Tato práce se zabývá prací s programem Unreal Engine 4 a jeho využitím pro tvorbu aplikací virtuální reality pro zařízení Oculus Quest a Oculus Quest 2. Úkolem práce je popsat ovládání a vlastnosti Unreal Engine a popsat rozdíly mezi zařízeními Oculus Quest a Oculus Quest 2. Součástí této práce je i aplikace vytvořená pro zařízení Oculus Quest a Oculus Quest 2, na které je provedeno výkonnostní porovnání zařízení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with working with Unreal Engine 4 and its use for creating virtual reality applications for Oculus Quest and Oculus Quest 2 devices. The purpose of this thesis is to describe the controls and features of the Unreal Engine and to describe the differences between the Oculus Quest and Oculus Quest 2. This thesis also includes an application created for the Oculus Quest and Oculus Quest 2 devices on which a performance comparison of the devices is made.
Klíčová slova
Oculus Quest, Oculus Quest 2, Unreal Engine, virtuální realita, aplikace
Tato práce se zabývá prací s programem Unreal Engine 4 a jeho využitím pro tvorbu aplikací virtuální reality pro zařízení Oculus Quest a Oculus Quest 2. Úkolem práce je popsat ovládání a vlastnosti Unreal Engine a popsat rozdíly mezi zařízeními Oculus Quest a Oculus Quest 2. Součástí této práce je i aplikace vytvořená pro zařízení Oculus Quest a Oculus Quest 2, na které je provedeno výkonnostní porovnání zařízení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with working with Unreal Engine 4 and its use for creating virtual reality applications for Oculus Quest and Oculus Quest 2 devices. The purpose of this thesis is to describe the controls and features of the Unreal Engine and to describe the differences between the Oculus Quest and Oculus Quest 2. This thesis also includes an application created for the Oculus Quest and Oculus Quest 2 devices on which a performance comparison of the devices is made.
Klíčová slova
Oculus Quest, Oculus Quest 2, Unreal Engine, virtuální realita, aplikace
Seznamte se s prostředím Unreal Engine, v práci popište jeho vlastnosti a ovládání.
Seznamte se s technologií virtuální reality, konkrétně se zařízeními Oculus Quest a Oculus Quest 2. V práci uveďte jejich základní charakteristiky.
Technologii virtuální reality popište a specifikujte oblasti jejího využití.
Prostřednictvím Unreal Engine vytvořte a odlaďte jednoduchou aplikaci virtuální reality pro zařízení Oculus Quest a Oculus Quest 2. Proveďte porovnání výkonu aplikace na těchto zařízeních.
Celý proces tvorby aplikace zdokumentujte tak, aby se podle něj v tomto engine daly vyvářet další aplikace virtuální reality.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s prostředím Unreal Engine, v práci popište jeho vlastnosti a ovládání.
Seznamte se s technologií virtuální reality, konkrétně se zařízeními Oculus Quest a Oculus Quest 2. V práci uveďte jejich základní charakteristiky.
Technologii virtuální reality popište a specifikujte oblasti jejího využití.
Prostřednictvím Unreal Engine vytvořte a odlaďte jednoduchou aplikaci virtuální reality pro zařízení Oculus Quest a Oculus Quest 2. Proveďte porovnání výkonu aplikace na těchto zařízeních.
Celý proces tvorby aplikace zdokumentujte tak, aby se podle něj v tomto engine daly vyvářet další aplikace virtuální reality.
Seznam doporučené literatury
Combating VR Sickness: Debunking Myths and Learning What Really Works. Arvi VR [online]. 2018, 22.3.2018 [cit. 2021-9-27]. Dostupné z: https://vr.arvilab.com/blog/combating-vr-sickness-debunking-myths-and-learning-what-really-works
Oculus for developers [online]. [cit. 2021-9-27]. Dostupné z: https://developer.oculus.com/documentation/unreal/unreal-engine/
HEANEY, David. How VR Positional Tracking Systems Work. Upload [online]. 2019 [cit. 2021-9-27]. Dostupné z: https://uploadvr.com/how-vr-tracking-works/
CHARARA, Sophie. Explained: How does VR actually work? Raywenderlich.com [online]. [cit. 2021-9-27]. Dostupné z: https://www.wareable.com/vr/how-does-vr-work-explained.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Chramcov:
- Kolik bylo dobrovolníků?
- Jak jste musel na základě podnětů dobrovolníků upravit aplikaci?
- Nezaznamenal někdo probémy (závrať) s VR?
prof. Šeda:
- Co jste v aplikaci optimalizoval?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově, jen s mírnou nervozitou.