Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť animované 3D video a populárno náučný storytellingový web, zaoberajúci sa tematikou sondy Voyager. Praktickým výsledkom by mal byť funkčný prototyp webu, s časťou realizovanou pomocou nástroja Webflow a animované video. Teoretická časť práce sa venuje skúmaniu vizualizovania vesmíru umelcami a vedcami naprieč históriou a detailnejšie rozoberá prácu vesmírnych ilustrátorov z druhej polovice 20. storočia. V druhej kapitole popisuje popularizáciu vedy a techniky vo webovom prostredí, v spojení s digitálnym storytellingom a porovnáva ho s ďalšími imerzívnymi médiami. Prostredníctom analýzy rozoberá projekty s podobnou tematikou, ako aj aktuálne trendy a tendencie.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to create an animated 3D video, and a popular educational storytelling website about the Voyager spacecraft. The practical result should be a functional prototype of the website, with a part implemented using the Webflow tool and animated video. The theoretical part of the work is devoted to the study of space visualization by artists and scientists throughout history and discusses in more detail the work of space illustrators from the second half of the 20th century. The second chapter describes the popularization of science and technology in the web environment, in conjunction with digital storytelling and compares it with other immersive media. Through analysis, it analyzes projects with similar topics, as well as current trends and tendencies.
Cieľom bakalárskej práce je vytvoriť animované 3D video a populárno náučný storytellingový web, zaoberajúci sa tematikou sondy Voyager. Praktickým výsledkom by mal byť funkčný prototyp webu, s časťou realizovanou pomocou nástroja Webflow a animované video. Teoretická časť práce sa venuje skúmaniu vizualizovania vesmíru umelcami a vedcami naprieč históriou a detailnejšie rozoberá prácu vesmírnych ilustrátorov z druhej polovice 20. storočia. V druhej kapitole popisuje popularizáciu vedy a techniky vo webovom prostredí, v spojení s digitálnym storytellingom a porovnáva ho s ďalšími imerzívnymi médiami. Prostredníctom analýzy rozoberá projekty s podobnou tematikou, ako aj aktuálne trendy a tendencie.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to create an animated 3D video, and a popular educational storytelling website about the Voyager spacecraft. The practical result should be a functional prototype of the website, with a part implemented using the Webflow tool and animated video. The theoretical part of the work is devoted to the study of space visualization by artists and scientists throughout history and discusses in more detail the work of space illustrators from the second half of the 20th century. The second chapter describes the popularization of science and technology in the web environment, in conjunction with digital storytelling and compares it with other immersive media. Through analysis, it analyzes projects with similar topics, as well as current trends and tendencies.
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5. Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Seznam doporučené literatury
KLANTEN, Robert, Sven EHMANN a Floyd SCHULZE, ed. Visual Storytelling: Inspiring a New Visual Language. Berlin: Gestalten, 2011. ISBN 978-3-89955-375-8.
CRAWFORD, Chris. The art of interactive design: A euphonious and illuminating guide to building successful software. San Francisco: No Starch Press, 2003. ISBN 1-886411-84-0.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. [Brno]: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 8000014106.
BISONY, Piers. The Art of Nasa: The Illustrations That Sold the Missions. United States: Quarto US, 2020. ISBN 0760368074.
Seznam doporučené literatury
KLANTEN, Robert, Sven EHMANN a Floyd SCHULZE, ed. Visual Storytelling: Inspiring a New Visual Language. Berlin: Gestalten, 2011. ISBN 978-3-89955-375-8.
CRAWFORD, Chris. The art of interactive design: A euphonious and illuminating guide to building successful software. San Francisco: No Starch Press, 2003. ISBN 1-886411-84-0.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. [Brno]: House of Řezáč, 2016. ISBN 978-80-270-0644-1.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 8000014106.
BISONY, Piers. The Art of Nasa: The Illustrations That Sold the Missions. United States: Quarto US, 2020. ISBN 0760368074.