné škole: sborník z 15. konference České pedagogické společnosti. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s Českou pedagogickou společností. ISBN 978-80-210-4752-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Zdeněk, 2012. Výkladový slovník z pedagogiky. 583 vybraných hesel. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3710-2.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. 7. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
ZLÁMALOVÁ, Helena, 2001. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého. Texty k otevřenému a distančnímu vzdělávání. ISBN 80-244-0276-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se jako první věnovala teoretické části práce a poté přešla na prezentaci části praktické. Pojednávala o výzkumném problému, cílech a otázkách. Uvedla informace k základnímu a výběrovému souboru a neopomenula vypíchnout výsledky výzkumu. Členy komise zajímalo zpracování faktorové analýzy a zároveň vytýkali neúplné zpracování této analýzy.