Tato práce navrhuje mobilní aplikaci pro sledování a podporu duševního zdraví uživatele.
Využívá přitom podpůrných mechanismů, které se běžně doporučují pro prevenci vzniku
či rozvoje duševních onemocnění. Poskytuje nástroje k vytváření a udržování zdravých
návyků, ke zpětné sebereflexi, spolupráci s lékařem a dlouhodobé kontrole nad životem.
Anotace v angličtině
This work describes designing of a mobile application for user's mental health support.
It uses support mechanisms, that are commonly recommended in mental illness prevention.
The app provides the user with tools to create and maintain healthy routines, practise
a good self-reflection, cooperate with doctors and have a long-term overall control of life.
Klíčová slova
mobilní aplikace, uživatelské rozhraní, zdraví, psychika, osobní rozvoj,
životní styl, koučování, mentoring, návyk, léčba, psychiatrie
Klíčová slova v angličtině
mobile application, user interface, health, psyche, personal development,
life style, coaching, mentoring, habit, treatment, psychiatry
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce navrhuje mobilní aplikaci pro sledování a podporu duševního zdraví uživatele.
Využívá přitom podpůrných mechanismů, které se běžně doporučují pro prevenci vzniku
či rozvoje duševních onemocnění. Poskytuje nástroje k vytváření a udržování zdravých
návyků, ke zpětné sebereflexi, spolupráci s lékařem a dlouhodobé kontrole nad životem.
Anotace v angličtině
This work describes designing of a mobile application for user's mental health support.
It uses support mechanisms, that are commonly recommended in mental illness prevention.
The app provides the user with tools to create and maintain healthy routines, practise
a good self-reflection, cooperate with doctors and have a long-term overall control of life.
Klíčová slova
mobilní aplikace, uživatelské rozhraní, zdraví, psychika, osobní rozvoj,
životní styl, koučování, mentoring, návyk, léčba, psychiatrie
Klíčová slova v angličtině
mobile application, user interface, health, psyche, personal development,
life style, coaching, mentoring, habit, treatment, psychiatry
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů, vztahujících se k tématu
2. Vlastní analýza poznatků pro práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Zpracování vybrané varianty řešení
5. Prezentace a zhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů, vztahujících se k tématu
2. Vlastní analýza poznatků pro práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Zpracování vybrané varianty řešení
5. Prezentace a zhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Seznam doporučené literatury
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face: the essentials of interaction design. Fourth edition. Indianapolis, IN: John Wiley, [2014]. ISBN 9781118766576.
ROGERS, Yvonne, Helen SHARP a Jenny PREECE. Interaction design: beyond human-computer interaction. 3rd ed. Chichester, West Sussex, U.K.: Wiley, [2011]. ISBN 9780470665763.
SPIES, Marco. Branded interactions: creating the digital experience. New York, New York: Thames & Hudson, [2015]. ISBN 9780500518175.
TOMAN, Ivo. Sebedůvěra, sebevědomí a jak je zvýšíte. Praha: TAXUS International, [2016]. Osobní rozvoj (TAXUS International). ISBN 9788087717103.
KUNIAVSKY, Mike, Elizabeth GOODMAN a Andrea MOED. Observing the user experience: a practitioner's guide to user research. 2nd ed. Boston: Morgan Kaufmann, [2012]. ISBN 9780123848697.
Seznam doporučené literatury
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face: the essentials of interaction design. Fourth edition. Indianapolis, IN: John Wiley, [2014]. ISBN 9781118766576.
ROGERS, Yvonne, Helen SHARP a Jenny PREECE. Interaction design: beyond human-computer interaction. 3rd ed. Chichester, West Sussex, U.K.: Wiley, [2011]. ISBN 9780470665763.
SPIES, Marco. Branded interactions: creating the digital experience. New York, New York: Thames & Hudson, [2015]. ISBN 9780500518175.
TOMAN, Ivo. Sebedůvěra, sebevědomí a jak je zvýšíte. Praha: TAXUS International, [2016]. Osobní rozvoj (TAXUS International). ISBN 9788087717103.
KUNIAVSKY, Mike, Elizabeth GOODMAN a Andrea MOED. Observing the user experience: a practitioner's guide to user research. 2nd ed. Boston: Morgan Kaufmann, [2012]. ISBN 9780123848697.