ílem této práce je vytvořit modulární simulátor tankových bojů, který bude dostatečně jednoduchý, aby jej mohli využívat začínající vývojáři k vytvoření jejich vlastní první hry i bez
předchozích znalostí programování, a nenáročný, aby byl přístupný i pro hráče/vývojáře,
kteří nemají přístup k nejnovějším počítačům. K tomu je využit herní engine Unity, včetně
rozsáhlé Unity Asset store a knihovny pro tvorbu multiplayerových her MLAPI, která bude
zabezpečovat připojení přes síť LAN. Simulátor bude kromě jiného schopen simulovat fyziku pohybu tanků, umožňovat stavět vlastní tankové sestavy v herní garáži a bude obsahovat jednoduchý systém na vytváření dalších modulů, včetně ukázkového modulu, pomocí
kterého bude jednoduché pochopit, jak systém funguje.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis is to create a modular tank battle simulator that will be simple
enough so that inexperienced game developers can use it to create their own very first game,
even without knowing any code language, and lightweight enough so that it can be run on
older computers without issues. This is achieved by using the game engine Unity and its vast
Unity Asset Store and MLAPI library, which will allow communication via Local Area
Network. The Tank Simulator should be able to simulate tank movement physics, allow
users to create their own tank assemblies in the in-game garage, and use a simple system to
allow users to add their own tank modules thanks to the preview module, which will be
simple enough so that users should easily understand how the whole system works.
Klíčová slova
Unity, Simulátor, Tanky, MLAPI, LAN, Moduly, C#
Klíčová slova v angličtině
Unity, Simulator, Tanks, MLAPI, LAN, Modules, C#
Rozsah průvodní práce
64 s
Jazyk
CZ
Anotace
ílem této práce je vytvořit modulární simulátor tankových bojů, který bude dostatečně jednoduchý, aby jej mohli využívat začínající vývojáři k vytvoření jejich vlastní první hry i bez
předchozích znalostí programování, a nenáročný, aby byl přístupný i pro hráče/vývojáře,
kteří nemají přístup k nejnovějším počítačům. K tomu je využit herní engine Unity, včetně
rozsáhlé Unity Asset store a knihovny pro tvorbu multiplayerových her MLAPI, která bude
zabezpečovat připojení přes síť LAN. Simulátor bude kromě jiného schopen simulovat fyziku pohybu tanků, umožňovat stavět vlastní tankové sestavy v herní garáži a bude obsahovat jednoduchý systém na vytváření dalších modulů, včetně ukázkového modulu, pomocí
kterého bude jednoduché pochopit, jak systém funguje.
Anotace v angličtině
The main purpose of this thesis is to create a modular tank battle simulator that will be simple
enough so that inexperienced game developers can use it to create their own very first game,
even without knowing any code language, and lightweight enough so that it can be run on
older computers without issues. This is achieved by using the game engine Unity and its vast
Unity Asset Store and MLAPI library, which will allow communication via Local Area
Network. The Tank Simulator should be able to simulate tank movement physics, allow
users to create their own tank assemblies in the in-game garage, and use a simple system to
allow users to add their own tank modules thanks to the preview module, which will be
simple enough so that users should easily understand how the whole system works.
Klíčová slova
Unity, Simulátor, Tanky, MLAPI, LAN, Moduly, C#
Klíčová slova v angličtině
Unity, Simulator, Tanks, MLAPI, LAN, Modules, C#
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma vývoje síťových počítačových her.
Vypracujte literární rešerši na téma vývoje modulárních simulátorů.
Navrhněte aplikaci pro simulaci tankových bitev, která bude umožňovat její rozšíření pomocí modulů.
Vytvořte modulární simulátor tankových bitev.
Vytvořte alespoň dva různé ukázkové moduly.
Simulátor, moduly a samotný vývoj dostatečně popište.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma vývoje síťových počítačových her.
Vypracujte literární rešerši na téma vývoje modulárních simulátorů.
Navrhněte aplikaci pro simulaci tankových bitev, která bude umožňovat její rozšíření pomocí modulů.
Vytvořte modulární simulátor tankových bitev.
Vytvořte alespoň dva různé ukázkové moduly.
Simulátor, moduly a samotný vývoj dostatečně popište.
Seznam doporučené literatury
MURRAY, Jeff W. C# game programming cookbook for Unity 3D. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group, [2014], xvii, 440 s. ISBN 978-1-4665-8140-1.
OKITA, Alex. Learning C# programming with Unity 3D. Second edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group, [2020], xvii, 671 s. ISBN 978-1-138-33681-0.
HOLAN, Tomáš. Unity: první seznámení s tvorbou počítačových her. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2020, 172 s. CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-57-7. Dostupné také z: https://knihy.nic.cz/files/edice/Unity_prvni_seznameni_s_tvorbou_pocitacovych_her.pdf
Unity User Manual 2020.3 (LTS) [online]. San Francisco: Unity Technologies, 2021 [cit. 2021-11-29]. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html
Getting Started with Netcode [online]. San Francisco: Unity Technologies, 2021 [cit. 2021-11-29]. Dostupné z: https://docs-multiplayer.unity3d.com/docs/getting-started/about/index.html
Seznam doporučené literatury
MURRAY, Jeff W. C# game programming cookbook for Unity 3D. Boca Raton: CRC Press, Taylor & Francis Group, [2014], xvii, 440 s. ISBN 978-1-4665-8140-1.
OKITA, Alex. Learning C# programming with Unity 3D. Second edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group, [2020], xvii, 671 s. ISBN 978-1-138-33681-0.
HOLAN, Tomáš. Unity: první seznámení s tvorbou počítačových her. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2020, 172 s. CZ.NIC. ISBN 978-80-88168-57-7. Dostupné také z: https://knihy.nic.cz/files/edice/Unity_prvni_seznameni_s_tvorbou_pocitacovych_her.pdf
Unity User Manual 2020.3 (LTS) [online]. San Francisco: Unity Technologies, 2021 [cit. 2021-11-29]. Dostupné z: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html
Getting Started with Netcode [online]. San Francisco: Unity Technologies, 2021 [cit. 2021-11-29]. Dostupné z: https://docs-multiplayer.unity3d.com/docs/getting-started/about/index.html
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
prof. Šeda:
- Co myslíte splněním akce?
- Jakým způsobem se řeší kolize a pohyb více uživatelů?
doc. Chramcov:
- Proč jste začal vytvářet nový systém simulátoru? V čem je aplikace jedinečná?
- Jak velká je komunita lidí, která bude používat simulátor?
- Kam až byste chtěl aplikaci posunout dál?
dr. Vala:
- Jaké umístění jste měl na STOČ?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.