Informace o kvalifikační práci Tvořivost učitele ve výuce předmětu Informatika v 1.roč. 4-letého gymnázia (využití předmětu Informatika v mezipředmětových vztazích)
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Tvořivost učitele ve výuce předmětu informatika v 1.roč. 4-letého gymnázia (využití předmětu informatika v mezipředmětových vztazích)
Hlavní téma v angličtině
Teacher´s Creativity during the Instruction of Computer Science in 1st Class of Four-Year Gymnasium (Computer Science Utilization in Inter-Subject Relations)
Název dle studenta
Tvořivost učitele ve výuce předmětu Informatika v 1.roč. 4-letého gymnázia (využití předmětu Informatika v mezipředmětových vztazích)
Práce se zabývá reformou školství, jejím průběhem a přístupy k vyučování, ke kterým reforma inklinuje. Dále práce podrobně rozebírá jednotlivé kurikulární dokumenty - Národní program vzdělávání, Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program, jejich náplň a obsah se zaměřením na gymnaziální vzdělávání. Čtenář této práce se seznámí s problematikou mezipředmětových vztahů a pojmem tvořivost. V části o projektovém vyučování jsou popsány jeho výhody a je zde zmínka o mezinárodním projektu Tvořivá informatika.
Praktická část uvádí náměty na projekty určené pro práci se žáky 1.ročníku čtyřletého gymnázia s využitím tvořivosti a také mezipředmětových vztahů.
Anotace v angličtině
This work deals with the school reform, its progress and approach to tutoring and it is also a target of the reform. Furthermore the work analyses individual curricular documents in details - National Plan of Education, General Educational Program and School Educational Program, their contents. The reader of this work familiarizes with the problem of inter-subjects relations and with a definition of creativity. n the part of project instruction program advantages are described In the part of project instruction program advantages are described and there is an international project Creative ICT mentioned.
Practical part of this work introduces some project proposions intended for students of 1st class of four-year gymnasium with taking advantage of creativity and also inter-subject relations.
school reform, constructive and instructive approach, curriculum, inter-subjects relations, creativity, creative teacher, motivation, project instruction, computer science
Rozsah průvodní práce
112 s., 7 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá reformou školství, jejím průběhem a přístupy k vyučování, ke kterým reforma inklinuje. Dále práce podrobně rozebírá jednotlivé kurikulární dokumenty - Národní program vzdělávání, Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program, jejich náplň a obsah se zaměřením na gymnaziální vzdělávání. Čtenář této práce se seznámí s problematikou mezipředmětových vztahů a pojmem tvořivost. V části o projektovém vyučování jsou popsány jeho výhody a je zde zmínka o mezinárodním projektu Tvořivá informatika.
Praktická část uvádí náměty na projekty určené pro práci se žáky 1.ročníku čtyřletého gymnázia s využitím tvořivosti a také mezipředmětových vztahů.
Anotace v angličtině
This work deals with the school reform, its progress and approach to tutoring and it is also a target of the reform. Furthermore the work analyses individual curricular documents in details - National Plan of Education, General Educational Program and School Educational Program, their contents. The reader of this work familiarizes with the problem of inter-subjects relations and with a definition of creativity. n the part of project instruction program advantages are described In the part of project instruction program advantages are described and there is an international project Creative ICT mentioned.
Practical part of this work introduces some project proposions intended for students of 1st class of four-year gymnasium with taking advantage of creativity and also inter-subject relations.
school reform, constructive and instructive approach, curriculum, inter-subjects relations, creativity, creative teacher, motivation, project instruction, computer science
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat kurikulární dokumenty k problematice současné reformy školství.
2. Seznámit se s problematikou psychologické kategorie tvořivost.
3. Zpracovat využití mezipředmětových vztahů pro předmět informatika v 1.ročníku 4-letého gymnázia.
4. Vytvořit návrh projektové výuky s využitím mezipředmětových vztahů v předmětu informatika v 1.ročníku 4-letého gymnázia.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat kurikulární dokumenty k problematice současné reformy školství.
2. Seznámit se s problematikou psychologické kategorie tvořivost.
3. Zpracovat využití mezipředmětových vztahů pro předmět informatika v 1.ročníku 4-letého gymnázia.
4. Vytvořit návrh projektové výuky s využitím mezipředmětových vztahů v předmětu informatika v 1.ročníku 4-letého gymnázia.
Seznam doporučené literatury
1. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha : Tauris, 2001.
2. HAVLÍNOVÁ, M. (ed.). Jak měnit a rozvíjet vlastní školu?. Praha : Agentura Strom - Jana Hrubá, 1994.
3. WALTEROVÁ, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno : Paido, 2004.
4. HLAVSA J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN, 1986.
Seznam doporučené literatury
1. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha : Tauris, 2001.
2. HAVLÍNOVÁ, M. (ed.). Jak měnit a rozvíjet vlastní školu?. Praha : Agentura Strom - Jana Hrubá, 1994.
3. WALTEROVÁ, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno : Paido, 2004.
4. HLAVSA J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN, 1986.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka odprezentovala před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, studentka dokázala velmi dobře vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Musil: Jaký je stav problematiky v severských zemích?
2) Prof. Musil: Která subfáze procesu tvořivosti je nejméně viditelná?
Na uvedené dotazy odpovídala studentka pohotově bez váhání.