Cieľom práce bolo oboznámenie sa s problematikou charakterového designu a získanie nových skúsenosti v oblasti modelovania postáv a vytvárania concept artu. Výstup práce pozostáva z troch animovaných digitálny plagátov. Každý plagát obsahuje charakter, ktorý je navrhnutý na základe prostredia v ktorom žijú. Teoretická časť popisuje digitálnu tvorbu, princípy a postupy pri vytváraní charakteru a prezentovanie umenia dnes. Praktická časť slúži ako dokumentácia autorkinho výstupu. Autorka prakticky zapojuje teoretické poznatky a približuje proces vytvárania práce.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to get acquainted with the issues of character design and gain new experience in the field of character modeling and concept art creation. The output of the work consists of three animated digital posters. Each poster contains a character that is designed based on the environment in which they live. The theoretical part describes digital creation, principles and procedures in creating character and presenting art today. The practical part serves as documentation of the author's output. The author practically incorporates theoretical knowledge and describes the process of creating a work.
Klíčová slova
character design, worldbuilding, digitálna tvorba, concept art
Klíčová slova v angličtině
character design, worldbuilding, digital creation, concept art
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom práce bolo oboznámenie sa s problematikou charakterového designu a získanie nových skúsenosti v oblasti modelovania postáv a vytvárania concept artu. Výstup práce pozostáva z troch animovaných digitálny plagátov. Každý plagát obsahuje charakter, ktorý je navrhnutý na základe prostredia v ktorom žijú. Teoretická časť popisuje digitálnu tvorbu, princípy a postupy pri vytváraní charakteru a prezentovanie umenia dnes. Praktická časť slúži ako dokumentácia autorkinho výstupu. Autorka prakticky zapojuje teoretické poznatky a približuje proces vytvárania práce.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to get acquainted with the issues of character design and gain new experience in the field of character modeling and concept art creation. The output of the work consists of three animated digital posters. Each poster contains a character that is designed based on the environment in which they live. The theoretical part describes digital creation, principles and procedures in creating character and presenting art today. The practical part serves as documentation of the author's output. The author practically incorporates theoretical knowledge and describes the process of creating a work.
Klíčová slova
character design, worldbuilding, digitálna tvorba, concept art
Klíčová slova v angličtině
character design, worldbuilding, digital creation, concept art
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5.Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
5.Tvorba prezentace zpracovaného řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2\par
Seznam doporučené literatury
S SOLARSKI, Chri. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design. New York, United States: Watson-Guptill Publications, 2012. ISBN 978-0-8230-9847-7.
WANDS, Bruce. Art of the digital age. London: Thames and Hudson, 2006. ISBN 978-0-500-28629-6.
GREENWALD, Mel, SCHMIEDERER, Jutta, ed. CYBERARTS 2016: INTERNATIONAL COMPENDIUM PRIX ARS ELECTRONICA. Berlin: Hatje Cantz Publishers, 2017. ISBN 978-3-7757-4194-1.
DANE, Hallett a Matt HATTON. Alien Covenant: David's Drawings. Great Britain: Titan Books, 2018. ISBN 9781785659249.
Seznam doporučené literatury
S SOLARSKI, Chri. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design. New York, United States: Watson-Guptill Publications, 2012. ISBN 978-0-8230-9847-7.
WANDS, Bruce. Art of the digital age. London: Thames and Hudson, 2006. ISBN 978-0-500-28629-6.
GREENWALD, Mel, SCHMIEDERER, Jutta, ed. CYBERARTS 2016: INTERNATIONAL COMPENDIUM PRIX ARS ELECTRONICA. Berlin: Hatje Cantz Publishers, 2017. ISBN 978-3-7757-4194-1.
DANE, Hallett a Matt HATTON. Alien Covenant: David's Drawings. Great Britain: Titan Books, 2018. ISBN 9781785659249.